Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رییس‌جمهوری امروز در نشست سران عدم تعهد که در باکو و با حضور ۴۶ رییس دولت برگزار می‌شود، به صورت ویدئو کنفرانس شرکت می‌کند.

به گزارش ایمنا، سید عباس موسوی» پیش از ظهر امروز در نخستین نشست مطبوعاتی حضوری خود در سال ۹۹ که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: با توجه به شرایطی که نظام بین‌الملل و کشورهای مختلف با آن درگیر هستند، دیپلماسی ادامه دارد و تعطیل‌بردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطوح مختلف در ایران، هم رئیس‌جمهور و هم وزیر امور خارجه و همچنین همه دست‌اندرکاران سیاست خارجی در داخل و خارج دیپلماسی را پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه امروز رئیس‌جمهور در نشست سران عدم تعهد که در باکو برگزار می‌شود، به صورت ویدئو کنفرانس شرکت می‌کند، افزود: ۴۶ رئیس دولت در این نشست حضور دارند و موضوع آن مقابله با کرونا است. ظریف هم ۲۲ تماس تلفنی با مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی در سطح معاونان هم ادامه دارد، اظهار کرد: طاهریان دستیار ویژه وزیر امور خارجه هم به افغانستان رفت و وزیر امور خارجه هم تماس‌های تلفنی متعددی داشته و امیدواریم این تلاش‌ها به ثمر برسد.

موسوی با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: آمریکا دیگر عضوی از توافق هسته‌ای نیست. آمریکا سابقه تاریخی در عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود دارد که برجام یکی از این رویکردهای یکجانبه گرایانه‌اش است که نشان داد رژیمی است که اعتقادی به حاکمیت قانون و حقوق بین‌الملل ندارد و بزرگترین ناقض حقوق بین‌المللی است.

وی ادامه داد: فهرست زیادی از عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در عرصه بین‌المللی وجود دارد که همه با آن آشنا هستند ولی مجدداً یادآوری می‌کنم رویکرد کنونی آمریکا، خطرناک است و نظم بین‌المللی را به هم می‌ریزد. نظام بین‌المللی دارای نظم و حقوق بین‌المللی و قواعدی است اما آمریکا نشان داده به تعهدات و حقوق بین‌المللی پایبندی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به قطع حمایت‌های مالی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: با وجود شیوع کرونا، این رژیم این سازمان بین‌المللی را در این موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز تهدید به قطع بودجه و کمک‌های خود می‌کند و لازم است همه کشورها از سازمان بهداشت جهانی حمایت کنند.

موسوی درباره برخی شایعات مبنی بر استخدام‌ها در وزارت امور خارجه گفت: این خبر اشتباه است. وزارت امور خارجه از معدود وزارتخانه‌هایی است که اساسنامه دارد و این علاوه بر مصوبات کشوری و نظارت سازمان امور استخدامی است. بر اساس بند ۲۰ به وزیر امور خارجه اجازه می‌دهد افراد خاصی را بدون در نظر گرفتن شرایط استخدام کند که در دوران وزارت ظریف، فقط چهار نفر بر اساس ماده ۲۰ استخدام شدند که همه آنها دکتری دارند.

وی افزود: پنج نفر هم معرفی شدند که این‌ها باید به شورای معاونین بروند و بررسی شوند. استخدام چهار نفر هم یکسال و نیم طول کشید. اینها هم باید مراحل سخت ورود به وزارت خارجه را طی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سابقه امنیتی سفیر آلمان اظهار کرد: مرجع تشخیص مسائل امنیتی و اینکه یک فرد چه کاره است، وزارت اطلاعات است و یک رسانه نمی‌تواند چنین قضاوتی داشته باشد. ما تابع قوانین هستیم و دیپلمات‌هایی هم که در ایران هستند، باید تابع قوانین باشند و دیپلمات باشند و برای کار دیپلماتیک وارد ایران شده باشند. اگر خلاف این باشد، وزارت اطلاعات ورود می‌کند و گزارش‌های رسانه‌ای مبنای قضاوت ما نیست.

موسوی درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران یادآور شد: برجام دستاوردهایی دارد که رفع تحریم‌های تسلیحاتی یکی از آنها است. آمریکا با خروج غیرقانونی خود از برجام خواست تمام دستاوردهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی و… برجام را از بین ببرد. بعد از خروج از برجام، تحریم‌ها را اعمال و سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفتند اما با مقاومت ملت ایران و در پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی و همکاری با شرکای سنتی و همسایگان به هدف خود نرسیدند.

وی اضافه کرد: من فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها به هدف کنونی خود برسند چراکه خواسته‌شان مبنای حقوقی ندارد و آنها دیگر عضو برجام نیستند. ما با دیگر اعضای برجام در ارتباط هستیم و مطمئن هستیم آمریکایی‌ها به هدفشان نمی‌رسد چراکه کارشان خلاف بیّن است و بعید دنیا به زورگویی آمریکا تن دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر ظریف به سوریه و نشست ویدئوکنفرانسی وزرای خارجه آستانه اظهار کرد: روند آستانه روند زنده‌ای است و وقفه‌ای که افتاده به خاطر شیوع کرونا است. هر سه کشور عضو آستانه معتقدند روند آستانه تنها گزینه همه کشورها و کسانی است که به سرنوشت منطقه و صلح معتقدند. در تله‌کنفرانسی که میان وزرای امور خارجه روند آستانه برگزار شد، همگی تاکید کردند که روند آستانه پابرجاست.

موسوی با بیان اینکه امیدواریم پس از عادی شدن روند بهداشتی در جهان شاهد برگزاری نشست سران در تهران باشیم، گفت: اگر وضعیت کنونی ادامه یابد شاید نشست سران هم به صورت تله کنفرانس برگزار شود ولی با توجه به روند و وضعیت کنونی شاید بتوانیم نشست و کنفرانس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

کد خبر 422015

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه رئیس جمهور حسن روحانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سخنگوی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه روند آستانه بین المللی نشست سران حقوق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه