Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@22:30:16 GMT

با وتوکنندگان پرونده «فریدون» باید برخورد شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۳۰۳۰

با وتوکنندگان پرونده «فریدون» باید برخورد شود

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره روند بررسی پرونده حسین فریدون برادر رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: متاسفانه هیأت نظارت اختیار چندانی ندارد و نمونه بارز آن مدرک تحصیلی حسین فریدون است که دو سال در کمیسیون آموزش تاب خورد و بعد اجازه ندادند در صحن علنی مجلس قرائت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتفاقا در اینگونه مواقع هیأت نظارت باید ورود و برخود کند که چرا چنین گزارشاتی از دستور کار خارج می‌شوند؛ حق ندارند وتو کند، مگر در مجلس کسی نماینده‌تر از دیگران است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در جریان از دستور کار خارج کردن بررسی پرونده حسین فریدون باید مشخص شود چه کسی وتو کرده و چرا هیأت رئیسه که نقش اساسی را در این بخش دارد به تماشا نشست؟

سلیمی در همین زمینه عنوان کرد: از این موارد فراوان است مثلا در موضوع برجام باید گزارش آن  ۶ ماه یک بار به مجلس ارائه می‌شد اما در حال حاضر آخرین گزارشی که ارائه شده مربوط به تابستان ۹۷ است. مشخص است که هیأت رئیسه کوتاهی کرده؛ حال چه کسی در این میان باید توبیخ شود؟

وی بیان کرد: از طرفی هیأت رئیسه اجازه طرح تذکر و اخطار نمی‌دهد. اگر یک نماینده اخطار داشت طبق آیین نامه مجلس اولویت دارد؛ حال اگر هیأت رئیسه اجازه نداد اخطار یا تذکر خود را بیان کند حتما باید در هیأت نظارت محاکمه شود حتی شخص رئیس مجلس.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: البته بارها گفتیم که برخی از افرادی که صحن را اداره می‌کنند و از آنجایی که بر مسائل قانون و حقوقی مسلط نیستند اجازه طرح اخطار نمی‌دهند که این بخاطر ضعف خودشان است و نمی‌خواهند کسی دستشان را بخواند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حسین فریدون عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نماینده مجلس شورای اسلامی هیأت نظارت هیأت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کمال سروی‌ها ظهر دوشنبه با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ استان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اما در خراسان رضوی الکترونیکی نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی بیان کرد: انتخابات دور اول در ۱۱ اسفند سال گذشته با حضور گسترده مردم با مشارکت بالا برگزار شد. ۴ داوطلب به مجلس راه یافتند و در دور دوم انتخابات بین دو نفر از داوطلبان انتخابات برگزار خواهد شد و فردی که بالاترین آرا را کسب کند به عنوان نماینده پنجم وارد مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: دور اول انتخابات در فرایند انتخابات مراحل تجمیع آرا و شمارش بعد از اینکه فرماندار بررسی‌های خود را انجام داده بودند نتیجه بررسی‌ها را اعلام کردند در حالی که یک مرحله قبل آن این است که حتماً تجمیع آرایی که شورای نگهبان انجام داده را انطباق دهند و بعد اعلام کنند، بلافاصله جلسه با فرماندار برگزار شد و خود ایشان شاهد بودند احسان عظیمی راد حد نصاب رأی را کسب کردند و محرز شد که نفر چهارم هم وارد مجلس شود.

سروی‌ها گفت: چون در دور اول انتخابات ۴۵۰ داوطلب داشتیم شمارش آرا سخت و زمانبری بود، اما در دور دوم انتخابات دو داوطلب داریم؛ از این رو در زمان کمتری نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام پیش بینی‌ها برای عدم تخلف در انتخابات لحاظ شده است، بیان کرد: امکانات دولتی، صدا و سیما و ادارات را در اختیار تبلیغات داوطلبین قرار دادیم در ذیل کمیسیون تبلیغات به صورت عادلانه این امکانات توزیع شد.

وی افزود: انتخابات سال‌های گذشته پر هزینه و پر تخلف بود اما در این دوره، تخلفات محدود و کم بود به طوری که در حد تذکر بود، در مشهد پرونده تخلف تشکیل نشد.

سروی‌ها با خاطر نشان کردن اینکه هزار و ۲۰ شعبه در مشهد و ۴۴ شعبه در کلات در دور دوم انتخابات فعال خواهند بود، افزود: ۶۰ شعبه سیار در دور دوم خواهیم داشت اما ملاک ما در ارسال شعب سیار اماکن اجتماعی ذیل پادگان‌ها بیمارستانها و زندان هاست که تجمع جمعیتی داریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه تخلف یا تقلب اثرگذار در کشور ما نمی‌تواند صورت بگیرد، افزود: هیأت اجرایی در دولت‌ها و شورای نگهبان نظارت می‌کند و نماینده داوطلبان نیز بر صندوق‌ها نظارت دارند.

کد خبر 6098181

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت