Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@12:10:25 GMT

رعایت 80 درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۰۵۱

رعایت 80 درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «حسین ذوالفقاری» رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا امروز (چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹) پس از برگزاری «شانزدهمین جلسه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به خبرنگاران گفت: بر اساس تصمیم روز یکشنبه ستاد ملی مدیریت کرونا که روند بازگشایی فعالیت‌های مختلف را در کشور به سه دسته شهرستان‌های کم خطر(سفید)، دارای خطر متوسط (زرد) و پرخطر (قرمز) تقسیم کرده است، در نشست امروز کمیته این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به استناد گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱۴ شهرستان کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، کم خطر تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقرر شد در این ۱۱۴ شهرستان، بخش دیگری از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده است، بازگشایی شود. لذا بر اساس نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف آن تعداد از فعالیت‌هایی که می‌توانند در شهرهای کم خطر (سفید) آغاز شوند، تعیین و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه خواهد شد. البته تصویب مناطق سفید به معنای آغاز همه فعالیت‌ها نخواهد بود و این مناطق هم باید همچنان از نظر شیوع کرونا تحت کنترل باشد.

ذوالفقاری ادامه داد: چنانچه وضعیت این مناطق همچنان سفید باقی بماند امکان بازگشایی و ادامه فعالیت در آنها ممکن است اما اگر بار دیگر شیوع بیماری در این مناطق افزایش یابد، به ناچار محدودیت‌ها دوباره اعمال خواهد شد.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با بیان اینکه محدودیت‌ها را باید با روند بیماری تطبیق دهیم، گفت: در ابتدا ۱۱۴ شهرستان که وضعیت آنها سفید اعلام شده است بخشی از فعالیتهای تعطیل شده را آغاز خواهند کرد اما باید یک دوره ۱۵روزه را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم تشخیص دهیم که آیا روند بیماری در آن شهرها تغییر یافته است یا نه. اگر وضعیت همچنان سفید باقی بماند امکان بازگشایی و افزایش دیگر فعالیت ها در آنها وجود دارد اما در صورت شیوع مجدد بیماری، محدودیت ها بازمی گردد.

ذوالفقاری تاکید کرد: فاصله بین وضعیت سفید و زرد بسیار کم است و با افزایش یک بیمار در روز در مناطق سفید، وضعیت یک شهر می‌تواند از وضعیت سفید به وضعیت زرد تغییر کند.

معاون امنیتی و اجتماعی وزیر کشور، دومین موضوع مورد بررسی در جلسه امروز کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا را تمدید مهلت اعتبار وکالت‌نامه‌های نقل و انتقال خودرو بیان کرد و اظهار داشت: پیش از عید نوروز، برخی افراد وکالت‌نامه‌هایی را برای نقل و انتقال سند خودرو داده بودند ولی چون با تعطیلات مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا همزمان شده و حدود ۳۶ روز مراکز شماره‌گذاری تعطیل شد، امکان به نام زدن سند این خودروها فراهم نشده بود.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد مدتی که مراکز شماره‌گذاری، طبق تصمیم ستاد ملی تعطیل بودند جزء روزهای غیرکاری در وکالت‌نامه‌ها منظور شود تا با رعایت قانون مدنی، مشکل حدود یکصد هزار نفر در کشور در این زمینه برطرف شود و آنها بتوانند با وکالت‌نامه‌هایی که قبلاً از فروشنده داشتند نسبت به تغییر سند مالکیت اقدام کنند.

ذوالفقاری ابراز امیدواری کرد این پیشنهاد در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در هفته آینده تصویب و مشکل افراد یاد شده حل شود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی مدیریت کرونا با بیان اینکه موضوع بعدی جلسه امروز مربوط به مسائل شهرداری‌ها خصوصا در کلانشهرها و در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی بود، اظهارداشت: با دستور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مسائل و موضوعات کلانشهرها در دو روز گذشته بررسی و مقرر شد پیشنهادات آنها به ستاد ارائه شود و مسائل و مشکلات در کل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد وضعیت اجرای ترافیک در کلانشهرها گفت: در این جلسه مقرر شد همه شهرداری‌ها مکلف شوند پروتکل‌های بهداشتی را در حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، تاکسی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها کاملاً رعایت کنند و بر مبنای رعایت این پروتکل‌ها طرح ترافیک متناسب با شرایط توسط شورای ترافیک استان‌ها تدبیر شود.

معاون وزیر کشور افزود: درصورت اجرا، طرح ترافیک باید به گونه‌ای مدیریت شود که ازدحام به وجود نیاید و بار اضافی بر حمل و نقل عمومی که خارج از پروتکل‌های وزارت بهداشت است، وارد نشود و مشکلی از این جهت به وجود نیاید. به همین دلیل، مقرر شد شورای ترافیک استان‌ها به صورت روزانه وضعیت را رصد کنند و با ایجاد تعادل بین طرح ترافیک و حمل و نقل عمومی، هم ترافیک شهرها را مدیریت کنند و هم از شیوع بیماری بر اثر حمل و نقل عمومی جلوگیری به عمل آورند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در نشست امروز در مورد فعالیت برخی از مشاغل هم پیشنهاداتی از سوی اتاق اصناف و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد که با توجه به ارزیابی در طول یک هفته گذشته مقرر شد ساعت‌های کاری هم مورد بازنگری قرار گیرد و به ستاد ملی ارسال شود.

وی در پاسخ به احتمال بازگشایی مدارس در ۱۱۴ شهری که دارای وضعیت سفید هستند، گفت: در مورد بازگشایی مدارس تا این لحظه تصمیم گیری نشده است چراکه مدارس و دانشگاه‌ها سراسری هستند و تعطیلی و بازگشایی آنها سراسری خواهد بود.

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در باره نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف اظهار داشت: براساس گزارشی که امروز در جلسه داده شد بعد از بازگشایی تعدادی از اصناف و مغازه‌ها در طول هفته‌های گذشته، با نظارت‌های صورت گرفته بالای ۸۰ درصد از آنها در سطح کشور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند اما سقف رعایت این پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران پایین است و تنها ۶۲ درصد رعایت شده است که امیدواریم تهرانی‌ها بیشتر رعایت کنند.

ذوالفقاری یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که مساله بیماری کرونا هنوز حل نشده است و اگر می‌بینیم روند بیماری و فوتی‌های ناشی از آن در کشور کاهش یافته، به دلیل رعایت یک سری مسائل بهداشتی است که عمده کار و همکاری توسط مردم صورت گرفته است.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، روند شیوع بیماری در کشور به ۳ هزار نفر در روز رسیده بود ولی اکنون به حدود هزار نفر رسیده است که این امر نتیجه کار جمعی و همراهی جدی مردم بود. امروز نیز اکثر مردم از رعایت نکردن تعدادی از افراد گله‌مند هستند.

معاون وزیرکشور هشدار داد: چنانچه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و روند بیماری مجددا افزایش یابد، ناچاراً باید محدودیت‌ها دوباره برگردد و بازگشت دوباره محدودیت‌ها خسارات زیادی در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

104 / 361 حسین ذوالفقاری کرونا کووید 19 پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مدیریت کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسین ذوالفقاری کرونا کووید 19 پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مدیریت کرونا کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ستاد ملی مدیریت کرونا پروتکل های بهداشتی حمل و نقل عمومی وکالت نامه ها روند بیماری محدودیت ها پروتکل ها فعالیت ها مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در جزیره صنعتی صدرا ضمن تبریک این هفته به کارگران حاضر در مراسم، گفت: به نیابت از جامعه کار و تولید استان بوشهر محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدیم و افتخاری بود برای ما که پای رهنمود و دستورات معظم له باشیم و در ابتدای فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) ابلاغ فرمودند سلام گرم ایشان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم و ما امروز ماموریم که سلام گرم ایشان را تقدیم شما بزرگوارانی که در حوزه اقتصاد و در سال جهش تولید با مشارکت مردم اثرگذار هستید تقدیم کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به جمعیت ۳۵۴ هزار نفری جمعیت کارگری در استان بوشهر بیان کرد: کارگران کسانی هستند که چرخ اقتصاد در این استان به حرکت در می آوردند و نباید این اتفاق مهم و این نقش کارگران نادیده گرفته بشود.

کشاورزی ادامه داد: نباید از سلامت، ایمنی و بهداشت کار کارگر غافل شویم، زیرا منابع انسانی سرمایه نظام است و با آسیب های محیط کارگری و افزایش بیماری های شغلی، سطح بهره وری کاهش پیدا خواهد و در نتیجه کارفرما متضرر می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تذکر به مدیران و کارفرمایان گفت: مراسم ویژه قدردانی از زحمات کارگران نباید گرفتار حل تهیه یک آب معدنی و یک پذیرایی معمولی و.... باشد و جای تاسف داره که یک جایی قرار بگیریم و نام کارگر رو ببریم ولی برای منزلت این عزیزان کارفرمایان در راستای مسئولیت اجتماعی خود قانونا و شرعا نسبت ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مسکن کارگران، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و فرهنکی و ورزشی کارگران اقدام کنند.

کشاورزی با بیان اینکه قانون کار و انضباط کارگاهی جای خود را دارند، اظهار داشت: کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند.

کشاورزی بیان داشت: در پایان هفته کار و کارگر اسامی دستگاه هایی که در حوزه کارگری همراهی نکرده و ارزش کارگر رو نادیده گرفتن اعلام می کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در دیدار با کارگران فرمودند اگر کارگر حالش خوب باشد حال جامعه خوب خواهد شد تصریح کرد: نیمی از جمعیت استان بوشهر را قشر زحمت کش کارگر تشکیل می دهند پس ما اگر حال این قشر زحمتکش را از لحاظ رضایتمندی خوب کنیم حال جامعه خوب خواهد شد.

مصدق کشاورزی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۵۰ نفر شغل در استان به به همت دولت مردمی و این حکومتی که واقعاً توجه ویژه به حوزه معیشت کارگران دارد و رهنمودهای ارزشمند استاندار انقلابی بوشهر ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان بیان کرد: اطمینان خاطر می دهیم به شما جامعه کارگری که ما پای کار شما هستیم همانگونه که شما پای کار نظام هستید و در دفاع از حقوق حقه مردم استان بوشهر کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6092565

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی