Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دادگستری شهرستان بردسیر از تعیین و تکلیف مطالبات مالی ۳۵۰ نفر از کارگران و طلبکاران کارخانه قند در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۵ میلیارد ریال به بستانکاران پرداخت شده است.

"حسین رمضانی زاده" در تشریح  اقدامات دستگاه قضایی برای حل مشکلات کارخانه قند بردسیر و پاسخ به مطالبات مردم و طلبکاران اظهار کرد: با ورود و حمایت رییس کل دادگستری استان کرمان به عنوان رییس ستاد اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، روند حل مشکلات قضایی و حقوقی کارخانه قند بردسیر تسریع یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری بردسیر در پاسخ به این سوال که آیا امکان راه اندازی مجدد کارخانه قند بردسیر وجود دارد یا خیر؟گفت: روند اقدامات قضایی به نحوی بوده است که خط تولید آن حفظ شود و امکان راه اندازی مجدد آن وجود داشته باشد.

وی  افزود: توقیف های متعدد برخی از نهادهای دولتی و بستانکاران عمده کارخانه بر روی تمامی پلاک های ثبتی و اموال و املاک این واحد تولیدی طی سالیان متمادی مانع از پرداخت مطالبات کارگران و بستانکاران کارخانه شده بود.

وی بیان کرد: با استخراج مبلغ دقیق طلب بستانکاران عمده، پلاک های ثبتی به میزان مطالبات آنها همچنان در توقیف باقی ماند و پس از طی مراحل قانونی نسبت به رفع توقیف و آزاد سازی مابقی املاک و پلاک های ثبتی اقدام شده است.

رییس دادگستری شهرستان بردسیر افزود: پس از انجام فرایند قانونی، عملیات برگزاری مزایده از سوی واحد اجرای احکام مدنی دادگستری بردسیر در کمترین زمان ممکن آغاز و مطالبات بیش از ۳۵۰ نفر از بستانکاران که عمدتا سالیان متمادی پیگیر دریافت حق و حقوق خود بوده اند تعیین تکلیف شد.

این مقام قضایی پیرامون مطالبات بازنشستگی کارگران کارخانه قند گفت: با تسریع در روند پرداخت مطالبات فرآیند بازنشستگی تعداد دیگری از کارکنان این واحد تولیدی تسریع یافت و عمدتا پس از پرداخت مابه التفاوت به سازمان تامین اجتماعی نسبت به تقدیم دادخواست حقوقی در جهت اخذ وجوه پرداختی اقدام کردند و پس از صدور اجراییه اقدام لازم در راستای احقاق حق معمول شده است .

رمضانی زاده افزود: در بازه زمانی دی ماه تا پایان سال گذشته تعداد زیادی اجراییه از اداره کار شهرستان بردسیر به دادگستری ارسال شد که در این رابطه باقیمانده مطالبات کارگران و بستانکاران تعیین تکلیف شد که در این خصوص نیز دادگستری ضمن صدور اجراییه نسبت به پرداخت اکثر مطالبات اقدام کرده است .

رییس دادگستری شهرستان بردسیر پیرامون ادامه برگزاری مزایده و فروش پلاک های کارخانه قند این شهرستان اظهار کرد: روند برگزاری مزایده املاک و پلاکها برابر مقررات همچنان ادامه دارد و امیدواریم با رسیدگی های خارج از نوبت تا انتهای سال جاری پرونده های این واحد تولیدی تعیین تکلیف و مشکلات حقوقی و قضایی به طور کامل حل شود.

این مقام قضایی گفت: اقدام برای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی دادگستری استان کرمان در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت این کارخانه در دستور کار دادگستری بردسیر قرار گرفته است و عمده مصوبات از مهرماه سال گذشته تاکنون انجام شده است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستري كرمان کارخانه قند بردسیر شهرستان بردسیر رییس دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند