Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تسهیلات کرونایی ۴۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری به این شهرک درباره خدمات رایگانش برای تست محصولات کرونا توضیح داد. جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو به ۳۰ شرکت مستقر در شهرک که در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: پیش از مواجهه کشور با این بیماری تنها ۱۵ شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی در زمینه تولید محصولات مختلفی مانند ماسک نانو، الکل و مواد ضدعفونی کننده آن هم به میزان محدود فعالیت داشتند، اما با گسترش شیوع ویروس کرونا، نیاز کشور به افزایش تولید این محصولات بیشتر شد، لذا با حمایت‌های مختلف صورت گرفته برای تامین اقلام اولیه مورد نیاز کشور و عبور از این شرایط، در حال حاضر ۳۰ شرکت مستقر در شهرک، تولیدات مرتبط با این حوزه دارند و با افزایش ظرفیت صددرصدی وارد این عرصه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: به عنوان مثال ظرفیت تولید الکل پیش از این در یک شرکت مستقر در شهرک، روزانه دو هزار لیتر بود که در حال حاضر به ۱۵ هزار لیتر در روز رسیده است. یا شرکت صادراتی تولید کننده مخازن اکسیژن که برای صنایع پالایشگاهی مخازن ۵ تا ۲۰۰ تن تولید می‌کردند در شرایط کنونی بخشی از نیاز داخل را نیز تامین می‌کنند.   به گفته وی، در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده پایه آبی برای ضدعفونی مواد غذایی و سبزیجات پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۲ تا ۳ هزار لیتر ظرفیت تولید وجود داشت، اما در حال حاضر به ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار لیتر در هفته افزایش یافته است .
قیصری با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت تولید در بسیاری از شرکت‌های مستقر در شهرک متناسب با نیاز کشور اتفاق افتاده است، گفت: تولید محصول ضدعفونی کننده زخم که محصولی کاملا صادراتی بود و در سنگاپور و مالزی عرضه می‌شد نیز از توانمندی‌های موجود شهرک محسوب می‌شود که برای تامین نیاز داخل نیز تولید می‌کنند.
قیصری در ادامه با اشاره به تسهیلات کرونایی ۴۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به این شهرک گفت: صندوق پژوهش و فناوری اصفهان با مصوبه تامین منابع از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، ۴۰ میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش و تولید محصول، خط اعتباری مشخص کرد که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان از این طریق دریافت شده است. همچنین منابع شهرک نیز برای توسعه نمونه‌سازی و تولید محصولات مبتنی بر فناوری‌های جدید اختصاص داده شد که با استفاده از آن افزایش ظرفیت تولید شرکت‌ها امکان‌پذیر شد؛ به عنوان مثال شرکت زیست فرآورده سپاهان تولید الکل خود را تا ۱۵ هزار لیتر در روز افزایش داد و در حال حاضر نیاز چهار استان را تامین می‌کند یا شرکت بهیار صنعت سپاهان دو میلیارد تومان برای خط تولید ماسک تسهیلات دریافت کرده است.
وی افزود: با تامین مالی شرکت‌های عضو شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، محصولات مختلف دیگری که دانش فنی آن موجود بود امکان تولید یافتند. به عنوان مثال روزانه ۱۵ تا ۲۰ دستگاه تب سنج تولید می‌شود، یا ساخت دستگاه ضدعفونی کننده با اشعه UV نیز امکان تولید یافت. همچنین کنسرسیومی از بخش فناوران برای تولید نانوماسک بین دو شرکت نساجی و نانویی ایجاد شد و توانستند با دریافت ۳۰۰ میلیون وام، ماسک نانویی تولید کنند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه به مخازن اکسیژنی که در بیمارستان‌ها نصب شده است اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی مخازن بیمارستان‌ها به اکسیژن بیشتری نیاز داشتند که یک مخزن ۵۰۰ تنی برای تامین ۸ روز اکسیژن با خلوص بالا در بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اصفهان و نیز بیمارستان‌های تهران، قم، کاشان و رشت نصب شد.
قیصری یکی از راهکار‌های ایجاد فاصله اجتماعی و دورکاری را استفاده از سامانه «کیهان» عنوان کرد و گفت: سامانه دورکاری برای ایجاد ارتباطات امن و انتقال فایل و اطلاعات شرکت‌ها در محیطی ایمن از طریق سامانه «کیهان» امکان‌پذیر می‌شود؛ ما در شهرک نیز این سامانه را نصب و در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه با اشاره به دیگر محصول نرم افزاری تولید شده در این شهرک گفت: سامانه «رهتاب» نیز از دیگر سامانه‌هایی است که برای نظارت دقیق بر توزیع و فروش کالا‌های تنظیم بازاری استفاده می‌شود و می‌تواند کالا را از مبدا تا مقصد با کد ملی مشتری رهیابی کند. این سامانه در حال حاضر امکان نصب در تمامی داروخانه‌های شهرستان را دارد.
وی به خدمات رایگان مجموعه آزمایشگاهی شهرک صنعتی علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و گفت‌: آزمایشگاه‌های تخصصی زیادی در شهرک وجود دارد که خدمات آن از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است. آزمایشگاه فیلتراسیون دارای استاندارد‌های ۱۷۰۲۵ و گواهینامه تایید صلاحیت ملی است که کار خود را از سال ۹۰ آغاز کرده است.   وی ادامه داد: این آزمایشگاه برای تست فیلتر انواع صنایع کشور کاربرد دارد. در شرایط کنونی شهرک امکان تست سریع و رایگان فیلتر‌های ماسک با دقت بالا را برای دستگاه‌های نظارتی و تولیدکنندگان به صورت رایگان فراهم کرده است. همچنین آزمایشگاه تشخیص طبی و بیوتکنولوژی برای تست ضدعفونی کننده‌ها، آزمایشگاه شیمی و نانو و آزمایشگاه الکترونیک از دیگر آزمایشگاه‌های شهرک هستند که خدمات خود را در حوزه کرونا به صورت رایگان ارائه می‌کنند.
قیصری در پایان به دیگر خدمات و تسهیلات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به شرکت‌های حاضر در این شهرک اشاره کرد و گفت: اجاره فروردین ماه شرکت‌ها بخشیده شده و اجاره بهای اسفند، اردیبهشت و خرداد نیز با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد. بازپرداخت اقساط و چک‌ها برای تسهیلات نیز با ۴ ماه تاخیر انجام می‌شود. گرنت ویژه به میزان دو میلیارد تومان نیز برای دستیابی به محصولات و فناوری‌های حوزه سلامت طراحی شده که همه این‌ها با هدف رفع نیاز کشور و عبور از شرایط کنونی است. همچنین خدمات بازرگانی فروش و کمک به عقد قرارداد و تضمین کیفیت برای متقاضیان محصولات شرکت‌های مستقر در شهرک نیز از دیگر حمایت‌های ما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان صندوق نوآوری و شکوفایی فناوری نانو محصولات مقابله با کرونا رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت میلیارد تومان ضدعفونی کننده مستقر در شهرک صندوق نوآوری شرایط کنونی ظرفیت تولید حال حاضر ۴۰ میلیارد برای تامین هزار لیتر نیاز کشور برای تست شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیر برهانی نایینی امروز در نشست خبری، با بیان اینکه اولین برنامه وزارت صمت متحول سازی مقاصد صادراتی است، اظهار کرد:در سال جاری بسته ویژه دانش بنیان‌ها برای توسعه صادرات و تجارت با کشور‌های مختلف ارایه شده است که در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور می‌توانند از تضمین این صندوق برای گرفتن تسهیلات بانکی و خدمات استفاده کنند.

برهانی با بیان اینکه کل پوشش بیمه نامه و ضمانت صندوق از ابتدای شروع به کار تا امروز ۲۲ میلیارد یورو بوده است، گفت: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به ۲۴۷ میلیون یورو رسیده است.

برهانی با بیان اینکه بسته ویژه دانش بنیان تدوین و به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده، تصریح کرد: بر اساس این بسته حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اهمیت بازاریابی برای دانش بنیان‌ها، گفت: امکان سنجی و اعطای ظرفیت‌های تجارت خارجی به شرکت‌های دانش بنیان به منظور بازاریابی در این بسته دیده شده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول بسته ویژه‌ای هم ویژه نمایشگاه دیده شده که در صورت حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و اعلام اینکه قرار است صادرات انجام دهند، اعتبارسنجی خارجی، بدون دریافت هزینه انجام می‌دهیم. فردا و پس فردا نیز با اتاق‌های بازرگانی و تجار مالزی و کامرون تفاهم نامه تجاری امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور، گفت: در همین راستا امروز تفاهم نامه‌ای با صندوق صنایع پیشرفته امضا می‌شود.

فرصت های بازار آفریقا

یکی از علل برگزاری همزمان اجلاس ایران و آفریقا با ایران اکسپو این بود که تجار آفریقایی از ظرفیت‌های ایران باخبر شوند؛ چراکه صادرات به مقصد آفریقا مورد تاکید است و مقرر شده در این قاره سرمایه گذاری ویژه کنیم. در همین راستا صندوق ضمانت صادرات نیز صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند؛ بنابراین اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه این صندوق، صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند و اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست، گفت: حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

وی تاکید کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی عمرمان با دومین اجلاس ایران و آفریقا در جهت شناسایی و معرفی توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی ایران به کشور‌های آفریقایی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است