Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:30:19 GMT

رتبه ایران در مهاجرت/ تأکید بر وضعیت معیشتی دانشجویان نخبه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۸۵۷۸

رتبه ایران در مهاجرت/ تأکید بر وضعیت معیشتی دانشجویان نخبه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۳۰ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دکتر علی ملکی گفت: باید نظر نهادهای مسئول در زمینۀ مهاجرت نخبگان، ملاک عمل باشد.

وی افزود: نبود آمار دقیق و تعارض در معیارهای آماری، مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه موضوع بازگشت نخبگان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به رتبۀ کلی دانشجویان مهاجر، کشورمان از نظر نرخ مهاجرت دارای رتبۀ بین ۱۶ تا ۲۰ است و تحت هیچ عنوان، رتبۀ بالایی ندارد.

ملکی  ادامه داد: باید در موضوع سیاستگذاری برای بازگشت نخبگان کار دقیقی صورت گیرد و سازوکارهای مؤثری در این زمینه وضع شود.

دکتر حق‌دوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این زمینه گفت: متأسفانه در مقابل تهاجم‌های تبلیغاتی علیه وضعیت علمی کشور تأثیرپذیر هستیم که مدیریت رسانه‌ای کشور باید در این زمینه بیشتر و جدی‌تر وارد میدان شود.

محمد مهدی  طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این زمینه گفت: از نظر تحلیل کلان در زمینۀ مهاجرت، نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: آن‌چه که موجب نگرانی است، جذب دانشجویان نخبۀ مقطع تحصیلات تکمیلی توسط سایر کشورهاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: وضعیت معیشتی دانشجویان نخبه و مشکل ادامۀ تحصیل آنان باید مورد توجه باشد.

محمدعلی کی‌نژاد نیز با اشاره به لزوم معیار قرار گرفتن نظر نهادهای رسمی کشور در زمینۀ نخبگان گفت: وضعیت جذب دانش‌آموختگان دارای راتبه «بورسیه» موجب نگرانی است و باید برطرف شود.

وی با اشاره به موضوع ماندگاری نخبگان افزود: این موضوع با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تشدید شده است.

کد خبر 4913078 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهاجرت شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه علمی کشور ویروس کرونا آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه تربیت مدرس مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور