Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،کامران اصغری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار تشکلات کارگری با استاندار مازندران به مناسبت هفته کارگر گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا از نشست های روز کارگری جلوگیری شد تا سلامت افراد حفظ شود.

وی افزود: در استان آنچه منویات دولت بود اجرایی شد و در حمایت از بیماران و تولید ماسک و معافیت مالیاتی 20 درصدی؛ 20 هزار کارگر که شغل خود را به صورت مقطعی از دست داده بودند برای بیمه کارگری ثبت نام کردند و 7 هزار پرداخت بیمه بیکاری اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری ادامه داد:در بحث معیشت کارگران و افراد آسیب پذیر نیز کمک حمایتی  200 تا 600 هزار تومان واریز شد.

وی اظهار کرد: برخی از دستفروشان و رانندگان و کارگران ساختمانی نیز وام یک تا دو میلیون تومانی دریافت کردند.

این مسئول اضافه کرد: وام یک میلیونی هم به تمام یارانه بگیرانی که داوطلب به دریافت بودند؛ پرداخت شد.

اصغری در خصوص عدم پرداخت حقوق معلمین حق التدریسی در ایام کرونا گفت:متاسفانه قرارداد آموزش و پرورش با افراد حق التدریسی، موقت و حقوق کارمزدی و ساعتی است و زمانی که کار نمی‌کنند؛ حقوق وجود ندارد.

وی بیان داشت: در مورد حق التدریسی بودن دانشگاه آزاد هم نیازمند هم اندیشی بیشتر با مسئولان هستیم تا بررسی ها انجام شود و شامل حقوق کار شوند.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران افزود: خوشبختانه مسائل و مشکلات کارگری استان بصورت ماهانه بررسی می شود تا با بررسی مشکلات روز جامعه کارگری مصوبات خوبی داشته باشیم.

اصغری در پایان گفت: 17 هزار پرونده در روابط کار و 16 هزار پرونده سخت و زیان آور در مازندران تشکیل شده است و با تمام توان در تلاش هستیم تا مشکلات کاری کارگران برطرف شود.

 تعیین تکلیف بیمه نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش

در ادامه سید علی اصغر محمودی؛ مدیر کل تامین اجتماعی مازندران هم گفت: در آموزش و پرورش بخش عمده ای از نیروهای بکار گرفته مشمول قانون کار هستند اما به بحث بیمه ای آنان توجه نمی شود و این مشکل همچنان باقی است و باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نیرو استخدام این سازمان است اما حق بیمه نادیده گرفته می شود و توجهی به این امر خلاف قانون است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش بیکاری کار و رفاه اجتماعی ماسک یارانه حق التدریسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد