Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:05:24 GMT

هرآنچه تاکنون درباره گوگل پیکسل ۴a می‌دانیم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۹۵۳۸

هرآنچه تاکنون درباره گوگل پیکسل ۴a می‌دانیم

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته میلادی گوگل از گوشی‌های سری پیکسل ۳a رونمایی کرده که با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شدند. حالا این شرکت قصد دارد از نسل جدید این محصولات رونمایی کند و البته به نظر می‌رسد که امسال تنها با یک گوشی از این سری روبه‌رو می‌شویم. در این مطلب به بررسی تمام شنیده‌ها پیرامون گوگل پیکسل ۴a که در هفته‌های آینده رسما معرفی می‌شود، می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل چندین سال پس از عرضه گوشی‌های نکسوس به بازار، تصمیم گرفت به سراغ محصولات سری پیکسل برود تا بتواند با محصولات سری گلکسی سامسونگ و همچنین آیفون‌های اپل رقابت کند. چندین سال پس از عرضه گوشی‌های گران قیمت، این شرکت به سراغ گوشی‌های میان‌رده پیکسل ۳a و ۳a ایکس ال رفت. حالا بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای فناوری منتظر رونمایی از گوگل پیکسل ۴a هستند، اما این گوشی هوشمند با چه ویژگی‌هایی وارد بازار می‌شود؟

نام و تاریخ معرفی

بر اساس اکثر گزارش‌ها، گوگل امسال تنها از یک گوشی میان‌رده با نام پیکسل ۴a رونمایی می‌کند و خبری از نسخه XL این گوشی هوشمند نیست. با این حال در گذشته برخی گزارش‌ها به توسعه نسخه بزرگتر این گوشی هوشمند اشاره کرده بودند و حتی تصاویری از نمونه اولیه آن نیز فاش شده بود، اما ظاهرا گوگل از عرضه چنین محصولی منصرف شده و تنها پیکسل ۴a را وارد بازار می‌کند.

این شرکت قصد داشت در فاصله ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برگزار کند که البته به علت شیوع کرونا لغو شد. با توجه به این موضوع تاریخ مشخصی برای رونمایی از جدیدترین گوشی میان‌رده گوگل وجود ندارد، اما این احتمال وجود دارد که این دستگاه کمی زودتر یا دیرتر از تاریخ اصلی برگزاری گوگل I/O معرفی شود.

طراحی گوگل پیکسل ۴a

تا به امروز تصاویر، ویدیو‌ها و رندر‌های زیادی از گوشی میان‌رده جدید گوگل منتشر شده و با طراحی آن آشنایی داریم. طراحی این دستگاه ترکیبی از گوگل پیکسل ۳a و پیکسل ۴ است و از بدنه تمام پلاستیکی به همراه ماژول مربعی شکل برای دوربین اصلی بهره می‌برد.

گوگل پیکسل ۴a

گوگل حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش داده و تصمیم گرفته درون آن یک حفره قرار دهد که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت نیز روی پنل پشتی قرار می‌گیرد تا گوگل بهانه‌ای برای عدم کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش این دستگاه نداشته باشد. گوگل پیکسل ۴a ضخامتی برابر با ۸.۲ میلی‌متر دارد و در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شود، البته انتظار داریم این دستگاه در رنگ آبی روشن نیز به فروش برسد.

مشخصات و ویژگی‌ها

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل برای تامین قدرت این محصول خود از چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند که پردازنده مناسبی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. در جلوی این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش ۵.۸۱ اینچی OLED قرار می‌گیرد که حفره درون آن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند.

از سایر مشخصات احتمای گوگل پیکسل ۴a می‌توان به ۶ گیگابایت رم، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی UFS ۲.۱، دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیسلی، باتری ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت USB Type-C اشاره کرد. این دستگاه برخلاف برخی گوشی‌های میان‌رده جدید، از شبکه ۵G پشتیبانی نمی‌کند و همچنین فاقد ویژگی‌هایی مانند شارژ وایرلس، سنسور تله فوتو و همچنین استاندارد IP ۶۸ خواهد بود.

قیمت گوگل پیکسل ۴a 

بر اساس جدیدترین شنیده‌ها، گوگل جدیدترین گوشی میان‌رده خود را با قیمت پایه ۴۰۰ دلار وارد بازار می‌کند که تفاوتی با قیمت پیکسل ۳ a ندارد. گزارش‌ها به عرضه این دستگاه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز اشاره کرده‌اند که قیمتی بالاتر از ۴۰۰ دلار خواهد داشت.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی موبایل گوگل پیکسل گوشی هوشمند گوشی میان رده گوگل پیکسل ۴a گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تعامل بسیار مناسب میان پلیس و دستگاه قضایی، همچنین تدوین برنامه‌های مختلف پلیس در سال جاری قطعاً ارتقاء امنیت کرمانشاه بهتر و محسوس‌تر از سال گذشته خواهد بود و شهروندان آن را به‌خوبی لمس می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در دیدار با رئیس‌کل و جمعی از معاونان و مسئولان دستگاه قضائی استان اظهار داشت: سال گذشته توانستیم با برخی از اقدامات و همراهی دیگر دستگاه‌ها و سازمان و البته خود مردم شرایط امنیت در استان را ارتقا بخشیده و شاهد کاهش معنادار بسیار معضلات اجتماعی ازجمله سرقت باشیم.

وی افزود: تداوم برنامه‌های امنیت‌محور سال گذشته در کنار اجرای برخی برنامه‌های از پیش تدوین‌شده توسط پلیس حس امنیت را در استان افزایش داده و این ارتقا امنیت امسال محسوس‌تر و بهتر از سال گذشته خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: هوشمندسازی پلیس، اجرای طرح هر کلانتری یک شهر، طرح امنیت محله‌محور، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با سارقان و خرده‌فروشان مواد مخدر در کنار طرح پیشگیری از بروز سرقت با افزایش گشت‌های هدفمند، تداوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز و … ازجمله این برنامه‌هایی است که امسال اجرایی خواهند شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار پلیس را برقراری ارتباط رایانه‌ای میان کلانتری‌ها و دادگستری‌های به‌منظور ارسال سریع‌تر پرونده‌ها و رسیدگی فوری به آن‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها میزان اشرافیت آن‌ها به حوزه استحفاظی‌شان را بالاتر ببریم.

سردار حاجیان همچنین با اشاره به کاهش معنادار سرقت در استان طی سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین خاطرنشان کرد: همین کاهش سرقت‌ها و یا کشف اموال مسروقه باعث ارتقا امنیت و بالاتر رفتن حس امنیت میان شهروندان می‌شود، موضوعی که در سال جاری هم با تمام توان آن را دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان و بابیان اینکه تعامل میان پلیس و دستگاه قضائی در سطح بسیار عالی قرار دارد، گفت: این ۲ نهاد حاکمیتی در کنار یکدیگر برای جلب رضایت مردم که رضای خدای متعال هم در آن قرار دارد، تلاش کرده و اجازه نمی‌دهند عده‌ای معدود به بهانه‌های واهی امنیت و آرامش را از مردم سلب کنند.

کد خبر 747678

دیگر خبرها

  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • عرضه چهارنمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود