Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:50:19 GMT

دسترسی به سهم تولید 600 میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۲۰۰

دسترسی به سهم تولید 600 میلیون متر مکعب گاز در پارس جنوبی

سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در صورت رفع محدودیت‌ها، دسترسی به سهم تولید حدود 600 میلیون استاندارد متر مکعب در روز گاز طبیعی در پالایشگاه‌های دوازده‌گانه دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، علی احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، با توجه به اینکه محصولات مجتمع به جز پروپان و بوتان، در صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و نیروگاه‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر منفی بر روند پایداری و حداکثری تولید این مجتمع نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در ادامه نیز با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، از جمله انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها در سال 99 و ایجاد امکان استفاده از محصولات در داخل کشور، جهش تولید مجتمع در سال جاری امکان‌پذیر خواهد بود.

احمدی با اشاره به افزایش تولید گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه‌های اول تا پنجم به بیش از 10 درصد ظرفیت طراحی در دوره‌های گذشته، اظهار داشت: امور هماهنگی و نظارت بر تولید با مشارکت مهندسی فرآیند پالایشگاه‌ها و ستاد و با عنایت به نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، در قالب کارگروهی به بررسی و امکان‌سنجی افزایش ظرفیت تولید سایر پالایشگاهها می‌پردازد.

وی در خصوص فعالیت‌های این کارگروه گفت: استفاده از مطالعات کارشناسی و اقدامات انجام شده در پالایشگاه‌های اول تا پنجم در راستای افزایش ظرفیت تولید و شناسایی موارد محدود کننده عملیاتی، فرآیندی و تجهیزات در پالایشگاه‌های ششم تا دوازدهم از فعالیت های این کارگروه است.

احمدی افزود: در این کارگروه همچنین امکان‌سنجی رفع موارد محدود کننده تولید با استفاده از ظرفیت کارشناسی مجتمع گاز پارس جنوبی و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور برای ساخت داخل تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز بررسی و مشخص می شود.

سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع در ادامه عنوان داشت: بررسی امکان استفاده حداکثری از خوراک دریافتی از سکوهای فاز 14 در سایر پالایشگاه‌ها در راستای برداشت حداکثری از مخازن مشترک گازی با کشور قطر با توجه به تأخیر در راه‌اندازی تأسیسات خشکی این پالایشگاه را از دیگر برنامه های این کارگروه عنوان کرد.

احمدی در ادامه با اشاره به اهداف استراتژیک شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در راستای جلب رضایت حداکثری مشتریان، مطالعات و بررسی‌های کارشناسی لازم برای ارتقای کیفی محصولات با استفاده از توانمندی‌ها و دانش سرمایه عظیم منابع انسانی مجتمع و همچنین استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور در دستور کار قرار دارد.

سرپرست امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی تأکید کرد: در صورت رفع محدودیت‌های یاد شده، دسترسی به سهم تولید حدود 600 میلیون استاندارد متر مکعب در روز گاز طبیعی در پالایشگاه‌های دوازده‌گانه دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پارس جنوبی گاز تولید استاندارد مجتمع گاز پارس جنوبی داخل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد

 سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ابتدای اردیبهشت تا امروز بیشترین میزان ذخیره‌سازی روان آب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد.

وی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار متر مکعب روان آب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس مهار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با بارندگی‌های چند روز گذشته حجم مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی گفت: حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب است و اکنون ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان آبگیری شده است.

با توجه به کاهش بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر ذخایر آبی پشت سد‌های استان نسبت به قبل افت کرده و هر سال بخش قابل توجهی از این ظرفیت ذخیره‌سازی، خالی است.

سارانی پیش از این گفته بود: تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود لذا برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند.

وی با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سد تعریف مشخصی دارد و سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند نامیده می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، ۲ بند خاکی در زیرکوه که بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند در ده‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان توسط نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت درباره پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تاکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است