Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:03:55 GMT

۶۶۵ هزار و ۳۹۵ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۹۹۲

۶۶۵ هزار و ۳۹۵ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری

بابایی با اشاره به ثبت نام ۷۹۶ هزار و ۲۵۶ نفر در سایت وزارت کار برای دریافت و بهره مندی از بیمه بیکاری گفت: حدود ۶۶۵ هزار و ۳۹۵ نفر از این تعداد مشمول شناخته شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «مسعود بابایی» شب گذشته (پنجشنبه 12 اردیبهشت) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به ارائه توضیحاتی درباره نحوه دریافت بیمه بیکاری پرداخت و با اشاره به ثبت نام بیش از ۷۹۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری گفت: تا این لحظه ۷۹۶ هزار و ۲۵۶ نفر در سایت وزارت کار برای دریافت و بهره مندی از بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که حدود ۶۶۵ هزار و ۳۹۵ نفر از این تعداد مشمول شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه آن دسته از افرادی که از کار بیکار می‌شوند از روز شروع بیکاری ۳۰ روز زمان دارند تا در سامانه تعریف شده وزارت کار ثبت نام کنند درباره کارگرانی که مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند، گفت:  هر کارگری که تنها یک ماه حق بیمه پرداخت کرده و سپس بیکار شده باشد می‌تواند برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کند.

 

وی درباره نحوه ثبت نام در سایت وزارت کار برای دریافت بیمه بیکاری نیز اینگونه توضیح داد که با توجه به هوشمند بودن سامانه ثبت نام اگر کدملی، شماره بیمه و شماره بیمه کارگاه افراد همخوانی و مطابق واقعیت باشد مشکلی در مسیر ثبت نامه بیکاران ایجاد نمی شود.

 

یادآور می شود: مبنای پرداخت بیمه بیکاری تا پایان فروردین ماه ۹۹ و تمدید حق بیمه منوط به  صلاح دید کارگروه متمرکز بر شرایط کرونایی کشور است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا بیمه بیکاری کرونا دریافت بیمه بیکاری برای دریافت وزارت کار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد