Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسرین پاکدوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی و مدیرآموزگاران، بسته‌های آموزشی در قالب درس‌نامه، آزمون‌ها و نمونه سوالات و بیش از ۱۰۰ فلش با محتوای تدریس صوتی و توصیه‌های آموزشی و بهداشتی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته ‌است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه فقط ۲۵ درصد از دانش آموزان در مناطق آموزشی عشایری دسترسی به رسانه ملی و آموزش تدریس از شبکه چهار را دارند، تلاش شد تا فیلم‌ها به صورت لوح فشرده و در قالب ۴۰۰ ساعت فیلم ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ای با رعایت موازین بهداشتی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اغلب دانش‌آموزان عشایری از بسته‌های آموزشی به صورت درس‌نامه که توسط راهبران تهیه و توزیع می‌شود، استفاده می‌کنند که طی زمان‌بندی خاصی توزیع آن بین دانش‌آموزان به صورت فرد به فرد انجام و نسبت به رفع  مشکلات درسی آنان اقدام می‌شود و در صورت لزوم، پی‌گیری آموزش توسط معلم و اولیا به صورت متقابل توسط ارتباط تلفنی صورت می‌گیرد.

رییس اداره آموزش و پرورش عشایری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مناطقی که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی میسر است، ایجاد کانال‌های آموزشی در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی به تعداد ۶۰۰ کانال انجام شده‌ و  فعالیت‌های آموزشی شامل تدریس، ارائه تکلیف، پرسش و پاسخ و ارزشیابی های مجازی توسط معلمان صورت گرفته که شامل تعداد پنج هزار محتوای آموزشی به صورت تدریس ۲۵ دقیقه‌ای بوده‌است.

وی افزود: در سطح استان برای تمام مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و ابتدایی با ایجاد کانال محتواهای آموزشی در قالب فیلم آموزشی به صورت روزانه بر طبق برنامه تحصیلی منتشر می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰۰ محتوای آموزشی در قالب فیلم های ۲۵ دقیقه‌ای با استفاده از ظرفیت شبکه شاد بارگذاری شده‌است.

پاکدوست با اشاره به اینکه به معلمان تاکید شده‌ که در این ایام دانش آموزان در کلاس‌ها تجمع نداشته باشند، افزود: در این شرایط حتی در دورافتاده ترین مناطق عشایری هیچ دانش‌آموزی از آموزش دور نمانده و این فعالیت‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

۳۵ هزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایر در ۶۲۲ مدرسه آذربایجان‌غربی با فعالیت یک‌هزار و ۵۵۲ معلم مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها زندگی عشایری مدارس آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مدارس آذربایجان غربی زندگی عشایری مدارس آذربایجان غربی آذربایجان غربی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند