Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان باید برنامه ریزی های جدی و ویژه ای برای جان گرفتن بازار و کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا را در دستور کار خود قرار دهند. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۱ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، چند ماهی است که حساب و کتاب بسیاری از کسب و کارها با ویروس کرونا بر‌هم ریخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع این ویروس مرموز شوکی سنگین به بازارهای جهانی در تمام جهان وارد شد.

در کشورهایی که با این بحران جدید مواجه شده بودند اقداماتی برای کاهش شیوع آغاز شد. در ایران نیز مسافرت‌های هوایی و زمینی داخلی و خارجی لغو و بازارها، هتل‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی، پارک‌ها، گردشگاه‌ها، اماکان تفریحی، مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند و بسیاری دیگر از محدودیت‌ها در ترددها اعمال شد تا از شدت شیوع این بیماری کاهش یابد.

همین اوضاع احوال سایه‌ای شوم بر بازار استان سمنان انداخته و کاهش تقاضای خرید انواع محصولات و مواد خوراکی از سوی شهروندان سبب بی‌رونقی بسیاری از کسب و‌ کارها شده است. در این زمینه به سراغ چند کسب و کار آسیب دیده رفتیم تا از حال و روزهای این روزهایشان جویا شویم.

یکی از همشهریان آسیب دیده از کرونا می‌گوید: بنده دارای فوق لیسانس مهندس شیمی هستم و به علت نبود شرایط مناسب شغلی، با دریافت وام، تولیدی پوشاک خود را  در تیرماه سال 98 راه‌اندازی کردم و کارگاه نوپای من با شیوع ویروس کرونا از اول اسفندماه به طور کامل تعطیل شد و اکنون دقیقا 2 ماه است که تولیدی من به طور کامل بدون هیچ درآمدی تعطیل است.

او می‌گوید: با ادامه این روند نیاز است دولت با حمایت از اصنافی همچون تولیدی‌ها، کسب و کارها را از سقوط در دره نابودی نجات بخشد. از صنف خود تقاضا دارم که اگر نیاز به دوخت ماسک، گان یا هرچیزی در این مدت دارند از ما بخواهند تا کار ما هم در این دوران کرونایی از تعطیلی در بیاید.

او با بیان اینکه دولت باید توجه بیشتری به اشتغالزایی قشر جوان جامعه داشته باشد اضافه می‌کند: خواسته بنده این است که دولت مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا را از پرداخت هزینه‌های مالیاتی معاف کند و تا جایی که امکان دارد اقساط را به تعویق بیاندازد.

حمیدی ساکن سرخه و یکی دیگر از شهروندان سمنانی است که کسب و کارش با شیوع کرونا مختل شده و با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند.

او می‌گوید: بنده تولیدی پوشاک دارم، متأسفانه بعد از شیوع ویروس کرونا تمامی سفارش‌های تولید پوشاک بنده که از تهران انجام می‌شد، لغو شده است و در حال حاضر با مشکلات متعددی از جمله تأمین اجاره‌بها، حقوق عقب افتاده کارکنان، تأمین هزینه قبوض مواجه شده‌ام و درخواست بنده از مسئولان امر این است که از ما تولیدکنندگان حمایت کنند تا بتوانیم بر مشکلات پیش آمده غلبه کنیم. چرخ اقتصاد کشور را تولید می‌چرخاند، ما مثل مشاغل دولتی امنیت شغلی نداریم و خواهان توجه بیشتری هستیم.

فرماندار سرخه گفت: مجموعه تدابیری که برای حمایت از واحدهای متضرر در ایام شروع ویروس کرونا اتخاذ می‌شود به‌صورت متمرکز کشوری بوده و پس از ابلاغ در این شهرستان نیز قابل اجرا است.

آسیب‌های وارده به 4 هزار واحد صنفی در قم بررسی شود؛ امکان ایجاد بیش از 1000 شغل جدیدتهران| پایش بیش از 2000 واحد صنفی و صنعتی در پاکدشت/ پرونده 160 واحد صنفی به مراجع قضایی ارجاع شد

علی‌محمد مؤیدی‌زاده افزود: در حوزه ملی به نظر می‌رسد 2 رویکرد مهم در این زمینه وجود داشته باشد یکی استمهال بدهی‌های بانکی و عدم جریمه در زمینه سایر بدهی‌ها در این مدت به دستگاه‌های مربوطه است.

وی افزود: رویکرد بعدی پرداخت تسهیلات به واحدهای متضرر است که در حوزه کشوری رقم آن مشخص‌شده و پس از ابلاغ در شهرستان و مشخص شدن سازوکار اجرایی آن به افراد ذی‌نفع پرداخت می‌شود. البته درباره صنوف به‌ویژه آن دسته از صنوفی که به‌صورت اجاره‌ای تملک شده و اداره می‌شوند صاحبان ملک با تخفیف و یا عدم دریافت اجاره این 2 ماه می‌توانند مساعدت کنند.

مؤیدی زاده اظهار داشت: علاوه بر این به ریاست امام‌جمعه سرخه ستاد رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در سرخه ایجادشده و با سازوکارهای تعبیه‌شده کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین جمع‌آوری‌شده و از این محل نیز تا پایان ماه مبارک رمضان به صاحبان صنوف متضرر در حد امکان مساعدت می‌شود.

با توجه به شعار سال و اهمیت رونق تولید و توجه به کسب و کارهای خرد و کلان امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا حمایت‌های لازم از واحد‌های تولیدی انجام شود تا خسارات وارده به بخش تولید کشور جبران شود.

گزارش از محترم امامی

انتهای پیام/363/ ز

R41366/P/S6,64/CT6 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا کسب و کارها آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حادثه ای که ۲۲ بهمن سال گذشته در جاده قزوین برای چهار بازیکن تیم بسکتبال رستمی نماینده این استان در لیگ جوانان رخ داد، منجر به آسیب دیدگی شدید آنها شد طوریکه سه نفرشان به کما رفتند و یک نفر هم با شکستی پا مواجه شد.

در فاصله یک هفته پس از این اتفاق، محمد امین کاظمی و امیر محمد اردکانی که با سطح هوشیاری بسیار پایینی در کما بودند، جان خود را از دست دادند.

حالا بعد از گذشت سه ماه از این حادثه، رهام یزدی دیگر بازیکنان آسیب دیده در آن حادثه نیز جان خود را از دست داد. وی چند روز از بعد از وقوع حادثه به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شد تا در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر و درمان باشد اما طی این مدت مدت در کما بود.

طاها فلاح، دیگر بازیکن آسیب دیده در این سانحه بود که بعد از چند روز بستری در بیمارستان، ترخیص شد.

خبرگزاری مهر درگذشت رهام یزدی را به جامعه ورزش و به ویژه بسکتبال و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید.

کد خبر 6090692 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد