Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:22:09 GMT

۲۵ هزار هکتار از مزارع البرز سم پاشی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۹۴۲

۲۵ هزار هکتار از مزارع البرز سم پاشی می‌شود

ایسنا/البرز رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با سن غلات و زنگ گندم درکشتزارهای استان با استفاده از ۵۴ دستگاه سمپاش توربینی زراعی، ۴۳۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار ، ۱۰۱ دستگاه سمپاش میکرونر و تعداد  ۱۰۹ دستگاه سمپاش پشتی موتوری، در دست اقدام است.

سید مجید موسوی روز شنبه ۱۳ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت انتقال تکنولوژی‌های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: ارتقاء ضریب مکانیزاسیون با استفاده از خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون کشاورزی و سایر منابع در جهت تجهیز کمی وکیفی ناوگان ماشین‌های نوین کشاورزی وانتقال تکنولوژی‌های جدید مکانیزاسیون به مراکز تولید، از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادام داد: این اقدامات با هدف دستیابی به افزایش تولید محصولات کشاورزی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده صورت می گیرد.

وی افزود: سل گذشته سهمیه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی استان ۱۸۷۰۰۰ میلیون ریال بود که میزان معرفی کشاورزان به بانک جهت بهره مندی ازخط اعتباری فوق مبلغ ۳۷۹۰۰۰ میلیون ریال و میزان معرفی از سایر منابع مبلغ ۱۱۳۷۴۶ میلیون ریال بوده است .

موسوی توضیح داد: امسال جهت زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و حوزه های تولید گلخانه و گیاهان دارویی و به منظور ارتقاء وضعیت مکانیزاسیون و رونق و پایداری تولید محصولات کشاورزی ، میزان سهمیه خط اعتباری شماره ۸ مکانیزاسیون کشاورزی استان ۲۵۹۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

وی در خصوص کاربرد سمپاش‌های مکانیزه مدرن در مقابله با آفات وامراض مزارع محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان گفت: عملیات مبارزه شیمیایی با سن غلات و زنگ گندم درکشتزارهای استان با استفاده از ۵۴ دستگاه سمپاش توربینی زراعی، ۴۳۰ دستگاه سمپاش پشت تراکتوری لانس دار ، ۱۰۱ دستگاه سمپاش میکرونر و تعداد  ۱۰۹ دستگاه سمپاش پشتی موتوری، در دست اقدام است.

موسوی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از شهرستان‌ها، عملیات مبارزه شیمیایی علیه آفات و امراض گیاهی از ابتدای سال جاری تاکنون با  مشارکت خوب کشاورزان و نظارت کارشناسان حفظ نباتات، زراعت  ومکانیزاسیون با وجود محدودیت‌های جوی در سطح ۱۵ هزار و ۸۷۰ هکتار در زراعت‌های گندم، جو وکلزا انجام شده و بیش بینی بینی می‌شود تا پایان مقابله با آفات وبیماری‌های گیاهی این رقم به حدود ۲۵ هزار هکتار برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی استان دستگاه سمپاش میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی