Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از اسفند سال گذشته و در پی برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت مجازی، حدود ۱۰ هزار محتوای درسی در این قالب در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

نیکو یمانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند اجرای آموزش‌های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اسفند سال گذشته به دو صورت آموزش‌های مجازی هم‌زمان و غیرهم‌زمان آغاز شد و ارائه دروس نظری رشته‌های مختلف علوم پزشکی به‌ صورت مجازی در این دو قالب همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همان روزهای نخستین شیوع کرونا در کشور، کمیته ارتقای کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل و در حال عملیاتی کردن موارد مطرح‌شده هستیم. به همین منظور راهنمایی‌های لازم تدوین، کلیپ‌های آموزشی تهیه و دستورالعمل به دانشکده‌ها اعلام شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: با توجه به بسترهای موجود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آموزش مجازی در دو بستر هم‌زمان و غیرهم‌زمان در دستور کار قرار گرفت که در سیستم آموزش غیرهم‌زمان آموزش‌های مجازی با کمک سامانه مدیریت یادگیری lms دانشگاه که همان سامانه نوید است، با ساده‌ترین نوع محتوا و با ارائه پاورپوینت صداگذاری شده آغاز شد.

یمانی بابیان اینکه سامانه نوید یک سامانه کشوری وابسته به دانشگاه مجازی کشور است، خاطرنشان کرد: به کمک این سامانه بستر خوبی برای آموزش مجازی فراهم شد و پس از تهیه محتوای آموزشی و صداگذاری بر روی پاورپوینت توسط اساتید، این مطالب بر روی سامانه بارگذاری و در اختیار دانشجویان قرار داده شد.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت زمان و تعداد بالای دروس در ابتدای کار ساده‌ترین نوع محتوا یعنی ارائه پاورپوینت صداگذاری شده اجرا شد و در ادامه از روش آموزش مجازی به‌صورت هم‌زمان نیز استفاده کردیم.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص امکانات سامانه نوید، توضیح داد: امکان بارگذاری انواع محتوا بر روی این سامانه وجود دارد، همچنین بارگذاری فیلم‌های آموزشی کم‌حجم و انواع فایل به همراه ایجاد پنل گفت‌وگو، تکالیف و آزمون گیری نیز از دیگر ظرفیت‌های این سامانه است که امکان آموزش تعاملی به‌صورت غیر هم‌زمان را فراهم می‌کند.

یمانی افزود: به‌جز این استفاده از آموزش هم‌زمان در بسترهایی مانند ادوبی کانکت (Adobe Connect) و اسکای روم انجام شد و در فروردین‌ماه زیرساخت‌های اسکای روم و بیگ بلو باتن (BigBlueButton) خریداری شد و این سیستم ارتقا یافت.

وی تأکید کرد: توصیه ما این است که اساتید علاوه بر بارگذاری مطالب بر روی سامانه که همان آموزش مجازی غیرهمزمان است، جلسات کلاس مجازی هم‌زمان نیز داشته باشد تا آموزش مجازی ترکیبی از دو روش باشد. اینکه چه سهمی به‌صورت هم‌زمان و چه درصدی غیرهمزمان برگزار شود، به تعداد دانشجو، موضوع درس و رشته بستگی دارد.

وی اظهار کرد: در برخی رشته‌های تحصیلات تکمیلی اساتید تمایل به برگزاری تمام جلسات کلاس به‌صورت هم‌زمان دارند که محدودیتی برای آن وجود ندارد. توصیه این است که اگر آموزش به‌صورت هم‌زمان است، حتماً محتوای دروس بارگذاری شود که دانشجویان بتوانند بعدا از آن استفاده کنند. برخی رشته‌ها مانند دندانپزشکی نیز از ابتدا از سامانه اسکای روم استفاده می‌کنند.

به گفته یمانی، در صورت استفاده صحیح، این سامانه‌ها می‌تواند جایگزین آموزش حضوری در این شرایط باشد، علاوه بر اینکه نارضایتی دانشجویان از بابت مشکلات اینترنت یا بارگذاری دیرهنگام محتوا وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.

وی در خصوص نحوه رصد آموزش‌های مجازی با تأکید بر اینکه سامانه نوید، امکان گزارش‌گیری دارد، تصریح کرد: در این سامانه قابلیت گزارش‌گیری و ارائه بازخوردها وجود دارد که به ارتقا و بهبود کیفیت ارائه دروس کمک می‌کند. در حال حاضر هر سه روز یک‌بار گزارش‌گیری‌ها انجام و بازخورد به دانشکده‌ها داده می‌شود. در کلاس‌های هم‌زمان نیز خود دانشکده‌ها تمام موارد را رصد می‌کنند.

یمانی همچنین اضافه کرد: یک شبکه دانشجویی شامل نمایندگانی از دانشجویان مشکلات و موارد خود را مطرح می‌کنند و بازخورد به اساتید ارائه می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه حضور دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های مجازی همانند کلاس‌های حضوری واجب است، گفت: حضوروغیاب در آموزش‌های مجازی انجام می‌شود.

یمانی با بیان اینکه آموزش مجازی دروس نظری رشته‌های علوم پزشکی در حال انجام است در مورد وضعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارائه دروس، اظهار کرد: از اسفندماه تاکنون حدود ۱۰ هزار محتوا برای حدود ۲ هزار دروس دانشگاهی بارگذاری و ارائه‌شده است.

بخش عملی دروس رشته‌های پزشکی به صورت فشرده بعد از بازگشایی دانشگاه

وی در مورد وضعیت دروس عملی رشته‌های پزشکی در حال حاضر، گفت: دروس عملی رشته‌های غیرپزشکی شامل دو بخش دروس عملی آزمایشگاهی و درس‌های بالینی است که دروس آزمایشگاهی شامل یک بخش تئوری و بخشی حضور در آزمایشگاه است. در حال حاضر ارائه تئوری این دروس به‌صورت آموزش مجازی در حال برگزاری است و بخش عملی حضور در آزمایشگاه‌ها پس از بازگشایی دانشگاه به‌صورت فشرده برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه دروس بالینی نیز بخش‌های مختلف دستیاری پزشکی، کارورزی، کارآموزی و ... را شامل می‌شود، تصریح کرد: دستیار و کارورز در بخش‌ها حضور داشته و همراه با دریافت آموزش‌های مجازی در بخش تئوری به ارائه خدمت پرداخته‌اند، کارآموزی هم در صورت بازگشایی دانشگاه به‌صورت فشرده جبران خواهد شد.

یمانی، در مورد زمان بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: این تصمیم به ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد و پیش‌بینی دستورالعمل وزارت بهداشت این است که بعد از ماه رمضان دانشگاه‌های علوم پزشکی بازشوند، اما همچنان باید منتظر تصمیم ستاد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس در خانه بمانیم طرح فاصله گذاری اجتماعی آموزش مجازی کلاس آنلاین دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازگشایی دانشگاه آموزش های مجازی صورت هم زمان آموزش مجازی سامانه نوید رشته ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی به ایران از سوی دشمنان گفت: استقبال از اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعتی در اصفهان در خصوص اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: اگر چه فشار نظام سلطه برای اینکه اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی افزود: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوت ایجاد شود. این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و … عصر امروزدر اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 751075

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم