Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر خبرگزاری تسنیم در لرستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارشخبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان لرستان گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبانخبرگزاری تسنیمقرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 40 هزار بسته حمایتی بین آسیب‌دیدگان کرونا در دلفان توزیع شد

حشمت بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دلفان با اشاره به فعالیت‌های، بسیج، سپاه، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی، خیران و دولت برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرستان اظهارداشت: در بحث توزیع بسته های حمایتی تاکنون بیش از 40 هزار بسته توزیع شده است.

وی افزود: کارگران فصلی، دستفروشان، افراد آسیب دیده از کرونا، زنان سرپرست خانوار و.. جامعه هدف حمایتها بودند که به صورت نقدی و غیر نقدی انجام گرفت.

فرماندار دلفان با اشاره به توزیع 38 هزار لیتر الکل رایگان بین مردم، عنوان کرد: برخی خیران نیز در بحث تهیه لوازم پزشکی و مواد ضدعفونی کننده کمک های بسیار خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دلفان بیش از نیاز مردم ماسک و مواد ضدعفونی تولید شد بیان کرد: در حوزه درمان کمبود خاصی نداریم، اکثر تخت های آی سی یو خالی است و دستگاه های کمک تنفسی نیز به اندازه کافی تا حدی که جوابگوی بیماران باشد وجود دارد.

14 هزارهکتار از مزارع دچار آفت زنگ زرد گندم سم پاشی شد

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با عوامل خسارت‌زای گیاهی که با دستور کار بررسی وضعیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای گیاهی به ویژه زنگ زرد گندم، علف‌های هرز و سن گندم  برگزار شد اظهار داشت: با توجه به مشاهده عوامل خسارت‌زای گیاهی در سطح مزارع غلات به ویژه گندم با بکارگیری  هفت هزار دستگاه سم پاش پشت تراکتوری، 70 دستگاه سم پاش توربولاینر، دو هزار سم پاش پشتی موتوری، هزار دستگاه دیگر و همچنین با بهره گیری از سه فروند پهباد عملیات سم پاشی مبارزه علیه عوامل خسارت‌زای گیاهی انجام گرفت.

وی افزود: از ابتدای مشاهده علائم عوامل خسارت‌زا در مزارع تاکنون بالغ بر15 هزارهکتار از مزارعی که دچار آفت رنگ زرد گندم، بالغ بر 240 هزار هکتار مبارزه بر علیه علف‌های هرز و 35 هزار و 553 هکتار مبارزه با آفت سن غلات انجام شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تنوع بذر مورد استفاده در استان زیاد است عنوان کرد: در استان لرستان حدود 14 رقم بذر گندم دیم و 9 رقم بذر گندم آبی کشت می‌شود که با توجه به شرایط اقلیمی موجود، وضعیت بارندگی‌ها، رطوبت،دمای هوا و شدت وزش باد احتمال گسترش زنگ زرد در تمامی مزارع استان وجود دارد و تمام شهرستان‌های استان در معرض خطر و اپیدمی زنگ زرد گندم هستند.

وی بیان کرد: ضرورت دارد تمامشهرستان‌های استان با رصد، پایش‌های مداوم و با هماهنگی و نظارت معاونت بهبود تولیدات گیاهی در جهت مبارزه با زنگ زرد گندم آمادگی لازم را داشته و با اولویت مزارع آبی و تمامی مزارع بذری گندم مبارزه لازم و به موقع علیه زنگ زرد گندم و دیگر عوامل خسارتزای گیاهی را انجام دهند.

هجوم ملخ‌های صحرایی به نقاط مختلف استان بوشهر / منشأ آفت ملخ صحرایی از صحرای عربستان و سودان استتهدید مزارع کوهدشت با آفت زنگ زرد / 70 درصد مزارع در معرض خسارت استانتهای پیام/462/ ت R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عوامل خسارت زای گیاهی زنگ زرد گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای ۵ استان غربی کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدا و سیما در خبری نوشت: براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901305

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی