Web Analytics Made Easy - Statcounter

نجمه آقامیری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد نمونه‌گیری افراد مشکوک توسط کارشناسان واحد پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت این شهرستان انجام شد که نتیجه آزمایش برخی مثبت بود.

وی هدف از انجام آزمایش کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته را جلوگیری از تردد افراد ناقل بیماری در فضای شهری و جلوگیری از مراجعه آنها به بیمارستان اعلام کرد و افزود: نمونه گیری از مراکز ۱۶ ساعت باعث شناسایی سریع افراد ناقل در سطح شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقامیری به آغاز مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا در آبادان اشاره کرد و افزود:افراد دارای علائم مشکوک می توانند با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا وضعیت سلامت خود و خانواده را بررسی و علاوه بر آن می‌توانند به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه و توسط پزشک مستقر معاینه شوند و در صورت نیاز مداخله‌های پزشکی انجام می‌شود.

وی افزود: براساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان در شهر و روستا از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت تماس گرفته شده و علائم بالینی آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایشگاه مولکولی تست کووید ۱۹ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال هفته گذشته با حضور استاندار خوزستان در آبادان به بهره‌برداری رسید. با بهره برداری از این آزمایشگاه امکان تست سریع ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان فراهم شده است.

طبق اعلام سخنگوی سخنگوی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کرونایی در کشور تا عصر دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید که ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از آنها بهبود یافتند و پنج هزار و ۸۰۶ نفر جان خود را از دست دادند.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجتماعی و فرهنگی بیمارستان چین خانواده وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دکتر اکرم فرهادی در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندار‌های مطلوب وزارت بهداشت است.

وی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

فرهادی گفت: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال ساخت است و ۳ پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهیدفرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آنها آغازشده است.

وی افزود: سه طرح مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی