Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:53:07 GMT

راه‌اندازی مرکز دریافت پلاسما در انتقال خون

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۵۲۴

راه‌اندازی مرکز دریافت پلاسما در انتقال خون

ایسنا/اردبیل مدیر کل انتقال خون استان اردبیل از راه‌اندازی مرکز دریافت و جمع‌آوری پلاسما در انتقال خون استان اردبیل خبر داد.

شراره دژکام 13 اردیبهشت در جریان بازدید از مراکز انتقال خون اردبیل اظهار کرد: به دنبال اثبات شرایط درمان کرونا از طریق پلاسما انتقال خون استان تصمیم گرفته تا از بهبودیافتگان کرونا پلاسما برای درمان این بیماران دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با انجام معاینات و آزمایش‌های اولیه و بررسی شرایط اهداکنندگان پلاسما دریافت این ماده باارزش را انجام دهیم تا بعد از اثبات آزمایش‌های مورد نظر در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: افراد مبتلا به کرونا بعد از یک ماه گذشت دوران نقاهت و درمان بیماری خود می‌توانند با مراجعه به انتقال خون پلاسمای خود را اهدا کنند.

دژکام ادامه داد: تزریق پلاسما برای درمان کرونا به عنوان یکی از روش‌های موثر در این زمینه در استان اردبیل و در مراکز درمانی شروع شده و این کمک انتقال خون می‌تواند موثر و راهگشا در این باب باشد.

وی بیان کرد: افرادی که در منزل با خودمراقبتی درمان شده‌اند، به صورت داوطلبانه می‌توانند با مراجعه به انتقال خون و با رعای پروتکل‌های بهداشتی پلاسمای خود را اهدا کرده و زمینه درمان سایر بیماران را فراهم آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انتقال خون پلاسما انتقال خون استان استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ شباهنگ ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس در استان با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و اکنون صندوق بیماران خاص، سخت درمان و بیماری نادر تشکیل شده است.

وی بیان داشت: ۲۶۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیماران خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

شباهنگ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و بیماری روانی مزمن تعهدات دندان پزشکی تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط، توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

شباهنگ تصریح کرد: بیماران حساب‌های پرداختی خود را به بیمه سلامت تحویل داده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6099442

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود