Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@23:36:14 GMT

وجود بیش از ۵ هزار چاه مجاز در شهرستان گرگان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۹۵۷۳

وجود بیش از ۵ هزار چاه مجاز در شهرستان گرگان

عموزاد گفت: پنج هزار و ۲۸۸ چاه مجاز در شهرستان گرگان در بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «امین عموزاد» ظهر امروز (یکشنبه 14 اردیبهشت) در جلسه مشترک شورای کشاورزی و حفاظت از منابع آب شهرستان گرگان اظهار کرد: 40 درصد بارندگی امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و همچنین درجه حرارت هوا نیز بر اساس الگوهای هواشناسی 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد نیز افزایش یافت.

 

مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا ادامه داد: در سال آبی گذشته از مهر تا شهریور، 746 میلی متر بارندگی را شاهد بودیم و در سال آبی جاری 415 میلی متر بارش را در گرگان شاهد هستیم.

 

عموزاد یادآور شد: با توجه به شرایط بارندگی ها در گرگان میزان جریان آبی رودخانه قره سو که از محدوده رودخانه قرن آباد آغاز می شود 1.2 درصد کاهش و گرگان رود که محدود روستای تقی آباد و انتهای شهرستان فاضل آباد در نظر گرفته می شد 8.4 درصد جریان آبی رودخانه افزایش داشته است.

 

وی یادآور شد: در شهرستان 14 سد و یا مخازن سد کوچک داریم که 175 هکتار مساحت آن است و این سدها سطح زیر کشت یک هزار هکتار  را تحت پوشش قرار می دهد.

 

مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا خاطرنشان کرد: حجم این سدها 8.5 میلیون متر مکعب است که 6.5 میلیون متر مکعب تاکنون آبگیری شده است.

 

عموزاد به آخرین فعالیت های انجام شده در سال 98 اشاره کرد و متذکر شد: با توجه اعتبارات کمی که وجود دارد توانستیم 754 مورد کنتور هوشمند چاه های آب بخش کشاورزی و 326 مورد کنتور هوشمند چاه های آب بخش  صنعت نصب شده است.

 

وی گفت: پنج هزار و 288 چاه مجاز در شهرستان در بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد، افزود: 246 حلقه چاه 711 هزار متر مکعب اضافه برداشت آب از ذخایر زیر زمینی هر ماه داشتند.

 

مدیر امور منابع آب گرگان و آق قلا به توقیف ابراز حفاری غیرمجاز در شهرستان اشاره کرد و گفت: 13 مورد از ادوات سنگین را به دلیل حفاری های غیر مجاز توقیف کردیم و همچنین در سال گذشته 133 مورد پرونده چاه های غیرمجاز به دادگاه ارسال شده است.

 

عموزاد تاکید کرد: همچنین 21 مورد پرونده اضافه برداشت در سال گذشته به دادگاه ارسال شد و 131 مورد پیگیری صدور رای داشتیم.

 

وی گفت: یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب پتانسیل آبی در سطح استان است و با حجم آب خوان شاهد کاهش 40 میلی متر مکعبی در چاه های کم عمق بودیم و دراز مدت و در طول 20 سال 72 میلی متر حجم ذخایر ابی افزایش یافته است.

 

عموزاد بیان کرد: اما در حوزه چاه عمیق چهار میلی متر کاهش سطح آب های زیرزمینی را شاهد هستیم که نسبت به دراز مدت 23.8 میلی متر کاهش نشان می دهد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: افزایش ذخایر آبی چاه مجاز نصب کنتور هوشمند کنتور هوشمند مجاز در شهرستان منابع آب میلی متر متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم داوودی عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: بازرسان واحد نظارت اداره دامپزشکی شهرستان خرمشهر در راستای انجام بازدیدهای نظارتی خود از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان فرد خاطی را که اقدام به کشتار غیر مجاز و فروش گوشت خارج از چرخه نظارت بهداشتی می کرد، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کردند.

وی اظهار کرد: گوشت های حاصل از کشتار غیر مجاز توسط کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی ضبط و پرونده تخلف به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد که بعد از قطعیت یافتن حکم توسط دادگاه تجدید نظر خوزستان فرد خاطی به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی خرمشهر تاکید کرد: طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، کشتار دام باید صرفاً در کشتارگاه دام و تحت نظارت مسوولان بهداشتی و شرعی انجام شود.

وی یادآور شد: لاشه های کشتار شده در کشتارگاه های دام پس از انجام بازرسی بهداشتی قبل، حین و بعد از کشتار توسط مسوول بهداشتی کشتارگاه در صورت تایید سلامت و طی شدن دوره پیش سرد، با اخذ مجوز حمل با خودروی سردخانه‌دار برای رعایت زنجیره سرد مجاز برای عرضه در مراکز مورد تائید دامپزشکی ارسال می شود.

داوودی با اعلام اینکه همه محصول‌های خارج از نظارت بهداشتی برابر ضوابط قانونی با متخلفان این حوزه با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد جدی خواهد شد، گفت: از همشهریان درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و… به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6093254

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد