Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ترخیص ۸۰ درصد کالاهای اساسی بدون دریافت حقوق ورودی خبر داد و گفت: این کار برای اولین بار در کشور در حال انجام است.

 

 به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی درخصوص ترخیص نسیه کالاهای اساسی از گمرک توضیح داد: ۲۵ گروه کالاهای اساسی از جمله ذرت، جو، دانه های روغنی، شکر، گندم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مانند مابقی کالاها، طبق قانون ابتدا باید حقوق ورودی را که برای هر کشتی چندین میلیارد تومان می‌شود، بپردازند و بعد اجازه ترخیص کالا دارند اما با ارائه این تسهیلات ، در حال حاضر گمرک این اجازه را می دهد تا ۷۰ الی ۸۰ درصد کالاها ترخیص شود و ۲۰ درصد باقی‌مانده در گمرک بماند تا کالاها در بازار توزیع شود و پس از فروش و متعاقب آن، پرداخت حقوق ورودی، ۲۰درصد باقی‌مانده هم ترخیص می‌شود.

ارونقی با اشاره به اینکه واردات کالاهای اساسی معمولاً شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شوند، اظهار کرد: در برخی موارد که واردکنندگان چند محموله در چند شناور ، موجود دارند، گمرک کالای یک شناور را به عنوان وثیقه نگهداری و اجازه ترخیص کالاهای موجود در مابقی شناورها را صادر می کند که این هم روش دیگری در ارائه تسهیلات برای کالاهای اساسی است .

معاون فنی گمرک از وجود حدود ۴ میلیون تن کالاهای غیر اساسی غیر کانتینری در بنادر کشور که اغلب این کالاها سرمایه‌ای یا ماشین آلات مورد استفاده در خط تولید هستند، خبرداد و گفت: تسهیلاتی برای ترخیص زودتر و راحت‌تر کالاهای مورد نیاز تولید و مواد اولیه تولیدی در نظر گرفته شده که متعاقباً اعلام می گردد.

رئیس کمیته راهبری گمرک ایران درباره وضعیت موجودی کالاهای اساسی موجود در گمرک خاطر نشان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی مراجع ذیربط، حدود ۲ میلیون تن ذرت، ۵۵۱ هزار تن جو ، ۴۰۷ هزار تن سویا و ۲۰۵ هزار تن دانه های روغنی در بنادر کشور موجود است که متعاقب اظهار صاحبان کالا نسبت به انجام تشریفات گمرکی این اقلام بصورت شبانه روزی یا حمل یکسره اقدام می‌شود.

 ایلنا

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کالاهای اساسی حقوق ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی