Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع پارلمانی عراق می‌گویند، منظور از حصر سلاح در دست نیروهای دولتی، که در برنامه نامزد نخست وزیری عراق ذکر شده، خلع سلاح نیروهای الحشد الشعبی نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز پنجشنبه بر توانایی «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل کابینه عراق  برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی پراکنده در عراق، طبق وعده‌ای که در برنامه دولت خود ارائه کرده است، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کاطع الرکابی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «انحصار سلاح در دست دولت از امور بسیار مهم است که نه تنها باید سهم بزرگی از برنامه دولت را شامل شود، بلکه برنامه خاصی برای آن باید اختصاص داده شود.

او تاکید کرد: «همه می‌بینند که چگونه سلاح در جامعه عراق پراکنده است و این مشکلی از مشکلات عراق است به خصوص که برخی طرف‌های غیرمنضبط با آن دست به عملیات‌هایی می‌زنند».

عضو پارلمان عراق گفت: «الکاظمی در حال حاضر قادر به انحصار سلاح در دست دولت نیست و تا به الان اوضاع امنیتی در عراق بی‌ثبات است از همین رو این کار پس از ثبات امنیتی در داخل و در مرزها باید اجرا شود».

او تاکید کرد: «وقتی صحبت از انحصار سلاح در دست دولت می‌شود، منظور خلع سلاح الحشد الشعبی نیست، زیرا الحشد یک نیروی امنیتی رسمی است؛ بلکه منظور گروه‌هایی است که سلاح را در خارج از کنترل دولت به کار می‌گیرند».

الکاظمی روز چهارشنبه برنامه دولت جدید خود را به پارلمان ارائه کرده و قرار است بزودی لیست نامزدهای پیشنهادی برای ترکیب کابینه را هم ارائه بدهد.

نامزد نخست وزیری عراق از جمله برنامه کابینه خود را منحصر کردن سلاح در دست دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تکمیل قانون انتخابات و فعال کردن کمیساریای انتخابات اعلام کرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: الکاظمی عراق سلاح سلاح در دست دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد