Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:24:21 GMT

۲۰۰ هزار مترمکعب سازه آبخیزداری در سد دامغان احداث شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۴۶۴

۲۰۰ هزار مترمکعب سازه آبخیزداری در سد دامغان احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مجد صبح یک‌شنبه در حاشیه بازدید از سد شهید شاهچراغی دامغان ضمن بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب سازه‌های آبخیزداری شامل بندهای سنگ و ملات و گابیون در حوزه سد احداث‌شده است، ابراز داشت: این طرح‌ها نقش بسزایی در مهار سیلاب و جلوگیری از تخریب خاک ایفا می‌کند.

وی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری نفوذ آب به داخل خاک و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را در پی داشته است، افزود: برخی از این پروژه‌ها که طی سنوات قبل احداث شدند عملکرد و تأثیر خود را در بارندگی‌های اخیر به‌خوبی نشان داده است که تا چه حد توانسته در پیشگیری از بحران سیل مؤثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دامغان ضمن بیان اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی ضمن حفظ آب‌وخاک و پوشش گیاهی تأثیر زیادی در جلوگیری از ورود رسوبات به دریاچه سد داشته است، ابراز داشت: باید به این نکته نیز اذعان کرد که این طرح‌ها باعث افزایش میزان آبگیری و عمر مفید سد خواهد شد.

مجد ضمن بیان اینکه ۷۴۴ هزار و ۷۶۵ هکتار مساحت اراضی ملی شهرستان دامغان در حوزه‌های آبخیز واقع‌شده است، تصریح کرد: از این وسعت ۱۲۱ هزار و ۹۹۱ هکتار در حوزه آبخیز سد دامغان و مابقی آن حوزه‌های کویر مرکزی و کویر حاج علی‌قلی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به نقش و تأثیرت مثبت پروژه‌های احداث بندهای سنگ وملات انجام‌گرفته طی سنوات قبل نحوه اجرای پروژه‌های زیر حوزه آستانه نیز می‌بایست موردبحث و ارزیابی قرار گیرد تا در آینده بتوان از این طرح‌ها به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

کد خبر 4915491

منبع: مهر

کلیدواژه: سد شهید شاهچراغی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند گرگان مواسات بارش باران جهش تولید پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث پروژه عمرانی کمربندی فجر به میدان نور (پیام نور) و شهرک کارمندان، توسط شهرداری مهاباد به طول سه کیلومتر و ۲۰۰ متر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل شوراهای اسلامی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مراسم کلنگ‌زنی احداث پروژه عمرانی کمربندی فجر به میدان نور (پیام نور) و شهرک کارمندان، توسط شهرداری مهاباد امروز صبح با حضور مسئولان شهری و شهرستانی شروع و کلنگ‌زنی شد.

اجرای این پروژەی مهم عمرانی و ترافیکی در راستای تسهیل در تردد شهروندان با هدایت به مسیرهای احداثی توسط شهرداری مهاباد حائز اهمیت است که یکی از شیوه های موثر برای حل مشکل ترافیک در شهر مهاباد ایجاد رینگ ارتباطی در دسترسی به مناطق مختلف شهر است که با اقدامات اخیر مدیریت شهری در احداث چندین کمربندی دسترسی این مشکل حل خواهد شد.

احداث این کمربندی از آپارتمانهای ٤٨٠ واحدی فجر آغاز و تا میدان جدیدالاحداث در بالادست شهرک فجر به طول ۷۰۰ متر ادامه خواهد داشت و از محل میدان احداثی به طرف میدان نور (پیام نور) به طول هزار متر خواهد بود که شهرک فجر و سیدآباد را به منطقه بهارستان وصل می کند.

همچنین از محل میدان احداثی بالادست شهرک فجر بە طرف شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود که مناطق شرقی شهر از جمله بهارستان، شهرک فجر، سیدآباد و زمین‌های شهرداری را به کوی دانش در شهرک کارمندان متصل خواهد کرد.

کد خبر 749492

دیگر خبرها

  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد