Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:21:17 GMT

تجلیل از معلمان برگزیده گیلان در استانداری

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۹۰۰

تجلیل از معلمان برگزیده گیلان در استانداری

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  ارسلان زارع، استاندار گیلان روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش و آیین تجلیل معلمان برگزیده گیلان در محل استانداری گفت: معلمان با وجود انتشار ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای آموزشی، با وجدان کاری ارزشمند ، عشق و ایثار تعلیم و تربیت را استمرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با تشریح فداکاری‌ها و ایثار معلمان در ایام کرونایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان افزود: معلمانی که با هزینه‌های خود قبل از راه اندازی شبکه شاد، برای آموزش و پرورش دانش آموزان ورود کردند، شایسته تقدیر هستند.

استاندار گیلان با بیان ایکه معلمان عاشقانه در کلاس هستند تا یادگیری در دانش آموزان اثربخش باشد، گفت: سرمایه‌های انسانی در آموزش و پرورش یعنی معلمان با تعطیلی مدارس، میز و نیمکت و کلاس درس را به قاب تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها منتقل کرده و به تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌پردازند.


زارع اقزود: اینکه معلمان و فرهنگیان نه به خاطر انجام وظیفه اداری بلکه بر مبنای یک تکلیف و تکالیف انسانی و اعتقادی در راستای سرنوشت کشور و تقویت فرزندان و نسل آینده این مرز و بوم فداکارانه و مستمر می‌کوشند، واقعیتی انکار ناپذیر است.

او گفت: معلمان از جمله اقشاری هستند که از بالاترین سطح اعتماد و احترام در میان مردم برخور دارند و در بالاترین گروه‌های مرجعیت نزد افکار عمومی قرار دارند و این نشان از سرمایه‌های اجتماعی این قشر آگاه جامعه است که از آن بهره‌مند هستیم.

استاندار با بیان اینکه توسعه علمی اولویت توسعه کشور ایران و بیشترین تمرکز نیز بر توسعه آموزش و پرورش است، گفت: هزینه کرد در این بخش را سرمایه گذاری می‌دانیم، مهمترین ارزش افزوده حاصل از این سرمایه گذاری پرورش استعداد‌های خلاق و پیشبرد امور توسعه کشور است.

زارع عصر امروز راعصر دانایی دانست و افزود: حتما لازمست که فرزندان این سرزمین با تغییرات سریع جهانی، مهارت‌های لازم را بیاموزند و ضروریست تا دانش آموزان را برای انجام فعالیت‌های غیرتئوری تربیت کنیم.

انتهای پیام/عط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس استانداری آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با معلمانِ منتخب و نمونه استان در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار داشت: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند "کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت."

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند تصریح کرد: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود شد معلمِ جبهه مقاومت.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: طبق روایتِ امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراهِ خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم؛ معلمی که به ما درس و پیام دهد.

امام جمعه رشت بیان کرد: طبق روایتی دیگر از بزرگان، "کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است" یعنی پیدا کردن استادِ خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقاء معنوی و علمی خود تلاش کند افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقاء علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان‌ِ خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد:‌ اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده است به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمانِ خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند