Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - معصومه حق‌جو: مجیدرضا شکری ادامه داد: آنچه معمولا به صورت لکه‌های کوچک یا بزرگ سفید یا حتی لکه خون در زرده‌های تخم‌مرغ‌ مشاهده می‌شود، طبیعی بوده و برخلاف تصوری که وجود دارد به معنای وجود مشکل یا عفونت در تخم‌مرغ نیست.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور، کرم ابریشم و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی مازندران اظهار کرد: مشاهده لکه خون در زرده تخم‌مرغ در مراحلی از تخم‌گذاری به ویژه ابتدای دوره آن ممکن است به صورت طبیعی و عادی رخ بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین استفاده از این تخم مرغ‌ها  ردیابی و منع قانونی ندارد و مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

شکری افزود: البته اگر تخم‌مرغ نطفه‌دار باشد طبیعتا طبق قانون نباید به مصرف عموم برسد. این تخم‌مرغ‌ها باید به مراکز پاستوریزاسیون ارجاع شوند و بعد از پاستوریزاسیون در مصارف صنعتی و کارخانه‌هایی همچون شیرینی‌پزی و کلوچه‌پزی به‌کار گرفته شوند.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور، کرم ابریشم و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: حتی در این حوزه هم تخلف معمولا رخ می‌دهد ولی این‌که چگونه برخورد و مدیریت شود تا موارد بروز تخلف کمتر شود، بسیار با اهمیت است. در این راستا از مردم می‌خواهیم اگر تخلفی مشاهده کردند، به اداره‌های دامپزشکی اعلام کنند تا همکاران ما بعد از بررسی، اگر تخلف محرز شود،  برخورد لازم را انجام دهند.

یک دامپزشک هم گفت: زمانی که مصرف‌کننده با لکه خون در تخم‌مرغ مواجه می‌شود، برای مصرف دچار تردید خواهد شد، در صورتی که این لکه جای نگرانی ندارد.

نادر معماریان ادامه داد: برخی تصور می‌کنند این لکه‌ها به علت آلودگی تخم‌مرغ یا بیماری مرغ ایجاد شده‌اند در صورتی‌که این تصور کاملا اشتباه است و حتی از نظر ارزش تغذیه‌ای فرقی با تخم‌مرغ‌های دیگر ندارند.

او بیان کرد: اگر رگ‌هایی که در زرده وجود دارند، پاره شوند یا مرغ از لحاظ ویتامین A کمبود داشته‌باشد ممکن است مصرف‌کننده کمی لکه خون در قسمت زرده یا سفید تخم‌مرغ مشاهده کند.

معماریان افزود: مواردی هم داشتیم که سودجویان تخم‌مرغ‌های نطفه‌داری که دچار نقص بودند را با رنگ به شکل تخم مرغ رسمی درآوردند و با قیمتی بالاتر از تخم‌مرغ‌های غیر رسمی به مصرف‌کنندگان فروخته‌اند؛  در حالی که این کار به نوعی تقلب و ممنوع است.

او اظهار کرد: البته تخم‌مرغ نطفه‌دار خوراکی نیست و باید فقط برای جوجه‌کشی مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر شرعی هم مصرف این نوع تخم‌مرغ کراهت دارد.

معماریان ادامه داد: برخی مواقع این تخم‌مرغ‌ها چون قابلیت تبدیل به جوجه را ندارند، در قنادی‌ها به مصرف می‌رسند.  

این دامپزشک افزود: تخم‌مرغی که در سوپرمارکت‌ها یا مراکز عرضه پروتئین به فروش می‌رسند، نطفه‌دار نیستند.

کد خبر 505400 برچسب‌ها استان مازندران دامپزشکی - فراورده‌های دامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران دامپزشکی فراورده های دامی تخم مرغ تخم مرغ ها لکه خون نطفه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش فرخی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شروع به شکار توسط محیط‌بانان این اداره در پناهگاه حیات وحش کاوه ده این شهرستان خبر داد.

داریوش فرخی با اعلام این خبر گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه طی گشت و کنترل مناطق حفاظتی، متوجه حضور شکارچی غیر مجاز در منطقه شدند و مأموران بلافاصله وارد عمل شده و موفق به دستگیری شکارچی قبل از اقدام به شکار شدند.

وی اظهار داشت: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری تک لول کالیبر ۱۲ و ۴ تیر فشنگ مربوط به سلاح، کشف و ضبط شد و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات محیط زیستی و غیرمجاز موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.

کد خبر 6099661

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران