Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:57:26 GMT

۱۹۶ طرح و لایحه در حوزه سلامت اعلام وصول شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۸۵۲۷

۱۹۶ طرح و لایحه در حوزه سلامت اعلام وصول شده است

سرپرست اداره کل امور مجلس وزارت بهداشت از اصلاح برخی قوانین و تصویب طرح‌ها و لوایح پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی خبر داد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید مهرزادی از اعلام وصول بیش از 700 طرح و لایحه در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد و گفت: از مجموع 704 طرح و لایحه اعلام وصول شده، 196 مورد آن مرتبط با حوزه سلامت بوده که از این تعداد 139 مورد طرح نمایندگان و 57 مورد لوایح پیشنهادی دولت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته حوزه سلامت در زمینه طرح‌ها و لوایح افزود: خوشبختانه طی سنوات اخیر طرح‌ها و لوایح ارزشمندی تبدیل به قانون شده‌اند که اثرات مثبت قوانین تصویب‌شده به‌طورقطع در آینده‌ای نه‌چندان دور بر سیستم سلامت و بهداشت و درمان کشور مشهود خواهد بود.

مهرزادی یادآور شد: از مهم‌ترین این طرح‌ها و لوایح می‌توان به قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز آسیب‌رسان سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی و ... اشاره کرد که تصویب هر یک از آن‌ها با تلاش همکاران معاونت پارلمانی، اعضای کمسیون‌های مختلف مجلس به‌ویژه کمسیون بهداشت و درمان و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ وزیر محترم بهداشت صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل مجلس وزارت بهداشت در ادامه با تأکید بر دغدغه‌های نظام سلامت برای ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور و تأمین منابع مالی پایدار در حوزه سلامت، به لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده که اخیراً در صحن علنی مجلس تصویب‌شده است، اشاره و تصریح کرد: تصویب این لایحه در راستای حمایت از تأمین اعتبارات حوزه سلامت از طریق مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان به‌ سلامت و دخانیات و همچنین کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی کشور خواهد بود.

وی افزود: انتظار می‌رود با تصویب نهایی چنین طرح‌ها و لوایحی منابع درآمدی جدید در بخش سلامت ایجاد شود که بتواند در سطح کشور پشتیبان برنامه‌های سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

اختصاص "معافیت مالیاتی" برای افرادی که به تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌‌ها کمک می‌‌کنند60 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت بوشهر پرداخت شدروحانی: مهم است در شرایط کرونا اشتغال، نشاط و سلامت مردم حفظ شود/ آمار مبتلایان به کرونا رو به کاهش است

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا طرح ها و لوایح حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران

آفتاب‌‌نیوز :

درکنار اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق اصناف ایران به نمایندگی از اصناف کشور به نقد تصویب لایحه «اضافه شدن تعطیلات پنجشنبه به تعطیلات آخر» در کمیسیون اجتماعی مجلس شد. این لایحه را اواخر سال گذشته دولت تقدیم مجلس کرد و در نهایت نمایندگان کمیسیون اجتماعی آن را تصویب کردند. البته آن‌ها به دنبال رایزی بخش خصوصی کشور تاکنون رای قبلی خود را پس گرفتند. اما فعالان اقتصادی بخش خصوصی نگران تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس هستند.

برهمین اساس مجتبی صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در جدیدترین اظهارنظر درباره موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه گفت: این موضوع آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود.

او افزود: اتخاذ برخی تصمیمات فاقد کارشناسی‌های لازم و اخذ نظر از فعالان حوزه‌های مرتبط، هزینه‌ها و خسارات فراوانی درپی خواهد داشت؛ به طوریکه جامعه باید سالیان سال تاوان آن تصمیم نادرست را بدهد. باتوجه به نیاز اصناف به مراودات لحظه به لحظه با دنیا، موضوع تعطیل کردن روز‌های پنجشنبه که به موضوع داغ این روز‌ها تبدیل شده، از این دست تصمیمات خسارت‌بار برای جامعه خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد در از حدود ۲۰۰ کشوری که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند، خود را با تعطیلات میلادی منطبق کرده‌اند. اگر تصمیم «تعطیلی پنجشنبه‌ها» اجرایی شود، با توجه به تعطیلی ۲ روزه پنجشنبه و جمعه در کشور ما و تفاوت آن با ۲ روز تعطیلات در کشور‌های دیگر، یک فاصله ۴ روزه در هفته ایجاد خواهد شد.

صفایی ادامه داد: ما در حال حاضر نیز در حوزه اقتصاد منطقه‌ای با چالش‌ها و مشکلات مختلفی مواجه هستیم و کشور‌هایی مانند ترکیه که خود را با تقویم جهانی منطبق کرده‌اند، درحال گرفتن سهم بازار ما در منطقه هستند. اتخاذ چنین تصمیماتی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده، یک تناقض آشکار و یک «خودتحریمی» بزرگ محسوب می‌شود؛ بنابراین باپیشنهاد اتاق اصناف ایران، این است که به جای روز «پنجشنبه»، روز «شنبه» تعطیل شود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد