Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:59:36 GMT

مبارزه با آفت سن غلات در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۷۲۲۸

مبارزه با آفت سن غلات در سطح ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بازدار امروز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی بر حضور مستمر، فعال و پیگیر تمامی همکاران به ویژه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در سطح مزارع و انجام بازدید میدانی از وضعیت ظاهری مزارع از لحاظ نحوه و انجام مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی و انجام تغذیه مناسب و اصولی مزارع تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای عملیات داشت در مزارع غلات به ویژه گندم، تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری با بکارگیری بالغ بر ۷۰۰۰ دستگاه سم پاش پشت تراکتوری، ۷۰ دستگاه سم پاش توربولاینر، ۲۰۰۰ سم پاش پشتی موتوری، ۱۰۰۰ دستگاه دیگر و همچنین با بهره گیری از ۳ فروند پهباد عملیات سم پاشی و مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی صورت گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای مشاهده علائم بیماری‌های برگی گندم به ویژه زنگ زرد تا دوازدهم اردیبهشت ماه بالغ بر ۱۵۰۰۰ هکتار مبارزه صورت گرفته و تا همین تاریخ بالغ بر ۲۴۰ هزار هکتار مبارزه بر علیه علف‌های هرز و ۳۵ هزار و ۵۵۳ هکتار مبارزه با آفت سن غلات در مرحله سن مادر انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تنوع بذر مورد استفاده در استان زیاد و حدود ۱۴ رقم بذر گندم دیم و ۹ رقم بذر گندم آبی در لرستان کشت می‌شود، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، وضعیت بارندگی‌ها، رطوبت و دمای هوا و شدت وزش باد احتمال گسترش زنگ زرد در تمامی مزارع استان وجود دارد و تمامی شهرستان‌های استان در معرض خطر و اپیدمی زنگ زرد گندم هستند که ضروری است؛ تمامی شهرستان‌های استان با رصد و پایش های مداوم و با هماهنگی و نظارت معاونت بهبود تولیدات گیاهی در جهت مبارزه با زنگ زرد گندم آمادگی لازم را داشته و با اولویت مزارع آبی و تمامی مزارع بذری گندم مبارزه لازم و به موقع علیه زنگ زرد گندم و دیگر عوامل خسارت زای گیاهی را انجام دهند.

کد خبر 4915136

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان کشاورزی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان جهش تولید بارش باران عوامل خسارت زای گیاهی زنگ زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی