Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@21:33:25 GMT

افزایش تولید کشاورزی با بهره‌گیری از تکنولوژی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۸۹۸

افزایش تولید کشاورزی با بهره‌گیری از تکنولوژی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز از انتقال تکنولوژی‌های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: سعی داریم با برنامه ریزی دقیق و افزایش توان تولیدات خود شعار «جهش تولید» را محقق کنیم.

سید مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، از انتقال تکنولوژی‌های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید محصولات کشاورزی استان خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است، ارتقا ضریب مکانیزاسیون با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی و سایر منابع در جهت تجهیز کمی وکیفی ناوگان ماشین‌های نوین کشاورزی وانتقال تکنولوژی‌های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید، از اهم برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان البرز جهت دستیابی به افزایش تولید محصولات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز افزود:  سهمیه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان البرز در سال ۱۳۹۸ به میزان 187 هزار میلیون ریال بود که میزان معرفی کشاورزان به بانک جهت بهره مندی ازخط اعتباری فوق مبلغ 379 هزار میلیون ریال و میزان معرفی از سایر منابع مبلغ 113 هزار و 746 میلیون ریال بوده است.

موسوی گفت: در سال جاری برای بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و حوزه‌های تولید گلخانه و گیاهان دارویی و به منظور ارتقا وضعیت مکانیزاسیون و رونق و پایداری تولید محصولات کشاورزی در سال جهش تولید مبتنی بر اهداف کمی و کیفی پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی میزان سهمیه خط اعتباری شماره 8 مکانیزاسیون کشاورزی استان به میزان 259 هزار و 700 میلیون ریال ابلاغ شده است، که به منظور دستیابی به اهداف جهش تولید مقرر است با مشارکت کشاورزان و همکاری بانک کشاورزی این مبلغ بطور کامل جذب شود.

وی در خصوص کاربرد سمپاش‌های مکانیزه مدرن در مقابله با آفات وامراض مزارع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با سن غلات و زنگ گندم درکشتزار‌های استان با استفاده از 54 دستگاه سمپاش توربینی زراعی،430 دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار، 101 دستگاه سمپاش میکرونر و تعداد 109 دستگاه سمپاش پشتی موتوری، در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌ها، عملیات مبارزه شیمیایی علیه آفات وامراض گیاهی از ابتدای سال جاری تا کنون به یاری خداوند، مشارکت خوب کشاورزان و نظارت کارشناسان حفظ نباتات، زراعت و مکانیزاسیون با وجود محدودیت‌های جوی در سطح 15 هزار و 870 هکتار در زراعت‌های گندم، جو وکلزا انجام شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان مقابله با آفات وبیماری‌های گیاهی این رقم به حدود 25 هزار هکتار برسد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی استان البرز کشاورزان تولید تولید محصولات کشاورزی کشاورزی استان دستگاه سمپاش جهاد کشاورزی میلیون ریال رئیس سازمان سازمان جهاد جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز