Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@07:30:40 GMT

ضرورت نظارت مستمر بر کشتارگاه های دام کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۳۱۲۸

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان با هیات همراه از فعالیت و خدمات کشتارگاه دام ماهیدشت بازدید به عمل آورد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشتارگاه ماهیدشت بیش از 6 ماه است که فعالیت خود را از سر گرفته، ادامه داد: این کشتارگاه به صورت صنعتی و با استفاده از تجهیزات مدرن مشغول به کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مدیران و مسئولان ارشد استانی بابت پیگری و پشتیبانی های ایشان در راستای فعال شدن این واحد بعد از سالها رکود، قدردانی کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش بر حفظ نکات بهداشتی و رعایت موازین و مقررات دامپزشکی در کشتارگاه ماهیدشت اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه متولیان و کارشناسان دامپزشکی در این مکان با تجهیزات و امکانات تخصصی در امر ذبح دام فعالیت می کنند به طوری که گوشت مصرفی مردم ضمن طیب و طاهر بودن از نظر بهداشتی نیز در شرایط استاندارد است

این مسئول وجود کشتارگاه زاگرس را در منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رعایت موازین بهداشتی و احکام دین در کشتارگاه ها اهمیت این واحدها را نشان می‌دهد و امیدواریم سایر کشتارگاه های سنتی به کشتارگاه صنعتی تبدیل شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه یکی از اقدامات مهم و ضروری دامپزشکی را تامین گوشت سالم، بهداشتی و حلال برای مصرف مردم دانست و تاکید کرد: همه تلاش ما در حفظ سلامت و امنیت غذایی هموطنان با ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات دامی است.

وی لزوم تجهیز کشتارگاه ها به سیستم های اتوماتیک و دستگاه های بسته بندی را لازم و در دستور کار آتی نهاد دامپزشکی استان کرمانشاه دانست و عنوان کرد: کشتارگاه های ما به سیستم اتاق پیش سرد مجهز هستند، اما نیاز به تامین بودجه و تجهیزات پیشرفته تر داریم.

حاج محمدی انجام بازدیدهای مستمر و برنامه ریزی شده و یا سرزده کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در مراکز و واحدهای مرتبط با دامپزشکی را مهم دانست و ادامه داد: در قالب طرح های نظارتی اقدام به حضور مستمر در کشتارگاه های استان می کنیم.

حاج محمدی خاطر نشان کرد: در این کشتارگاه سه نفر دامپزشک حضور دارند که در ابتدا دامهای زنده را پیش از کشتار معاینه می کنند و در صورت تایید سلامت، اجازه کشتار را صادر می کنند. علاوه بر آن بر سایر فعالیت های کشتارگاه نیز نظارت دارند؛ که از جمله آنها معاینه گوشت و تایید سلامت آن است که بعد از این مرحله، گوشت مهر شده و لیبل گذاری می شود.

 این مسؤول اجرای طرح  پیش سرد گوشت در کشتارگاه های دام استان کرمانشاه را از ضروریات ساختاری کشتارگاه ها دانست و گفت: اجرای این طرح ها از بسیاری معضلات به ویژه انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام را کاهش می‌دهد و کیفیت خدمات و سلامت بهداشت جامعه را سبب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و... در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس 1512 و پل ارتباطی سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ماهیدشت دامپزشکی استان کرمانشاه دامپزشکی استان کرمانشاه مدیرکل دامپزشکی استان کشتارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد