Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از عملیات ریل‌گذاری قطعه سوم پروژه راه آهن همدان - سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار مورد نیاز برای اجرای باقی مراحل احداث راه‌آهن همدان - سنندج تامین شده و قرار است تا پایان سال کاری جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های مرتبط برای اجرای این خط آهن با کمترین موانع شد و افزود: کار ریل‌گذاری از سمت همدان به دلیل مکانیزه بودن با سرعت بیشتری در حال اجرا است و با عزم و اراده‌ای که دولت دارد، روز به روز به شنیدن صدای سوت قطار نزدیک‌تر می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان به اتصال راه‌آهن همدان- سنندج تا مرز باشماق مریوان اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده و بدلیل توجیه اقتصادی مصوب شد و قرار است امسال پیگیری شود.

مرادنیا تاکید کرد: به طور قطع پروژه راه آهن همدان - سنندج بسیار مهم و مطالبه و نیاز  مردم استان بوده و تاثیر زیادی در توسعه منطقه خواهد داشت، بنابراین پیمانکاران با کمک دستگاه‌های مرتبط باید بدون وقفه و با همکاری یکدیگر برای اتمام آن گام بردارند.

 پیش‌بینی ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن همدان - سنندج
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم در این بازدید اظهار داشت: اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای راه‌آهن همدان - سنندج یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت‌.

بهرام نصراللهی‌زاده با بیان اینکه امسال نیز برای این پروژه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: قرار است تا پایان سال مالی ۹۹ این طرح به بهره‌برداری برسد.

برآورد اولیه ۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام خط آهن همدان سنندج
معاون عمرانی استاندار کردستان هم گفت: برآورد اولیه برای اتمام پروژه راه آهن‌ همدان - سنندج ۸۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به افزایش هزینه‌ها، باید رقمی بیشتر برای آن درنظر گرفته شود.
شهرام ملکی با اشاره به اینکه این پروژه ۱۵۱ کیلومتر طول دارد، اضافه کرد: در مجموع سه قطعه پروژه راه آهن همدان - سنندج ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه قطعه سوم این پروژه بعد از گردنه صلوات آباد سنندج در حال اجرا است، یادآور شد: قرار است از خروجی دهگلان به سمت قروه مکانی برای انجام ریل‌گذاری شروع شود تا این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیر پروژه روسازی ریلی راه‌آهن همدان - سنندج نیز گفت: این پروژه ۱۷۷ کیلومتر طول دارد و دارای هفت ایستگاه است که ایستگاه سنندج تشکیلاتی و باقی ایستگاه‌ها درجه ۲ و سه هستند.

روح‌الله خسروی افزود: کار ریل‌گذاری این پروژه در سمت همدان مکانیزه بوده و ۱۲ کیلومتر آن آماده اجرا است که در صورت شروع، هر روز ۲ کیلومتر انجام خواهد شد اما از سمت سنندج ریل‌گذاری دستی و روزانه حدود ۵۰۰ متر آن انجام می‌شود که تاکنون بیش از یک کیلومتر آن اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما اتمام زیرسازی است که منوط به تامین ریل و سوزن است تا عملیات ریل‌گذاری متوقف نشود، اضافه کرد: ۱۵۰ نیرو برای کار ریل‌گذاری نیاز است که ۷۰ درصد از نیروهای بومی هستند.

پروژه راه‌آهن همدان - سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر، دارای سه قطعه است که قطعه اول آن با ۶۰ کیلومتر طول، ۷۰ درصد، قطعه دوم با ۵۶ کیلومتر طول، ۳۶ درصد پیشرفت و قطعه سوم نیز با ۳۰ کیلومتر طول کار زیرسازی آن پایان یافته است.

برچسب‌ها کردستان سنندج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران کردستان سنندج شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پروژه راه آهن همدان کیلومتر طول ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه