Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@23:45:52 GMT

دستگیری دومین فروشنده کبک سایت دیوار

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۵۵۶

دستگیری دومین فروشنده کبک سایت دیوار

هرگونه فروش، عرضه، حمل و نگهداری پرندگان و جانواران وحشی به صورت زنده و کشته جرم محسوب و در صورت مشاهده مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمتر از ۴۸ ساعت با همکاری خوب دستگاه قضا دومین فروشنده کبک سایت دیوار با ۶ قطعه کبک زنده اعمال قانون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سید اسدالله هاشمی" افزود: کمتراز ۴۸ ساعت دومین فروشنده کبک سایت دیوار با ۶ قطعه کبک زنده اعمال قانون شد.
وی تصریح کرد: در پی انتشار آگهی فروش ۶ قطعه کبک کوهی در سایت دیوار (یاسوج)  ماموران یگان حفاظت به محض اطلاع از متن آگهی با هوشیاری کامل با همکاری دستگاه قضایی استان متخلف را دستگیر کردند.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این متخلف که قصد داشت از طریق سایت دیوار کبک بفروشد قبل از هر اقدامی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.
هاشمی ادامه داد: روزانه فضاهای مجازی استان رصد می شوند که درصورت مشاهده با متخلفین جرائم زیست محیطی برخورد قانونی صورت می گیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، وی ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضایی استان خاطرنشان کرد: هرگونه فروش، عرضه، حمل و نگهداری پرندگان و جانواران وحشی به صورت زنده و کشته جرم محسوب و در صورت مشاهده مطابق قانون برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فروش کبک دستگیری سایت دیوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فلزیاب جرم است؟

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.

تبلیغات فروش "فلزیاب" یا "طلایاب" در فضای مجازی افراد بسیاری را با وسوسه پیداکردن گنج و طلا به‌سمت خود می‌کشد.
به گزارش تسنیم، برخی از این فروشندگان مدعی می‌شوند که توانسته‌اند دستگاه‌هایی وارد کنند که این دستگاه‌ها بر اساس دما و فرکانس می‌توانند مکان گنج یا طلا را دقیق نشان دهند و داشتن این دستگاه‌ها نیازی به مجوز ندارد!

سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور درهمین‌باره در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا داشتن "فلزیاب" مجاز است یا خیر اظهار کرد: در اختیار داشتن انواع دستگاه‌های فلزیاب با هر عنوانی اعم از حفره‌یاب، معدن‌یاب و... طبق قانون اخذ مجوز ساخت، خرید، فروش و نگهداری تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵ اسفند ماه ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی این قانون مصوب ۱۳۸۲ تنها با اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی مجاز و در غیر این صورت ممنوع است.

وی افزود: چنانچه فردی بدون داشتن مجوز از این دستگاه استفاده کند، دستگاه توقیف و ضبط خواهد شد؛ همچنین در صورت خارجی بودن دستگاه مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و تا سه برابر ارزش دستگاه جریمه نقدی نیز خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور بیان کرد: تبلیغاتی که در فضای مجازی برای این دستگاه‌ها وجود دارد و فروشندگان مدعی می‌شوند که این فلزیاب‌ها می‌توانند "طلا" را پیدا کنند کاملاً اشتباه و همگی فریب تبلیغاتی است.

سردار مهری تصریح کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی تمامی تبلیغاتی را که در فضای مجازی و حقیقی برای خرید و فروش این دستگاه‌ها می‌شود، تحت‌نظر دارد و با افرادی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش کنند، برخورد می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا واردات دستگاه‌های فلزیاب باید در قالب اخذ مجوز باشد یا خیر، گفت: از آنجا که فلزیاب در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزو اقلام کالای مجاز مشروط، دسته‌بندی شده است، برای داشتن و واردات آن نیز باید مجوز تهیه شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور گفت: البته ما در ایران شرکت‌هایی داریم که این دستگاه‌های فلزیاب را برای کاربرد‌های صنعتی و تأسیساتی تولید می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رشد ۱۰۰ درصدی کشف اشیاء عتیقه تقلبی در کشور کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس

دیگر خبرها

  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود