Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@06:01:37 GMT

فرماندار: میانگین بازرسی از اصناف اراک روزانه ۶۰ مورد است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۶۲۲۱

فرماندار: میانگین بازرسی از اصناف اراک روزانه ۶۰ مورد است

«حسین بختیاری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسی‌های روزانه از طریق چهار تیم دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده اصناف می‌شود و با هیچ صنفی در مقابل حفظ جان و سلامت مردم تعارف نداریم.

وی بیان کرد: شهرستان اراک در زمزه شهرهای سفید قرار ندارد و نیاز است مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند و از رفت‌ و آمدهای غیرضروری بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اراک ادامه داد:  پس از بازگشایی مراکز خرید، بازار سرپوشیده و بسیاری از صنوف دیگر، بازرسی‌ها به صورت مستمر انجام شده که در پی آن سه مرکز خرید بزرگ، یک دفتر پیشخوان دولت، یک دفتر خدمات تلفن همراه و ۱۰ واحد صنفی که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بودند، مهر و موم شدند اما مجدد این صنوف با تعهد کتبی و مصوبه قرارگاه پدافند زیستی باز شده‌اند.

بختیاری اظهار داشت: انتظار است صنوف مختلف در کنار کسب و کار خود به رعایت برنامه‌های بهداشتی توجه ویژه کنند و زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان را هدر ندهند.

وی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مراتب آسان‌تر از تحمل این بیماری است و هر صنفی که به این موضوع توجه نکند مهر و موم می‌شود.

شهرستان اراک دارای بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این منطقه، اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم به ثبت رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رسید

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تلفن همراه سازمان صنعت معدن و تجارت قم کسب و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند