Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری، غلامعلی دهشیری با اشاره به بروز مشکلات ناشی از کرونا ادامه داد: سعی کردیم این اختلافات با تشکیل شورای حل اختلاف به سازش منجر شده و مانع از تشکیل پرونده‌های قضایی شویم.

وی اظهار کرد:  تشکیل این شورا سبب شده تا پرونده‌های قدیمی به سرانجام رسیده و بیش از ۱۰ هزار پرونده حل و فصل شود و  مدت رسیدگی به هر پرونده نیز به هفت روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس‌کل دادگستری یزد از برگزاری نشست با اتاق اصناف برای حل آسیب‌های پساکرونایی خبر داد و بیان کرد: برای اینکه اختلافات به دادگاه کشیده نشود ۲  شورای حل اختلاف در صنعت و معدن تشکیل دادیم و یک شورا در اتاق اصناف در حال شکل گیری است.

همچنین محمدرضا حداد ریس شورای حل اختلاف یزد گفت: برای کاهش جمعیت زندان‌ها ۶ شعبه شورای حل اختلاف در زندان تشکیل شده که توانستیم ۲۰ پرونده قصاص نفس را به سازش منجر کنیم. 

در پایان احمد پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد از دادگستری به عنوان پناه مردم یاد کرد و گفت: صداوسیما تاکنون در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در حوزه‌های قضایی برنامه‌های زیادی تولید کرد و همچنان آمادگی دارد در این جهت با دادگستری استان همکاری کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا روابط عمومی زندان صنعت و معدن یزد دادگستری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان

رییس کل دادگستری اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت:: تقویت این مجموعه قضایی تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: در بازدید سال گذشته از دادگستری فلاورجان با توجه به اهمیت این حوزه قضایی و تعداد پرونده‌های وارد شده و موجود در این محل، تصمیماتی برای تقویت نیروی انسانی این حوزه قضایی گرفته شد.

رییس کل دادگستری اصفهان گفت:: در بازدید‌های گذشته روند ارائه خدمت به مراجعان در هر بخش دادگستری این شهرستان بطور دقیق بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات این حوزه قضایی اخذ شد.

او  آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوعدوستی مردم این منطقه، رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: هدف دستگاه قضایی در این بخش، رساندن این آمار به میانگین ۳۵ درصدی استان و ۴۳ درصدی کشور تا پایان سال است و این امر با برنامه‌ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف از لحاظ علمی ممکن خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد