Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:35:54 GMT

طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۸۳۸۰

طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران آغاز شد

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در این آیین گفت: ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار ایلام به دهلران است.

احمد کرمی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چشمه‌های آبگرم دهلران، افزود: با توجه به خاصیت گوگردی این چشمه‌ها و خسارت به وسایل برقی ساکنان منطقه، طرح ساماندهی آن پیش‌بینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اجرای این طرح در ۲ فاز پیش‌بینی شده است و با انتقال آب چشمه‌ها به پایین دست حق‌آبه کشاورزی جنوب شهر دهلران نیز تامین می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه اعتبارهای اجرای این طرح از منابع مختلفی از جمله سیل تامین شده است و با پیگیری استاندار امسال هم اعتبار مناسبی برای ادامه پروژه تخصیص خواهد یافت، گفت: در صورت تامین اعتبار لازم تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن پروژه بهره‌برداری شود.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام نیز گفت: پروژه ساماندهی چشمه‌های آبگرم و اجرای سیستم انتقال آب به اراضی کشاورزی جنوب دهلران با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شده است. 

علی پوراحمد افزود: طرح مطالعات این پروژه در سال ۹۴ آغاز و در سال ۹۷ به اتمام رسیده که برای انجام آن سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مشکل خسارت ناشی از چشمه‌های آبگرم مرتفع می‌شود

فرماندار دهلران نیز در این آیین گفت: با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای گوگرد در سطح شهر و مشکلات تنفسی و خسارت به تجهیزات و لوازم برقی مردم، طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران در قالب ۲ فاز تعریف شده است.

مجید عسکری فاز اول این طرح را شامل انتقال آب به پایین دست و فاز دوم را احداث تصفیه‌خانه برشمرد و افزود: بعد از تکمیل مطالعات پروژه، پیمان‌سپاری و آغاز عملیات اجرایی فاز اول شامل انتقال آب چشمه‌ها به پایین دست از طریق لوله به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود که با اجرای آن ۵۰ درصد مشکلات زیست محیطی مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت پیمانکار در فاز اول و نیاز به ۱۸۰ میلیارد ریال برای این مرحله اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حداکثر تا پایان سال آینده فاز اول بهره‌برداری می‌شود.

عسکری در خصوص فاز دوم طرح هم گفت: این مرحله شامل احداث سیستم تصفیه‌خانه و جداسازی گاز گوگرد است که مطالعات احداث آن تکمیل و آماده شروع عملیات اجرایی است.

وی افزود: مناقصه این مرحله هنوز بدلیل عدم تامین منابع مالی انجام نشده است و در صورت تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آمادگی برای برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی وجود دارد.

فرماندار دهلران گفت: با کلنگ‌زنی پروژه انتقال و هدایت آبگرم دهلران شاهد حل مشکل شهروندان این شهر در بحث خسارت‌های ناشی از آن خواهیم بود.

عسکری افزود: با هدایت آبگرم دهلران، دیگر شاهد خسارت‌های اقتصادی به لوازم و تاسیسات فلزی شهری و خانگی ناشی از پراکنش گازهای گوگردی در فضای شهر نخواهیم بود. 

وی یادآور شد: تامین اعتبار یکی از مباحث بسیار مهمی برای اجرای این پروژه است که استاندار ایلام و معاون عمرانی استاندار از ردیف‌های مختلف تخصیص‌ها را مشخص کردند و امسال نیز از محل اعتبارهای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار لازم برای سرانجام رسیدن این پروژه اختصاص خواهد یافت. 

عسکری افزود: پروژه کلنگ‌زنی و مراحل اجرایی این طرح شروع و دستگاه اجرایی آن نیز مشخص شده است و از مسوولان استانی درخواست می‌شود در بحث انتقال و هدایت آبگرم دهلران سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

فرماندار دهلران گفت: پیگیری‌ها برای تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی فاز اول در دستور کار است و با توجه به اینکه ساماندهی این چشمه‌ها از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار است امیدواریم در آینده شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن باشیم.

خسارت‌های آبگرم دهلران به یک معضل برای مردم تبدیل شده است

 امام جمعه دهلران نیز گفت: خسارت‌های ناشی از چشمه‌های آبگرم دهلران مشکلات مالی زیادی برای شهروندان به وجود آورده است.

 حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی افزود: خسارت‌های ناشی از آبگرم دهلران سبب شده است بسیاری از خانواده‌ها نتوانند هزینه تعمیر و سرویس کولرهای گازی خود را پرداخت کنند که به یک معضل تبدیل شده است و انتظار است مسوولان در تکمیل پروژه انتقال و هدایت آبگرم دهلران سرعت عمل بیشتری داشته باشند چرا که بیشتر خانواده‌ها در خصوص تامین هزینه‌های خسارت ناشی از آبگرم با مشکلات مالی روبرو شده‌اند.

وی اظهار داشت: با شناختی که از پیگیری‌های استاندار ایلام و مجموعه معاونان وی داریم، انتظار است به صورت ویژه با تامین اعتبار لازم یک بار برای همیشه مشکلات ناشی از آبگرم دهلران را مرتفع کنند چرا که شهروندان دیگر توان هزینه‌های میلیونی برای تعمیر و خرید و کولر را ندارند.‌

چشمه‌های آبگرم دهلران با دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد دارای چشمه‌های بهداشتی آب گرم و استخرهای لجن درمانی بوده و آب آن در طول روز با توجه به انعکاس نور خورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می دهد.

این چشمه‌ها برای درمان بیماری‌هایی همچون رماتیسم، حساسیت، دمل، زخم ها و همچنین شکستگی استخوان و کوفتگی بسیار موثر است.

خاصیت گوگردی این چشمه‌ها باعث خسارت و آسیب لوازم برقی و فلزی شهروندان و همچنین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان این شهرستان شده است.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران به عنوان جنوبی‌ترین شهرستان استان ایلام در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.

آثار تاریخی و گردشگری قلعه شیاخ، تپه علی‌کش، مجموعه چشمه‌های آبگرم، چشمه‌های قیر و غار خفاش از جاذبه‌های گردشگری منحصربفرد این شهرستان است.

برچسب‌ها ایلام آبگرم دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آبگرم دهلران ایلام آبگرم دهلران ساماندهی چشمه های آبگرم چشمه های آبگرم دهلران استاندار ایلام عملیات اجرایی میلیارد ریال تامین اعتبار چشمه ها انتقال آب فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب