Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمپانی تئاتر «کامراشپیله» مونیخ از طریق سایت خود فیلم تئاتر «سالگشتگی» امیررضا کوهستانی را به صورت رایگان و به مدت ۲۴ ساعت، نمایش داده است. این نمایش تا ساعت ۲۰:۳۰ امشب در درگاه اینترنتی این کمپانی قابل مشاهده است. تاریخ انتشار: 19:00 - 09 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۹۵۹

خبرگزاری میزان - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی طی هفته‌های گذشته با بحران کرونا روبرو بوده است، اکثریت آثار نمایشی اجرایشان متوقف شده و به دلیل حفظ اصول بهداشتی و ایمنی اکثریت تمرینات آثار آتی نیز متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان تئاتر بیش از پیش پا به دنیای مجازی گذاشته است، از جمله مهمترین اتفاقات تئاتر در هفته جاری می‌توان به برگزاری همزمان اختتامیه دو جشنواره در روز ملی خلیج فارس، انتشار برنامه زمانبندی جشنواره تئاتر نگین خلیج فارس، اجرای «صحنه نیایش» به عنوان ویژه برنامه افطار رادیو نمایش و انتشار فراخوان تولید سراسری تئاتر آپارتمانی در قرنطینه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

نمایش اینترنتی «سالگشتگی» امیررضا کوهستانی

کمپانی تئاتر «کامراشپیله» مونیخ از طریق سایت خود فیلم تئاتر «سالگشتگی» امیررضا کوهستانی را به صورت رایگان و به مدت ۲۴ ساعت، نمایش می‌دهد.

کمپانی تئاتر «کامراشپیله» مونیخ در کشور آلمان برای شرایط کرونایی موجود، فیلم اجرای تئاتر کارگردان‌های مطرح و معتبر جهان را به مدت ۲۴ ساعت و به صورت رایگان از طریق سایت خود برای مخاطبان و علاقه مندان تئاتر در سراسر جهان پخش می‌کند.
این کمپانی از ساعت ۲۰:۳۰ دیرور ۷ اردیبهشت، فیلم اجرای «سالگشتگی» به کارگردانی امیررضا کوهستانی و بازی حسن معجونی و مهین صدری به مدت ۲۴ ساعت روی سایت خود به نشانی اینترنتی https://www.muenchner-kammerspiele.de/en نمایش داده است.

این نمایش به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی و آلمانی انجام می‌شود.

پیش از این قرار بود نمایش «سالگشتگی» در ادامه اجراهای بین‌المللی خود، از ۲۲ اسفند تور ۲۰ روزه اروپایی خود را در شهرهای بن آلمان، تیونویل و نانسی فرانسه و رم ایتالیا داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا این اجراها لغو شد و برای اولین بار پس از ۱۵ سال اجراهای بین المللی مستمر، یک سفر از گروه تئاتر «مهر» به سرپرستی امیررضا کوهستانی به زمان دیگری موکول شد.

فراخوان جشنواره نمایشنامه‌خوانی آنلاین منتشر شد

فراخوان جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌خوانی آنلاین با عنوان "صحنه مدیای من"I Stage Media  با همکاری چهار کشور؛ ایران، بلژیک، آلمان و انگلیس منتشر شد.

به گزارش تیوال از روابط عمومی جشنواره، فراخوان جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌خوانی آنلاین با عنوان "صحنه مدیای من"I Stage Media  به دبیری حسن حاجت پور نویسنده و کارگردان تئاتر منتشر شد. نخستین جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌خوانی آنلاین توسط یک شورای مرکزی و با مشارکت چهار کشور ایران، بلژیک، انگلیس و آلمان برگزار می‌شود. حسین مسافرآستانه، رحمت امینی، احسان رحیمی، علی عابدی، اصغر خلیلی و لیلا پرویزی از جمله هنرمندانی هستند که در کنار کارشناسانی از آلمان و بلژیک با این جشنواره همکاری می‌کنند که به زودی اسامی کامل این هنرمندان و سمت آن‌ها اعلام خواهدشد.

شقایق فرشته کارشناس رسانه نیز به عنوان روابط عمومی با جشنواره صحنه مدیای من I stage Media همکاری دارد.

متن فراخوان جشنواره بدین شرح است: 

فراخوان جشنواره

گروه تئاتر راوی در نظر دارد با همکاری اساتید برجسته تئاتر ایران و اروپا، با هدف ایجاد ارتباط عمیق میان اقشار مختلف مردم، صلابت و سلامت روانی جامعه و استفاده بهینه از فضای مجازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن سلسله جشنواره‌های نمایشی اینستاگرامی خود را برگزار کند.

شرکت در این جشنواره برای عموم مردم علاقه‌مندان و هنرمندان آزاد بوده و هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد.

آثار راه‌یافته به این جشنواره توسط اساتید ایرانی و خارجی مورد ارزیابی قرار گرفته و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

در طول برگزاری جشنواره کارگاه‌های تخصصی و نقد و بررسی آثار به صورت زنده از طریق این کانال برگزار و فیلم‌های کوتاه آموزشی در همین صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فراخوان «گالری مجازی» برای همه عکاسان تئاتر

فراخوان گام دوم پویش «گالری مجازی» این بار برای تمامی عکاسان تئاتر منتشر شد. پری ناز آل آقا رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان خانه تئاتر و دبیر پویش «گالری مجازی» اعلام کرد با توجه به استقبال از این حرکت فرهنگی و هنری، هیأت مدیره انجمن عکاسان خانه تئاتر تصمیم گرفت تا گام دوم پویش را برای تمام علاقه مندان به عکاسی تئاتر از سراسر کشور برپا کند.

آل آقا ادامه داد: پویش «گالری مجازی» با هدف حمایت از عکاسان عضو خانه تئاتر در شرایط فوق العاده پیش آمده ناشی از انتشار ویروس کرونا راه اندازی و با استقبال جامعه عکاسان تئاتر مواجه شد. همین امر باعث شد تا ما در ستاد برگزاری، فراخوان ٢ «گالری مجازی» را منتشر کنیم. در این گام کلیه علاقه مندان به عکاسی تئاتر در سرتاسر کشور می‌توانند آثار خود را به آدرس ایمیل ذکر شده در فراخوان ٢ ارسال کنند تا در این پویش همراه ما باشند.

ستاد برگزاری پویش «گالری مجازی» فراخوان گام دوم خود را به شرح ذیل منتشر کرد: گام دوم پویش «گالری مجازی» در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

آثار راه یافته به بخش رقابتی جشنواره مونولوگ انتخاب شدند

هیات انتخاب اولین جشنواره ملی-مجازی مونولوگ یک دقیقه‌ای، آثار راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره را معرفی کرد.

با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره ملی-مجازی مونولوگ که توسط انجمن نمایش شهرستان مرزی بندر آستارا و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان در حال برگزاری است، هیات داوران این جشنواره متشکل از رضا جوشنی، رضا یاوری و حسن(امیر) حامد، پس از بررسی آثار ارسال شده، ویدئوهای زیر را بدون اولویت برای بخش رقابت این جشنواره معرفی کرد.

اسامی شرکت کنندگان(بدون اولویت) عبارتند از: فاطمه نصیری و مارینا کردی (بندر گز)، ساینا صابر و دنیا کشوری (بندر انزلی)، عاطفه تیموری و شهاب درفش‌دار(تهران)، مهدی اسکندری- فرشته جعفری- ملیکا ناجئی و نسرین نباتی (زنجان)، آذر میر (شیراز)، امید نظری (کرج)، امیر سلامت‌زاده (آستارا)، پوریا سیفی (گرگان)، یاسین رضوانی و حسین حق شنو (قزوین)، علی مولوی (خور و بیابانک)، بهمن زنگنه (همدان) و سوگند پیرفکری از لنگرود.

مدت زمان ویدیو‌ها حداکثر یک دقیقه بوده و آثار ارسالی در دو بخش بازدید مردمی و تخصصی با حضور اساتید کشوری داوری می‌شود. به سه اثر برگزیده جوایزی نفیس اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تئاتر تئاتر شهر نمایشنامه خوانی آنلاین امیررضا کوهستانی فراخوان جشنواره مدت ۲۴ ساعت گالری مجازی علاقه مندان بین المللی منتشر شد سایت خود گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست

داود زارع گاریزی، که این روز‌ها تهیه‌کنندگی نمایش «طلوع خونین» کاری از مسعود طیبی را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: طیبی را از حدود ۵ سال پیش و به واسطه حضور در کلاس‌های بازیگری و بیان و بدن او می‌شناسم و از نزدیک با نمایش‌ها و اجرا‌های وی آشنا شدم. او متنی با عنوان «انتقام سیاوش» داشت که من دوست داشتم آن را روی صحنه ببریم. این متن مدرنیزه شده سیاوش شاهنامه بود و از ویژگی‌های جالبی برخوردار بود که با ایرادات مرکز هنر‌های نمایشی عنوان اثر به «طلوع خونین» تغییر کرد.

وی درباره میزان موفقیت این اثر در اجرا تشریح کرد: گروه اجرایی نمایش «طلوع خونین» با اعتقاد بر اینکه باید چراغ تئاتر روشن نگه داشته شود برای اجرای این اثر زحمات زیادی کشیدند و بازیگران چیزی حدود ۱۰ماه به تمرین اثر پرداختند ولی با توجه به شرایط جامعه، تئاتر ما آنچنان که باید حمایت نشد. من از شرایط جامعه ناراضی هستم و با اینکه تولید، تبلیغات و اجرای یک اثر نمایشی هزینه‌های بسیار گزافی دارد، اما هیچ ارگانی از تولید تئاتر حمایت نمی‌کند و جامعه هنری هم پشتیبان و حامی یکدیگر نیستند. این شرایط به گونه‌ای است که حتی وقتی از بازیگرانی که به واسطه تئاتر به جایگاه و نامی رسیده‌اند، دعوت می‌کنیم برای دیدن اثر به سالن‌های نمایشی نمی‌آیند.

این تهیه کننده تئاتر ادامه داد: علی‌رغم اینکه عاشق تئاتر هستم و دوست دارم به عنوان تهیه‌کننده از نمایش و فعالیت جوانان حمایت کنم، اما دلم پر از درد است و نمی‌دانم نمایش بعدی را تولید کنم یا نه؟ تا کی می‌توان ادامه داد و در بحث فروش متحمل ضرر و زیان شد؟

وی درباره کمک ارگان‌های دولتی بیان کرد: هر ارگان دولتی یک واحد فرهنگی دارد و طبیعتا برای خانواده‌های کارمندان و نیرو‌های خود یک بسته فرهنگی دارند و می‌توانند از تخفیف‌های نمایش‌ها بهره‌مند شوند و از طریق آوردن خانواده‌های هنردوست به سالن‌ها از تئاتر حمایت کنند.

زارع گاریزی درباره اجرای نمایش «طلوع خونین» در تماشاخانه ایرانشهر اظهار کرد: ۲۰درصد از فروش یک اثر نمایشی مختص سالن است، که نسبت به سالن‌های خصوصی که ۴۰ تا ۵۰درصد از فروش نمایش را طلب می‌کنند، بسیار شرایط مساعدتری دارند. همچنین نوع سالن و امکانات فضای نمایش و موقعیت جغرافیایی و دسترسی آن برای مخاطب اهمیت زیادی دارد. من موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم، چون هزینه‌های گزافی از گروه‌های نمایشی گرفته می‌شود. اما تماشاخانه ایرانشهر یکی از سالن‌های خوب دولتی با امکانات و دیسیپلین خوبی است و من از اجرای نمایش در این سالن راضی هستم. دراین تماشاخانه از نمایش «طلوع خونین» هم به لحاظ تبلیغاتی و هم از نظر احترام به گروه اجرایی و مخاطب حمایت خوبی شد و امکان بسیار خوبی برای گروه نمایش مهیا شد.

وی ادامه داد: مرحوم آتیلا پسیانی قبل از فوت خود اشاره کرد که از تئاتر باید حمایت شود و هنرمندان نباید از تئاتر فاصله بگیرند، اما متاسفانه برخی هنرمندان وقتی وارد عرصه تئاتر می‌شوند، دستمزد‌های نجومی می‌گیرند و چون اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست هزینه مضاعفی برای تهیه کننده اثر و کم شدن رغبت برای تولید از حمایت تئاتر می‌شود.

این تهیه کننده تئاتر «طلوع خونین» گفت: در این اجرا علیرضا جلالی‌تبار، هیچ بحثی نسبت به میزان دستمزد با ما نکرد. او تئاتر را دوست دارد و فردی بسیار حرفه‌ای و باشخصیت است و فقط به تئاتر و اجرا فکر می‌کند و من از نحوه برخوردش نکات زیادی را آموخته‌ام.

وی در پایان اظهار کرد: ما می‌توانستیم در کار فروش بهتری داشته باشیم، ولی تبلیغات هزینه گزافی دارد و گروه «طلوع خونین» بیش از ۱۵۰میلیون صرف طراحی و ساخت اقلام تبلیغاتی کرده در حالی که فروش نمایش تا الان ۱۶۰میلیون تومان به رسیده است. جدای از این هزینه دستمزد بازیگران و عوامل و طراحی‌ها و ... چیزی حدود ۶۵۰میلیون هزینه داشت. با اینکه از گروه نمایشی‌ام بسیار راضی هستم و افراد کارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند، اما این میزان فروش در مقابل این حجم تلاش برای من دلشکستگی ایجاد کرد. از تئاتر ما حمایت نشد تا گروه نمایشی دیده شوند.

نمایش طلوع خونین تا اواخر هفته آینده، هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»