Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرباقری با اشاره به آیه ۳۲ سوره توبه که بشارتی مهدوی برای پیروان ادیان است، گفت: اگرچه در زمان‌های گذشته و نیز روزگار ما سخن‌ها و قلم‌هایی می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند، اما خداوند این نور را به دست حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به اتمام می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، «محسن میرباقری» در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» با اشاره به آیات مهدوی قرآن کریم، اظهار کرد: برخی آیات قرآن، نکات و بشارت هایی درباره مهدویت و ظهور امام مهدی(عج) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل آیه 8 سوره مبارکه صف که مژده ای برای پیروان ادیان است.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: خدا در این آیه شریفه می فرماید: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت» نظیر این آیه را در سوره مبارکه توبه، آیه 32 نیز داریم که می فرماید: «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ».

 

وی تصریح کرد: مضمون هر دو یکی است؛ نور خدا هدیه ای است که توسط انبیای الهی به بشریت داده شده و کتب آسمانی حاوی نور الهی هستند. چنان که در آیات 44 و 46 سوره مبارکه مائده درباره انجیل تعبیر آنکه در آن نور است «إِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَنُورٌ» به کار می رود و درباره تورات نیز می فرماید: در آن نور است در آیه 15 همین سوره می فرماید: همه قرآن نور است.

 

میرباقری تاکید کرد: ائمه علیهم السلام و انبیاء الهی نور خدا را برای بشریت آورده اند و هم در گذشته و هم در زمان ما دهان هایی، قلم هایی و سخن هایی می خواهند این نور را خاموش کنند. چنان که در دنیای غرب به ویژه با ایجاد و رواج اومانیسم، به خدا و آخریت بی ایمان شدند و قلم ها به سمتی رفت که نور خدا را خاموش کند اما روزی خدا این نور را به اتمام می رساند.

 

این کارشناس قرآن و معارف رسانه ملی در ادامه بیان کرد: چنان که می بینیم با همه مخالفت ها اسلام منطقه وسیعی از عالم را در بر گرفته و جمعیت بسیاری پیرو دین الهی هستند این نشان می دهد کفار هر چه تلاش کنند و نخواهند این نور منتشر شود و تلاش های بیشمار علیه انبیاء باشد و تفکر پرستش و بندگی را تحقیر کنند و بخواهند انسان را در بند نفس کنند، اراده خدا بر چیز دیگری است.

 

وی اضافه کرد: وقتی درباره این آیه (8، صف) سوال شد، معصوم(ع) فرمود: از مصادیق این آیه، آن است که می خواهند ولایت امیرالمومنین(ع) را با دهان هایشان خاموش کنند، چنان که معاویه گفت تا نور رسول خدا(ص) را در گور نکنم دست از تلاش بر نمی دارم.

 

میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: در حدیثی دیگر است که خداوند این نور را به دست وجود مقدس حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به اتمام می رساند و وقتی ایشان خروج کند خدا دین اسلام را بر همه ادیان غالب می کند.

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: به سوی خورشید مهدویت اتمام می رساند خاموش کنند نور خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج