Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@05:41:14 GMT

دقیقا در طول روز چه مقدار آب باید نوشید؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۲۲۶۱

دقیقا در طول روز چه مقدار آب باید نوشید؟

رویداد۲۴ به طور کلی، توصیه می شود یک فرد سالم، روزانه حدود 8 لیوان (2 لیتر) آب بنوشد. با این حال، مقدار درست مصرف آب برای هر شخص، به عوامل مختلفی از جمله جنس، سن، میزان فعالیت و محیط بستگی دارد.

بنابر اعلام آکادمی ملی پزشکی آمریکا(NAM) ، مردان باید روزانه 125 اونس (3700 میلی لیتر) و زنان حدود 90 اونس (2700 میلی لیتر) مایعات از جمله آب آشامیدنی و آب موجود در سایر نوشیدنی ها و مواد غذایی مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راه های افزایش مصرف آب
در ابتدا درک نیاز بدن شما به مایعات مهم است. نوشیدن آب برای رفع عطش، مایعات بدن را تأمین می کند. با این حال، اگر به طور منظم ورزش می کنید، در بیرون کار می کنید یا در آب و هوای گرم زندگی می کنید، میزان نیاز شما به مایعات بیشتر خواهد بود. نوشیدن آب کافی برای سلامتی کامل ضروری است. کمبود آب ممکن است منجر به مشکلات و عوارض بسیاری شود.

بیشتر بخوانید:۱۲ فایده نوشیدن آب داغ برای سلامتی که باورتان نمی‌شود



اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید این روش های ساده را برای افزایش مصرف روزانه این نوشیدنی دارای کالری صفر دنبال کنید:

یک هدف روزانه تنظیم کنید: تعیین یک هدف روزانه برای مصرف آب می تواند به شما برای نوشیدن آب بیشتر انگیزه بدهد.
یک بطری آب را در کنار خود نگه دارید. نگه داشتن بطری قابل استفاده مجدد در طول روز می تواند به عنوان یادآوری کننده دیداری، برای نوشیدن آب بیشتر به شما کمک کند.
هنگام بیدار شدن و قبل از خواب، یک لیوان آب بنوشید.
عادت کنید که قبل از هر وعده غذایی، یک لیوان آب بنوشید.
اگر سر کار هستید هر ساعت یک لیوان آب بنوشید.
غذاهای آبکی بیشتری بخورید.
آب را جایگزین نوشیدنی های دیگر مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی کنید.

منبع: رکنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت سلامت خانواده نوشیدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • کاربرد های پمپ آب
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید