Web Analytics Made Easy - Statcounter

 هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه با سفر به قصرشیرین در جلسه هماهنگی تسهیل فرآیندها و مبادلات تجاری در پایانه مرز بین المللی پرویزخان به منظور رفع مشکلات رانندگان و شتاب بخشی به امر صادرات از این مرز، افزود: در روزهای عادی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون از مرزهای استان به عراق صادر می شود که مناسب ترین راه برای صادرات، مرز رسمی پرویزخان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت: دیروز ۹۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شد که این میزان کالا یک و نیم برابر حجم سایر مرزهای کشور به عراق است.

 نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا در قصرشیرین برای صادرات و خروج از مرز در نوبت هستند و ظرفیت توقف گاه ها نیز کاملا تکمیل است و در شرایط عادی که میوه و تره بار از مرز خارج می شود با توجه به حجم بالای کامیون های صادراتی در زمان کنونی سه شب خواب دارند.

بازوند اضافه کرد: بسته بندی یکی از راه های مناسب برای سهولت در امر صادرات کالا است و بعد از بحران کرونا جلسه ای با حضور جهاد کشاورزی و گمرک کرمانشاه با طرف عراقی برای سهولت صادرت سوخت و تره بار انجام می شود.

او اضافه کرد: طرف عراقی از نظر ناوگان صادرات حمل و نقل و زیرساخت ها نمی تواند جوابگوی صادرات روزانه بیش از یک هزار کامیون از مرز پرویزخان باشد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل حوزه استاندار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، مدیران کل گمرک و راهداری و فرماندار قصرشیرین، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی حضور داشتند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.
کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و کالا های صادر شده از مرز خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.
همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.  

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جهاد کشاورزی حمل و نقل شهرداری عراق میوه و تره بار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال