Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگانه شهردار زنجان با تاکید براینکه جلوی تخلفات عمده ساختمانی در زنجان گرفته می‌شود گفت: باید اصول و مقررات شهرسازی در ساخت و ساز‌ها رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت تجمع انبوه‌سازان در زنجان اظهار کرد: علت تجمع انبوه سازان مربوط به یک موضوع نبود و به موضوعات مختلفی مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه در برخی از مناطق شهری در ساخت و ساز‌ها تخلفاتی اتفاق افتاده که برخی از سازندگان معتقدند بر مبنای آن ساخت و ساز‌های خود را انجام دهند.

شهردار زنجان با تاکید براینکه جلوگیری از تخلفات عمده ساختمانی از وظایف قانونی و ذاتی شهرداری است بیان کرد: جلوی تخلفات عمده ساختمانی در زنجان گرفته می‌شود و این موضوع به واحد مربوط در شهرداری ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: احداث طبقات ساختمانی در برخی از مناطق محدودیت دارد و نباید احداث طبقات اضافی اتفاق بیفتد و همه باید بر قانون و ضوابط شهرسازی احترام گذاشته و ساخت و ساز‌های خود را براساس ضوابط قانونی انجام دهند.

یگانه عنوان کرد: مشکلات احداث طبقات اضافی تقریبا مربوط به 8 ماه گذشته است که بسیاری از انبوه سازن تمایل برای ساخت طبقات اضافی دارند.

وی بیان کرد: کسانیکه چنین تخلفاتی را انجام دادند ادامه ساخت و ساز‌های آنها متوقف شده و در حال حاضر نیز اتفاق خاصی هم نیز نیفتاده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در جلسه مرتبط با این موضوع اعلام کردم که درخواست‌هایی برای ارسال به کمسیون ماده 5 استان پذیرفته می‌شود که در چارچوب قانون باشد گفت: انبوه سازان درخواست‌هایی که براساس ضوابط تعیین شده دارند اعلام کنند تا به منظور بررسی به کمسیون ماده 5 استان ارسال شود.

وی افزود: با تخلفات عمده که موجب بروز مشکلات در بحث تراکم و ضوابط مقررات شهرسازی شود برخورد می‌شود و جلوگیری از تحقق این گونه تخلفات به شهرداری تکلیف شده است.

یگانه با اشاره به اینکه ممکن است تخلفات جزئی در ساخت و ساز‌ها مشاهده شود گفت: به هیچ عنوان اجازه احداث طبقات اضافه در سطح شهر زنجان داده نمی‌شود.

وی گفت: در کمسیون ماده 5  یا طرح تفصیلی مقررات و ضوابط تفصیلی در ساخت و ساز‌ها تعیین و محدودیت‌هایی اعمال شده که باید این محدودیت‌ها در ساخت‌ و ساز‌های شهری اتفاق بیفتد.

شهردار زنجان عنوان کرد: اگر قرار باشد ضوابط قانونی و طرح تفصیلی را رعایت نکینم ضوابط و مقررات شهری و چهره شهر به هم می‌خورد و در این راستا قوانینی که در ساخت و ساز‌ها اعلام شده حتما باید رعایت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکید ما رعایت بر اصول و مقررات شهرسازی و جلوگیری از تخلفات عمده ساختمانی است که این تخلفات ساختار شکن بوده و اگر جلوی این تخلفات گرفته نشود قطعا در آینده مشکل ساز می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ساخت و ساز ها مقررات شهرسازی شهردار زنجان احداث طبقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم  در یادداشتی در صفحه مجازی خود از آزمون سراسری به عنوان رقابت علمی در کمال امنیت و آرامش یاد کرد و نوشت: حسب وظیفه از ریاست و هیات رئیسه سازمان سنجش، استانداران، رؤسای حوزه‌های امتحانی، تمام مجریان و حافظان امنیت کنکور صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پُرشور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی