Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یکی از آسیب شناسی های حوزه اقتصادی، شاخص امسال در استفاده از تولید در کشور زیاد است که حجم تراکم نیروی انسانی و سرانه هزینه کارگری را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی شنبه (13 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از کارگران نمونه بیان کرد: بخش هایی که مربوط به استان است، تفکیک شود تا بتوانیم کمک کنیم اما برخی مسائل کار و کارگر مربوط به حوزه ملی است که در سطح استان اقداماتی از جمله زیرساخت های رفاهی و فضای کاری مرتبط با بازنشستگان و کارگران را می توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بحث مسکن کارگری، گفت: اختیارات واگذاری زمین برای مسکن کارگری و کسانی که فرم "ج" آن ها خالی بوده و بازنشسته هستند، در استان در اختیار ما است و می توان در قالب طرح اقدام ملی مسکن ورود کرد.

 

وی ادامه داد: در بخش های استانی مانند بحث ایجاد مراکز رفاهی برای بازنشستگان و ایجاد مجموعه مسکونی برای کارگران و بازنشستگان یا اقداماتی که در حوزه استانی می توان عملیاتی شود باید برنامه داشته باشیم.

 

پورابراهیمی افزود: بخشی از مسائل ملی با اصلاح قانون انجام می شود و در خصوص موضوعات مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون برنامه ششم مصوبه تعریف کرده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: دولت در بخش خود می گوید"منابع همسان سازی را ندارد و بخشی را می پردازد و بخشی را عقب می اندازد" و سازمان تامین اجتماعی هم به همین گونه است لذا ما در مجلس پیش نویسی تهیه کردیم که براساس آن احکام مربوط به افزایش قانونی حقوق بازنشستگان را پیگیری کنیم و آن بخش که دولت می تواند عملیاتی کند اجرا کرده و آن بخشی که در توان مالی دولت نیست به عنوان دیون خود محاسبه کند و در زمانی که دولت وضعیت مناسب گرفت و شرایط بهتری داشت، معوقات سال های قبل را بپردازد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور و میزان درآمدهای دولت در شرایط مطلوبی نیست، اظهار داشت: از بودجه 500 هزار میلیارد تومانی کشور، برآورد می شود حدود 40 درصد کسری بودجه است یعنی ما در پایان امسال باید راهکارهای حل کسری بودجه را به شکلی دیده و حل کنیم.

 

وی ادامه داد: طبق آمار تا هفته گذشته، حدود 600 هزار نفر در کشور درخواست بیمه بیکاری کردند که 4 درصد جمعیتی که در خواست بیمه بیکاری کردند، مربوط به استان کرمان است اما با این وجود 3 میلیون واحد صنفی، کارگران ساختمانی، دست فروشان و ...  در کشور مشمول این بیمه بیکاری نمی شوند که باید برای آن ها فکری کنیم.

 

پورابراهیمی افزود: با توجه به بیماری کرونا که همه دنیا را درگیر خود کرده است اما ما باید امسال اولویت هایی در دستور کار خود قرار دهیم و در استان تلاش کنیم درصد بیمه بیکاری به حداقل ممکن کاهش پیدا کند لذا کمک کنیم تا کارفرما و کارگر به تعهدات خود عمل کند.

 

وی ادامه داد: در بخش فضای ایجاد اشتغال جدید هم باید برنامه داشته باشیم و برنامه ما برای رسیدن به جهش تولید از محورهای مواجهه با بحث رکود در حوزه کرونا می گذرد و نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش استانی که شرکت های بزرگ تعدیل نیروی انسانی نداشتند و عمده شرکت های کوچک و متوسط هستند که درگیر این اتفاقات شده اند لذا اگر بتوانیم با همکاری و هماهنگی مجموعه تشکل های کارگری استان موضوعات مربوط به راهکارهای حل مشکلات را بیابیم تا امسال حمایت از کارگر را در عدم اخراج و سطح اشتغال حفظ کنیم.

 

وی بیان کرد: به عنوان یکی از آسیب شناسی های حوزه اقتصادی، شاخص امسال در استفاده از تولید در کشور زیاد است که حجم تراکم نیروی انسانی و سرانه هزینه کارگری را افزایش می دهد.

 

محمد جواد فدایی هم با توجه به مطالبات جامعه کارگری و کارفرمایی گفت: مواردی که توسط جامعه کارگری و کارفرمایی مطرح می شود در حوزه اختیارات استان نیست و مربوط به مرکز و همه کارگران و کارفرمایان کشور می شود.

 

استاندار کرمان افزود: موارد مطرح شده را مکتوب کرده تا ما بتوانیم آن ها را براساس اختیارات ملی و استانی تفکیک کنیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته کار و کارگر مراسم تجلیل استانداری کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان صفر - چادرملو صفر/ فجر صفر- گل گهر صفر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز 6 بازی در حال برگزاری است که نتایج آن به شرح زیر است:

مس کرمان صفر- چادرملو صفر

داور: احمد محمدی

اخرج:

گل:

-----

فجر سپاسی شیراز صفر  - گل گهر سیرجان صفر 

داور: حسین زمانی 

اخراج:

گل:

-----

هوادار تهران صفر  - مس سونگون ورزقان صفر 

داور: شاهین یزدانی 

اخراج:

گل: 

-----

تراکتور تبریز صفر  - ذوب آهن اصفهان صفر 

داور: امیرسامان سلطانی 

اخراج:

گل:

------

ملوان بندرانزلی صفر - سایپا تهران صفر 

داور: مهرداد خسروی

اخراج:

گل:
-----

استقلال ملاثانی صفر  - سپاهان صفر 

داور: هادی علی نیافز

اخراج:

گل: 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • مس کرمان صفر - چادرملو صفر/ فجر صفر- گل گهر یک
  • مس کرمان صفر - چادرملو صفر/ فجر صفر- گل گهر صفر
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • فیلم/ کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان