Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@21:36:41 GMT

اعلام کاهش نرخ رشد روزانه مبتلایان به کووید۱۹ در جهان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۹۷۹

اعلام کاهش نرخ رشد روزانه مبتلایان به کووید۱۹ در جهان

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: اطلاعات استخراجی از سامانه نماگر کووید-۱۹ نشان می‌دهد که بر اساس آمار رسمی، میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان به این بیماری در دنیا طی دهه اول اردیبهشت از ۴.۷۲ درصد به ۲.۹۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلاممحمدجواد دهقانی عنوان کرد: آمار مبتلایان کشور از اول تا دهم اردیبهشت از ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر افزایش یافته که حاکی از میزان رشد متوسط روزانه ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد است. این در حالی است که میزان رشد متوسط روزانه انتشار ویروس در ایران در ۱۰ روز آخر فروردین ۲.۴۵ درصد بود.

وی افزود: تحلیل آمارهای جمع آوری شده نشان دهنده ادامه روند کاهشی رشد انتشار ویروس است. متوسط رشد روزانه مبتلا به ویروس در ماه اول ( ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین ) برابر با ۱۶.۵۵ درصد بود که در ماه دوم یعنی ۱۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت به ۳ درصد کاهش یافته است. همچنین، میزان بهبود یافتگان کشور از ۶۹.۳۷ درصد به ۸۰.۲ درصد ارتقا یافته و از این نظر بعد از کشور چین با میزان بهبود یافته ۹۳.۶۷ درصد، دومین کشور و کشور آلمان با ۷۶.۴۶ سومین کشور دنیا است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان اینکه در حال حاضر میزان متوسط بهبودی در دنیا  ۳۱.۴ درصد است، افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، برای تسریع فرایند اطلاع رسانی در زمینه یافته‌های جدید علمی در مورد ویروس کووید-۱۹ و کمک به پژوهشگران، سیاست‌گذاران حوزه سلامت و عموم مردم و نیز پاسخ دهی مطلوب به همه گیری جهانی، سامانه نماگر کووید-۱۹ را (ISC COVID-۱۹ Visualizer) از ابتدای بروز بیماری راه اندازی کرده است. 

دهقانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰۴۳ مدرک از آخرین یافته‌های علمی در خصوص ویروس کووید –۱۹ در قالب مقاله تمام متن چاپ شده و پیش چاپ در این سامانه در دسترس محققان و پژوهشگران قرار دارد و البته این اطلاعات فوق به طور روزانه به روز رسانی می‌شود. از این تعداد پژوهش، کشورهای چین، آمریکا و انگلیس به ترتیب با ۱۵۵۵، ۱۳۳۲و ۶۳۵ مقاله بیشترین مشارکت علمی را در مقایسه با سایر کشورهای دنیا در این حوزه داشته اند. سایر کشورها از جمله ایتالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و استرالیا به ترتیب در جایگاه بعد هستند. ضمنا جمهوری اسلامی  ایران با ۱۲۹ مقاله جایگاه  دهم دنیا را در پژوهش و تحقیق در خصوص ویروس کووید-۱۹ دارد.

او اظهار کرد: در این سامانه همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های صادر شده توسط سازمان‌های معتبر دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) در حوزه بهداشت، سلامت و مقابله با شیوع بیماری کووید –۱۹  قرار دارد که می‌تواند مورد استفاده عموم قرار گیرد.

به گفته دهقانی، آخرین اطلاعات موجود در این سامانه نشان می‌دهد که در طول یک ماه اخیر از ۱۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ( اول فوریه الی ۲۹ فوریه سال ۲۰۲۰) تعداد کل مبتلایان در دنیا از ۶۶۳۱۲۴ مورد به ۳۲۱۸۱۸۳ مورد افزایش یافته و در مجموع افزایش ۳۸۵ درصدی و رشد متوسط روزانه ۵.۴ درصد داشته است. با این حال میزان رشد متوسط روزانه این ویروس در دنیا در بازه های زمانی مختلف یکسان نبوده و رفتار متفاوتی داشته است. میزان رشد متوسط روزانه این ویروس در دنیا  در (۱۱ تا ۲۰ فروردین)  برابر با ۸.۶۴  درصد، (۲۱ تا ۳۰ فروردین)  برابر با ۴.۷۲  درصد و در ۱۰ روز اول اردیبهشت به ۲.۹۶ درصد کاهش یافته است.  بررسی ها نشان می‌دهد که تاکنون از میزان کل مبتلایان دنیا، میزان ۳۱.۴۱ درصد بهبود یافته و  ۷.۱  درصد فوت یافته‌اند. 

او ادامه داد: بررسی آمار رسمی حاکی از کاهش مستمر متوسط نرخ رشد روزانه انتشار ویروس در ایران در یک ماه اخیر بوده است. در حالی که میزان رشد متوسط روزانه انتشار  ویروس در کشور در ماه اول یعنی از ۱۰ اسفند تا  فروردین برابر با ۱۶.۵۵ درصد بود. این میزان در ماه دوم یعنی از ۱۱ فروردین ماه  تا ۱۰ اردیبهشت ماه به ۳ درصد کاهش یافته است.

دهقانی گفت: تحلیل آمار موجود در سامانه نماگرکووید-۱۹ISC نشان می‌دهد که کاهش درصد متوسط نرخ رشد روزانه تقریبا برای همه کشورهای مطرح دنیا وجود داشته و بخصوص میزان فوق در ۱۰کشور مورد مطالعه کاهش محسوسی داشته است.

وی با اعلام اینکه به طور خاص نرخ متوسط رشد روزانه ابتلا به ویروس در دهه آخر فروردین و دهه اول اردیبهشت کشور آمریکا به ترتیب از ۵.۸ درصد  به ۳.۳۸ درصد، اسپانیا از ۲.۹۸ درصد به ۱.۷۸ درصد، ایتالیا از ۲.۵۳ درصد به ۱.۳ درصد، فرانسه از ۳.۱ درصد به ۰.۸۶ گزارش شده اسست افزود: درصد، آلمان از ۲.۵۶  درصد به ۱.۰۴ درصد، انگلیس از ۷ درصد به ۳.۲۵ درصد، ترکیه از ۸.۵ درصد به ۳.۱۵ درصد، روسیه از ۱۹ درصد به ۸.۷۷ درصد، ایران از ۲.۴۵ درصد به ۱.۳۲ درصد، چین از ۰.۱۱ درصد به ۰.۰۲ درصد و برزیل از ۷.۷۶ به ۷.۴۶ درصد کاهش یافته است.

دهقانی ادامه داد: بیشترین درصد بهبود یافتگان در میان کشورهای یاد شده متعلق به چین با ۹۳.۶۷ درصد، ایران با ۸۰.۲  درصد، آلمان با ۷۶.۴۶ درصد، اسپانیا ۵۸.۲۵ درصد، برزیل ۴۳ درصد، فرانسه ۲۸.۹۸،  ایتالیا ۲۳.۱۲ درصد، آمریکا ۱۳.۸۶ درصد، روسیه ۱۱.۶۹ درصد،  ترکیه ۱۰.۱۹ درصد بوده است. میزان متوسط بهبود یافته دنیا ۳۱.۴۱ درصد است.

این یادآور شد: بیشترین درصد فوتی در میان کشورهای دنیا متعلق به کشور انگلیس با ۱۵.۸ درصد، فرانسه با ۱۴.۴۸ درصد، ایتالیا با ۱۳.۶ درصد، اسپانیا با ۱۰.۲۵ درصد، برزیل با  ۶.۹۵ درصد،  ایران با ۶.۳۷ درصد، آمریکا با ۵.۸ درصد، چین با ۵.۶  درصد، آلمان با ۴.۰۱ درصد، ترکیه با ۲.۶۳ درصد و روسیه با ۰.۹۸ درصد به ترتیب بیشترین میزان فوتی را داشته‌اند. ضمنا میزان متوسط فوتی دنیا ۷.۱ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد اسلام آلمان بیماری پایگاه استنادی علوم جهان درصد کاهش یافته نشان می دهد رشد روزانه درصد به ۱ کووید ۱۹ ۲ درصد ۳ درصد ۱ درصد ۶ درصد ۸ درصد ۷ درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت

ایتنا - تحلیلگران ادعا کردند که بیت‌کوین در بالاترین سطح خود قرار دارد و می‌تواند تا سطح ۴۲هزار دلار سقوط کند.
تحلیل‌های اخیر کارشناسان برجسته ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال حاضر بین ۶۳هزار تا ۶۱هزار دلار نوسان دارد و ممکن است برای رکود قابل توجه آماده باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحلیلگران این حوزه، در مورد بالا بودن احتمالی بازار که می‌تواند منجر به اصلاح قیمت تهاجمی شود، هشدار می‌دهند. همچنین یکی از تحلیلگران حوزه رمزارزها (DonAlt) نگرانی خود را در مورد آزمون‌های تکراری محدوده قیمت پشتیبانی ۶۳هزار تا ۶۱هزار دلار ابراز کرد.

این تحلیلگر گفت: بیت‌کوین به همان سطح قبلی بین ۶۳هزار  تا ۶۱هزار دلار بازگشته است. هرچه بیشتر این سطوح تکرار شود احتمال شکستن آن بیشتر است.
او پیش‌بینی کرد که حتی سرمایه‌گذاران صعودی نیز آماده سقوط به سطوح پایین‌تر از ۵۲هزار دلار یا ۴۶هزار دلار هستند.

کریپتوکارنسی نوشت، رضایت در بازار کریپتو اغلب پس از دوره‌های طولانی افزایش قیمت، ظاهر می‌شود، جایی که سرمایه‌گذاران بیش از حد خوش‌بین هستند و ریسک‌های بالقوه را نادیده می‌گیرند. این احساسات می‌تواند هوشیاری بازار و حجم معاملات را کاهش و آسیب‌پذیری در برابر اصلاحات ناگهانی بازار را افزایش دهد و معتقدم تا زمانی که خلاف این مورد ثابت یا تا زمانی که ۶۸ هزار دلار بازپس گرفته شود یا محدوده از دست رفته دوباره بازگردد، بازار همچنان در همین مسیر است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۸۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۰۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۸ میلیارد دلار است که ۰.۵۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹ میلیارد دلار است که  ۹.۴۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۵۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۹۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۶۳۳.۳۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۸ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۰۵ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۹۷.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۷ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۶۲   دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۷۴ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۷۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۰۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۲۸ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۴۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۳۷ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۳۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۳۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۶ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۵۵۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۰.۵۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور