Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، هفته گرامیداشت یاد و مقام معلم را تبریک گفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بسیج اساتید دانشگاه ازاد اسلامی بیانیه‌ای به مناسبت هفته گرامیداشت یاد و مقام معلم صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امام علی (ع): «قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لاَِبیکَ وَمُعَلِّمِکَ وَلَوْ کُنْتَ اَمیرا؛ به پاس گرامی داشت پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در آستانه سالروز شهادت استاد مبارز خط مقدم جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری هستیم، او که به تعبیر امام خمینی (ره) در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود و عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام صرف کرد و با کجرویها و انحرافات مبارزه ی سرسختانه کرد. سالروز شهادت این اسطوره با نام معلم گره خورد، معلمی که بفرموده مقام معظم رهبری پرورش دهنده مهم ترین سرمایه یک ملت، یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریز تمدن نوین، جهادگر میدان کارزار مبارزه با جهل و سازنده هویت و فرهنگ یک ملت است.

در تقویم ایران زمین، روزی به نام روز معلم نام گرفت که اندیشه ورزی مومنانه و مجاهدانه معلمان این سرزمین را نمایان ساخته و به تاریخ خواهد گفت معلمان این مرز و بوم منزلت واقعی خود را در تلاش پیامبرانه ای می بینند که رشد و تعالی مادی و معنوی انسان ها و مبارزه با جهل و استکبار و تجاوز و ایستادگی در برابر باطل، سرلوحه او در دعوت و تربیت آنان بوده است.

۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ و روز گرامیداشت مقام معلم می رسد و همچنان با آزمونی رو به رو هستیم به وسعت کره خاکی، آزمونی که انسان را به نادانی خود آگاه تر ساخت و جهان را بیش از پیش تشنه ظهوری ساخت که تکامل علم و دانش را بهمراه خواهد داشت. دست و پا زدن های بشر در میانه این آزمون جهانی، جایگاه علم و علم آموزی را پر رنگ تر ساخت و جلوه های ویژه معلمی را آشکار کرد. پدیده جهانی امروز، مدارس و دانشگاهها را از لحاظ ساختار فیزیکی به تعطیلی کشاند ولی یک شعار ویژه داشت: «آموزش تعطیل نیست». آموزش و فرآیند یاددهی و یادگیری روند خود را با شرایط جدید تطبیق داد، معلمان مهربان و نجیب ثابت کردند در هر شرایطی بهترین ها را خلق می کنند و زنگ دلنشین آموزش هیچگاه در مدرسه آنها تعطیل نمی شود.

روز معلم، روز پاسداشت عشق و ایثار را به همه معلمان مدرسه و دانشگاه تبریک عرض نموده، از درگاه الهی سلامتی و سعادتمندی را برای مبارزان خط مقدم جبهه علم مسئلت می نماییم.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: روز معلم استاد شهید مرتضی مطهری بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مقام معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، متن کامل پیام یوسف نوری استاندار مازندران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت عالمی نستوه، دانشمندی وارسته و معلمی متفکر و مجاهد است که در کسوت تعلیم و تربیت نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بی‌شک استاد شهید مطهری چهره تاثیرگذار و بهترین الگو برای جایگاه والای معلمی است.

معلمی افتخاری بزرگ و دارای شرافت و منزلت بالاست و معلمان طلایه‌داران عرصه تعلیم و بسترساز نجات انسان از ظلمات جهل هستند.

شالوده توسعه هر کشور به همت، تلاش و زحمات معلمان در مدارس شکل می‌گیرد و ارتقای مادی و معنوی جامعه بسته به پویایی و انگیزه معلمان است. از طرفی نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای معلمان و تعلیم و تربیت متصور است و امامین انقلاب همواره بر لزوم تکریم معلمان و تجلیل آنان تاکید کرده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم نیز حفظ و پاسداشت شأن و عظمت جایگاه معلمان است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والا مقام استاد مرتضی مطهری و شهدای گرانقدر سنگر تعلیم و تربیت؛ روز معلم را به تمامی اساتید، معلمان، فرهنگیان و زحمتکشان عرصه علم آموزی در کشور به‌ویژه معلمان شریف استان مازندران، دیار علویان تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون آنان را در کنف عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از منویات منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود