Web Analytics Made Easy - Statcounter

«طبق گفته رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در اسفندماه ۹۸،  سه بسته تحولی مناسب سازی، تلفیقی- فراگیر و مداخلات طلایی و به‌هنگام در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده که این بسته ها موجب چرخش تحول آفرین شده و زمینه ساز تعلیم وتربیت تمام ساحتی و جلب مشارکت همگان را فراهم می کند.»
 شهباز بارانی روز پنجشنبه در تشریح وضعیت موجود دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان افزود: در راستای اجرای نمودن این طرح نشست مشترکی با حضور معاون توان بخشی بهزیستی هرمزگان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون ۵۰ نفر از نوآموزان دارای نیازه وِیژه هرمزگان از بدو تولد تا ۶ سال در مدارس استثنایی هرمزگان خدمات دریافت می کنند که با اجرایی شدن این طرح پیش بینی می شود به ۱۰۰ نفر برسد.
بارانی اظهارداشت: ارائه خدمات آموزشی وتوان بخشی به موقع و طلایی برای نوآموزان دارای نیازهای ویژه برای کاهش اثرات منفی و نیز تربیت وهدایت آن ها به سوی زندگی عادی ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.  
وی یادآورشد: شناسایی وجذب و ارائه خدمات به نو آموزان با نیازهای ویژه نیازمند آن است که بهزیستی اطلاعات کاملی از آن ها در همه گروه های (ناشنوا، نابینا، جسمی حرکتی، کم توان و اختلال رفتاری هیجانی(طیف اتیسم )) بر اساس آدرس در اختیار آموزش وپرورش استثنایی قرار دهند.
رفعت ایرانپور معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی هرمزگان نیز ضمن بر شمردن اهمیت ارائه خدمات به موقع در کاهش شدت معلولیت در سال های آینده زندگی نو آموز بر ارتباط دو طرفه در جهت ارائه خدمات به این نوآموزان تاکیدکرد.
به گزارش ایرنا، درسال تحصیلی (۹۸-۹۹)، سه هزارو ۲۵۹ دانش آموز دارای نیازهای ویژه در استان هرمزگان مشغول به تحصیل شدند که تعداد ۲ هزارو ۶۲۶ نفر از دانش آموزان درمدارس خاص استثنایی، ۶۶۳ دانش آموز در مدارس تلفیقی و ۴۵۷ دانش آموز درمدارس عادی به تعلیم وتربیت می پردازند.
۷۰ دانش آموز  نیز در تنها مرکز اوتیسم هرمزگان مشغول فراگیری و آموزش هستند که به علت بعد مسافت و پراکندگی جمعیت در استان، نمی توان همه افراد را تحت پوشش قرار داد.
 در سال تحصیلی (۹۸-۹۹) بیش از ۴۰ هزارو ۷۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

برچسب‌ها هرمزگان مدارس استثنایی دانش‌آموزان معلولان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان مدارس استثنایی دانش آموزان معلولان سازمان بهزیستی کشور هرمزگان مدارس استثنایی دانش آموزان معلولان سازمان بهزیستی کشور نیازهای ویژه ارائه خدمات دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 

 خسرو ملکشاهی در همایش روز روانشناس و تجلیل از فعالین طرح محب استان کرمان گفت: ۸۲ تیم مشاوره در قالب طرح محب به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان ارائه خدمت کردند که جا‌ی تقدیر دارد؛ و‌ی با اشاره به اینکه بدلیل بیماری کرونا فرصت چنین گردهمایی برای جامعه روانشناسان میسر نشده بود گفت: هدف از این همایش یک نشست هم فکری و هم اندیشی و تقدیر از جامعه روانشناسان است که به نوعی بازوان پرتوان سازمان بهزیستی بوده و به افراد نیازمند ارائه خدمت می‌دهید.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شعار امسال روز روانشناس ((امید آفرینی با توسعه خدمات روانشناختی و مشارکت مردم)) است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی توسعه خدمات است.
ملک شاهی بیان داشت:در استان کرمان۱۳۴ مرکز مشاوره وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز مشاوره هستند.

وی افزود: رویکرد سازمان ارائه خدمات تخصصی است که این مهم با کمک با دستگاه‌هایی که به نوعی دارند خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهند.

ملک شاهی در خصوص استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌های بهزیستی بیان داشت: در خصوص همین شعار سیاست‌هایی در استان برنامه ریزی و دنبال می‌شود.

وی گفت: مقرر شده بوستان‌هایی با کمک شهرداری به بهزیستی واگذار شود که مراکز ما ضمن کاشت نهال در آن بوستان‌ها به صورت هفتگی و به مناسبت‌های مختلف در محل مستقر شده و خدمات بهزیستی به عموم مردم شناسانده شده و این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه شود.

ملک شاهی در خصوص طرح‌های دیگر بهزیستی که با مشارکت مراکز و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود، افزود: همکاری با خانه‌های کودک و نوجوان و ارائه مشاوره به فرزندان مقیم آنها، استخدام افراد متخصص دارای معلولیت و استفاده از تسهیلات بانکی و حق بیمه کارفرمایی، همکاری در برنامه بهبود و ارتقاء ضوابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک و استفاده از خدمات مشاوره و آموزش و مشاوره به افراد واجد شرایط (که اولین بار این طرح در کرمان کلید خورد) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه در رصد آسیب‌های اجتماعی که با کمک، سازمان بهزیستی همه ساله انجام می‌شود ما وضعیت کل کشوررا می‌دانیم و در مورد آسیب‌های بولد آمار داریم گفت: در بحث کنترل و کاهش این آسیب‌ها نیز از کمک و همکاری مراکز استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم