Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هاشم رنجبر مسئول پرورش کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: توزیع نوغان در فارس از ۱۵ فروردین آغاز شده که در حال حاضر ۲۰ جعبه تخم نوغان در شهرستان‌های شیراز، سپیدان، اقلید، و استهبان توزیع شده است.

او، با اشاره به وجود بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تخم در جعبه نوغان تصریح کرد: برای پرورش تخم نوغان  به ۲۰ متر مربع مکان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر ادامه داد: برای پرورش کرم ابریشم و با توجه به سن کرم ها، حدود ۷۰۰ کیلوگرم برگ درخت توت ،دمای ۲۵ تا ۲۷ درجه و رطوبت ۷۵ تا ۹۰ درصد نیاز است.

مسئول پرورش کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه هر دوره پرورش نوغان ۳۵ تا ۴۵ روز است، افزود: از لحاظ سن و مصرف برگ توت برای تغذیه، ۵ رده سنی نوغان تعریف شده است که با افزایش سن، میزان برگ مصرفی افزایش می‌یابد.

او، اضافه کرد: پارسال ۱۱۹ جعبه نوغان بین ۳۶ خانوار پرورش دهنده توزیع شد که از آن‌ها یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم پیله‌تر کرم ابریشم برداشت شد.

رنجبر اظهار کرد: با پیش بینی های امسال از حدود ۸۰ جعبه توزیع شده، حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم پیله‌تر کرم ابریشم برداشت می شود.

مسئول پرورش کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس گفت: برای پرورش نوغان ۳ هزار اصل درخت توت بین پرورش دهندگان توزیع شده است.

او، تاکید کرد: از دیر باز استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان بیشترین پرورش دهنده کرم ابریشم بوده اند، اما این صنعت از چند سال گذشته در فارس رواج یافته است و فارس نسبت به استان‌های دیگر، شرایط بهتری را برای پرورش کرم ابریشم دارد.

عدیل سروی زرگری رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور نیز گفت: قرار است امسال ۴۰ هزار جعبه تخم نوغان با قیمت هر جعبه تخم نوغان ۷۵ هزار ریال بین نوغانداران کشور توزیع شود.

او، بیان کرد: شورای اقتصاد امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله‌تر کرم ابریشم را با ۲۱ درصد افزایش، ۲۱ هزار و ۹۰۶ تومان تعیین کرده است.

 سروی زرگری تصریح کرد: ۱۸ هزار خانوار ۲۲ استان کشور به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود ۹۰۰ تن پیله‌تر کرم ابریشم تولید می شود.

او، ادامه داد: پیله تر کرم ابریشم تولیدی نوغانداران در یک هزار و ۲۰۰ کارگاه سنتی ابریشم کشی تربت حیدریه و چهار کارخانه صنعتی استان‌های گیلان و خراسان رضوی به نخ ابریشم تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی تخم نوغان پیله تر کرم ابریشم پیله تر کرم ابریشم پرورش کرم ابریشم کیلوگرم پیله برای پرورش تخم نوغان یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد