Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری و همرفتی، امروز مناطق غرب و فردا همه مناطق استان را دربرمی‌گیرد.

او با بیان‌اینکه اینگونه بارش‌ها بطور معمول نیمه دوم روز تا شب را فرامی‌گیرد، افزود: متناسب با این پیش‌بینی‌ها، جلسه مدیریت بحران و ستاد سیل استان در آب منطقه‌ای اصفهان برگزار و ارتباط ویدئو کنفرانسی با شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌های و دستگاه‌های امدادی مدیریت بحران همه شهرستان‌ها برای پیشگیری از وقوع اختلالات در تردد‌ها برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: برای تقویت سیل‌بند‌ها و بررسی مجدد اطراف راه‌ها به اداره راه استان تاکید صورت گرفت و دهیاری‌ها هم مکلف به بازدید فنی از آبراهه‌ها، مسیر‌های رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شدند.

او بیان کرد: بررسی فنی بند‌های آبخیزداری و ایمن سازی و کنترل ورود و خروج این طرح‌ها هم به منابع طبیعی این استان واگذار شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۷۰ گروه کنتری از آب منطقه‌ای در مسیل‌های مختلف حضور دارند، اضافه کرد: آبراهه‌ها و مسیل‌ها در مناطق شمال و شرق استان و مناطق بیابانی با یک بارش فعال می‌شوند و سیل به راه می‌افتد.

او خاطرنشان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری هم در ۴۱ پایگاه در حالت آماده‌باش قرار دارند و به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پیش‌بینی نقطه‌ای سیلاب‌های ناگهانی و اطلاع‌رسانی محلی در این زمینه بوسیله اداره کل هواشناسی به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و مردم مناطق مختلف از طریق پیامک انجام خواهد شد.


باد شدید ۵۰ میلیارد ریال به اصفهان خسارت زد  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: وزش باد شدید در سه روز گذشته ۵۰ میلیارد ریال به شبکه‌های برق، محصولات کشاورزی، باغ‌ها و تاسیسات استان خسارت وارد کرد.

او با بیان‌اینکه وزش باد موجب شکستگی ۷۰ اصله درخت در مناطق مختلف استان شد، ادامه داد: وزش شدید باد موجب شکستگی تنه درخت و سقوط آن بر روی ۲ دستگاه خودروی سواری که در کنار خیابان پارک کرده بودند، شد.

شیشه‌فروش یادآور شد: مدیریت بحران با پیش‌بینی وزش باد شدید در باره ضرورت استحکام‌بخشی تابلوها، بنرها، داربست‌ها و گلخانه‌ها در مناطق مختلف بویژه شمال و شرق استان تاکید ویژه دارد.

او اظهار داشت: پلیس راه و راهداری موظف شدند هنگام وزش باد شدید و گرد و غبار در مناطق شرقی و شمالی استان، مسیر‌ها را مسدود و خودرو‌ها را به مکان‌های مناسب هدایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است و به واحد‌هایی که بیمه حوادث هستند، غرامت پرداخت خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز چهارشنبه با صدور اخطاریه‌ای در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی در روز پنجشنبه تا اواخر این روز و وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش بارش تگرگ و وقوع صاعقه در بیشتر مناطق استان هشدار داد.

احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، آبگرگرفتگی معابر عمومی، شکل‌گیری روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مستعد در هنگام وقوع این ناپایداری‌ها وجود دارد و بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق مستعد و انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی توصیه شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران اصفهان بارش های رگباری هواشناسی سیلاب ناگهانی وزش باد شدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با توجه به احتمال رخداد تگرگ در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا جمعه، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بارش رگباری باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نیمه‌غربی و شمال و ارتفاعات جنوب استان شهرستان کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به احتمال رخداد تگرگ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

کد خبر 749226

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی