Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:11:19 GMT

کرونا يک فرصت براي تقويت همکاري‌هاي دو کره است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۵۸۴۶

کرونا يک فرصت براي تقويت همکاري‌هاي دو کره است

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور کره جنوبی در یک سخنرانی گفت، دو کره می‌توانند یک جامعه همزیست واحد را تشکیل دهند و در حال حاضر همکاری آنها با یکدیگر برای مبارزه با بحران شیوع ویروس کووید 19 فوری‌ترین و مهمترین چالش برای این همکاری محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یونهاپ، این رئیس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود طی یک نشست دستیاران و وزرای ارشد دولتش در کاخ ریاست جمهوری خود، همزمان با دومین سالگرد انعقاد اعلامیه موسوم به "اعلامیه پانمونجوم" بین دو کره گفت: بحران شیوع کروناویروس می‌تواند یک فرصت جدید برای همکاری‌ها میان دو کره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من امیدوارم که دو کره به منظور پاسخ مشترک به شیوع کروناویروس تبادلات و همکاری‌های خود را آغاز کنند و در ادامه به صورت مشترک به بیماری‌های عفونی که بر دام‌ها اثر میکنند، بلایا در مناطق مرزی و همچنین مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی برمبنای تداوم سرزندگی در شبه جزیره کره پاسخ دهند.
رئیس جمهور کره جنوبی خاطرنشان ساخت: حیات در جامعه دو کره سنگ بنایی برای حرکت به سمت یک جامعه صلح آمیز خواهد بود. ما در را به روی آینده‌ای بر مبنای اقتصاد صلح آمیز از طریق روابط من با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر مبنای اعتماد و همچنین تعهد راسخمان به صلح باز خواهیم کرد.
مون جائه این در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: اساس و بنیان اعلامیه پانمونجوم که مشخصاً همبستگی و همکاری است در دوران شیوع کروناویروس اهمیت حتی بیشتری پیدا می‌کند.
وی افزود: ویروس کووید 19 در حال بیدار کردن روح همبستگی و همکاری است. من مشتاق هستم که کره شمالی و کره جنوبی با سرعت بیشتری به سمت غلبه بر  شیوع بیماری بروند و در ادامه اعلامیه پانمونجوم را اجرا کنند تا به این ترتیب وارد جهان پسا کرونا شده و در را به روی صلح، موفقیت و توسعه بر مبنای همزیستی در شبه جزیره کره باز کنند.
مون جائه این، همچنین از کند بودن پیشرفت در روابط بین دو کشور از زمان اعلامیه پانمونجوم اظهار تاسف کرد و گفت: هرچند که اعلامیه پانمونجوم به شکلی غیر قابل برگشت در را بروی صلح باز کرد اما اتفاقات دو سال گذشته به ما یادآور شد که صلح به یکباره حاصل نمی‌شود با این حال ما هم نمی توانیم منتظر بمانیم و بنشینیم تا شرایط بهبود یابد. ما باید به تلاشهایمان هر چقدر که محدودیت‌های عملی اجازه دهند و هر چقدر هم که کوچک باشد ادامه دهیم.
رئیس جمهور کره جنوبی برنامه‌هایی را برای تبدیل کردن منطقه غیر نظامی در مرز دو کره به یک منطقه بین‌المللی صلح، هماهنگ کردن دیدار اعضای خانواده‌های جدا شده در اثر جنگ کره و اجازه به آواره‌های این جنگ برای دیدار کردن از خانه‌های قدیم خود بعد از فروکش کردن بحران شیوع کووید 19 را اعلام‌ کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا تقویت رئیس جمهور کره جنوبی اعلامیه پانمونجوم دو کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا