Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت سازمان ملل متحد در امور لیبی طرف‌های درگیر در این کشور را به ازسرگیری مذاکرات نظامی مشترک به منظور دستیابی به توافق دائمی آتش‌بس فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی‌ که درگیری‌ها در جنوب طرابلس پایتخت لیبی با گذشت بیش از یک سال از آغاز حملات نیروهای شرق این کشور به فرماندهی «خلیفه حفتر» همچنان ادامه دارد، سازمان ملل خواستار ازسرگیری مذاکرات نظامی مشترک طرف‌های درگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش «امین الهاشمی» سخنگوی وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی، درگیری‌ها در جنوب طرابلس در یک سال گذشته باعث کشته شدن صدها نفر و آوارگی حدود ۲۰۰ هزار نفر شده است.

هیأت سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای با اشاره به درخواست‌های مربوط به برقراری آتش‌بس در ماه مبارک رمضان و به منظور مقابله با ویروس کرونا، تأکید کرد که دو طرف درگیر بایستی از فرصت پیش آمده برای توقف فوری تمامی عملیات‌های نظامی و ازسرگیری مذاکرات نظامی استفاده کنند.

در این بیانیه آمده است که همه طرف‌ها بایستی از انجام هر گونه اقدام و یا بیان اظهارات تحریک‌آمیز که تهدیدی برای آتش‌بس حقیقی و تداوم آن است، خودداری کنند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، هیأت سازمان ملل همچنین از همه کشورهایی که به طور مستقیم با حمایت‌های تسلیحاتی و اعزام مزدور به لیبی باعث تشدید درگیری در این کشور می‌شوند، خواست تا به تحریم تسلیحاتی لیبی پایبندی باشند.

پیشتر دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» تأکید کرده بودند که هر گونه آتش‌بس حقیقی در لیبی نیازمند تضمین‌های بین‌المللی است.

روز دوشنبه گذشته ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی پایان توافقنامه سیاسی الصخیرات را اعلام و خود را حاکم این کشور معرفی کرد.

توافقنامه الصخیرات در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی در شهر «الصخیرات» مغرب بین  دو طرف‌ درگیر در لیبی و در حضور نماینده سازمان ملل و شماری از نمایندگان کشور‌های عربی و غربی به امضا رسید و تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی را به همراه داشت. اما مدتی پس از آن «خلیفه حفتر» اعلام کرد که این شورا و دولت فائز السراج غیر قانونی است.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر (پایتخت) نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی سازمان ملل حفتر طرابلس سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی ساعات آتی بیانیه‌ای مهم درباره عملیات نظامی عصر امروز به یک کشتی عبوری مشکوک در سواحل یمن منتشر خواهد کرد.

گفتنی است پیشتر عصر امروز (دوشنبه)، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حادثه دریایی جدیدی در آب‌های اطراف یمن به وقوع پیوسته است.

سازمان تجارت دریایی انگلیس تأکید کرد این حادثه در ۵۴ مایلی دریایی بندر المخا استان تعز (جنوب غربی یمن) اتفاق افتاده است.

یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه با انجام ده‌ها عملیات در دریای سرخ، تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای حمایت رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ را ناکام گذاشته است.

کد خبر 6092612

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد