Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:23:26 GMT

دریافت ۴ واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در البرز

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۵۰۹

دریافت ۴ واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل انتقال خون البرز گفت: برای دریافت پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا، باید ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد.

میر محمد علی حسینی روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت با حضور در مرکز جامع اهدای خون کرج که به عنوان مرکز اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا تعیین شده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۱۴ استان در کشور طرح جمع آوری پلاسما از بهبود یافتگان کووید ۱۹ را اجرایی می‌کنند که البرز هم یکی از این استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به شرایط دریافت پلاسمای این افراد افزود: برای جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان باید حداقل ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد.

این مسئول تاکید کرد: داشتن سن ۱۸ تا ۶۵ سال و داشتن وزن بالای ۵۰ کیلوگرم از دیگر شرایط دریافت پلاسما از بهبود یافتگان کرونایی است.

وی افزود: پلاسمای دریافتی از این افراد برای درمان بیمارانی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در پروسه اهدای پلاسما گلبول قرمز خون آنها به بدنشان بازگردانده می‌شود، گفت: اهدای پلاسما زمان زیادی نمی‌برد و بعد از گرفتن آن، گلبول قرمز به بدن فرد بهبود یافته بازگردانده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان البرز بیان کرد: تاکنون ۴ واحد از بهبویافتگان کووید- ۱۹ در البرز دریافت شده است‌.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز فعال برای اهدای پلاسما مرکز مهربانو در خیابان قائم کرج  است، گفت: این مرکز برای انجام این کار کاملا تجهیز شده است.

وی اشاره کرد: با برقراری تماس با بهبودیافتگان کووید ۱۹ که قرار است اهدای پلاسما توسط آنها انجام شود و قبل از این کار حتما این افراد از مشاوره لازم برخوردار خواهند شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پلاسما اهدای پلاسما البرز یافتگان کرونا بهبود یافتگان اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری