Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان رضوی گفت: گزارش‌ها از تمام 200 دستگاه انجام نشده و هنوز دستگاه‌هایی باقی ماندند، با وجود این وضعیت، بیش از 70 درصد مدیران دورکاری کارمندان را رعایت کردند.

فاطمه یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص همکاری ادارات با دورکاری و کم کردن نیروهایشان در ایام شیوع کرونا، اظهار کرد: اکثر مدیران در خراسان رضوی خود را به رعایت دورکاری ملزم کردند و این موضوع را جدی گرفتند، برخی از مشاغل و سازمان‌ها به جهت کمبود نیروی انسانی و از این طرف پاسخگویی به ارباب رجوع و عدم نارضایتی مردم، این موضوع را به طور کامل رعایت نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما در بازدیدهای نظارتی که لیست حضور و غیاب را دریافت کردیم، مشاهده کردیم که تعدادی از سازمان‌ها بحث دورکاری را رعایت نکردند، اما موردی نبوده که نیرویی با کسالت و عوارض بیماری در محل کار حضور داشته باشد. برخی دستگاه‌ها این محدودیت‌ها را بسیار خوب اجرا کردند، از جمله تمام شعب بانک صادرات که بسیار عالی رعایت کردند و اداره استاندارد، شرکت گاز، اقتصاد و دارایی و بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز عملکرد خوبی داشتند.

یاوری بیان کرد: در برخی بانک‌ها اوضاع مساعد نبود و شکایت‌هایی از کارکنان آنها داشتیم مبنی بر اینکه همه کارکنان خود را ملزم می‌کردند که حضور داشته باشند، فاصله اجتماعی بین کارکنان، استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی نیز مشهود نبود. شکایت‌هایی نیز از سوی کارکنان برخی دستگاه‌ها به ما واصل شد که در همان روز به صورت موردی برای نظارت رفته و پیگیری کردیم که اصلاح شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از یک طرف دستگاه‌ها موظف هستند که این موضوع را رعایت کنند و از طرف دیگر باید پاسخ جامعه مخاطب خود را بدهند و ارباب رجوع معطل نماند، بنابراین مقداری عدم رعایت در این موضوع به چشم می‌خورد، اما در گزارش‌های میدانی صورت گرفته، رضایتمندی کلی وجود دارد. گزارش‌ها از تمام 200 دستگاه انجام نشده و هنوز دستگاه‌هایی باقی ماندند، با وجود این وضعیت، بیش از 70 درصد مدیران رعایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما به طور ویژه روی دستگاه‌هایی تمرکز کردیم که از آنها شکایت به ما رسیده بود. به طور مثال جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی بود که نیروهای آن به ما شکایت می‌کردند و وقتی مراجعه کردیم مشاهده کردیم که اکنون فصلی است که کشاورزان نیاز دارند توصیه‌های کارشناسان را بشنوند، بنابراین باید حضور داشته باشند. عدم حضور یک‌سوم نیز از این بابت رعایت شد که این افراد بیمار بودند و نباید حضور می‌داشتند. اگر فصل پرکار این سازمان نبود، مدیریت سازمان معتقد بود که باید بیشتر از این دورکاری صورت می‌گرفت.

یاوری با بیان اینکه اعتقاد استاندار قبل از پدیدار شدن کرونا نیز بر حذف فرایندهای زاید اداری، خلاصه کردن موضوعات، صرفه‌جویی در وقت، پرداختن بیشتر به کُنه قضیه و حل مشکلات استان بوده است، عنوان کرد: استاندار اعتقاد دارند که باید از جلسات تشریفاتی، طولانی شدن و حضور فیزیکی همه در جلسات پرهیز کردند و زیاد به این موضوع پرداختند که باید از این فضای تشریفاتی فاصله پیدا کرده و جهادی کار کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: زمانی که موضوع کرونا پیش آمد، استاندار به مدیر کل دفتر فناوری خود تاکید موکد داشتند که جلسات از این تاریخ به طور کامل به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود و حداقل نیروهایی که لازم است در جلسه حضور فیزیکی داشته باشند. ما آخرین جلسه شورای اداری را به گونه‌ای برگزار کردیم که تنها 10 نفر حضور داشتند، در حالی که همیشه بالغ بر 200 نفر در جلسات حاضر بودند. از زمان بیماری کرونا 70 جلسه ویدئوکنفرانسی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ذهن، سلیقه و ذائقه نظام اداری ما تاکنون به سمت حضور فیزیکی در جلسات بوده و اکنون فرصت مغتنمی است که این ذائقه را تغییر دهیم، تصریح کرد: وقتی مدیر کلی می‌تواند از دفتر خود در استانداری با سامانه لینک شود و استاندار در دفتر خود بتواند ارتباط مجازی برگزار کند، چه نیازی است که همه دفاتر خود را ترک کنند و زمان بیشتری صرف شود. این اتفاق در حال رخ دادن است و همه راضی هستند. اگر کلیه دستگاه‌ها بخواهند از این نعمت بهره‌مند شوند، حجم بسیاری از اینترنت لازم است، بسترهایی نیز وجود دارد که از قبل به آن پرداخته نشده بود و اکنون وزارت ارتباطات به جد روی این موضوع کار می‌کند.

یاوری افزود: کرونا تهدیدی بوده که اکنون در حال تبدیل شدن به فرصت برای توسعه دولت الکترونیک است. بودجه‌های خوبی تخصیص پیدا خواهد کرد و جامعه نیز خود را وادار می‌کند که به سمت افزایش سواد دیجیتال و الکترونیکی شدن پیش رود تا بتوان با این فضا کارها را انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دورکاری کروناویروس دستگاه هایی خراسان رضوی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی، علی باقری اظهار کرد: ۵ حفار غیر مجاز در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی روستای خواجه آباد سرولایت نیشابور دستگیر شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خراسان رضوی ادامه داد: حفاران غیرمجاز با یک دستگاه خودرو بودند که طی بازرسی از داخل خودرو دو دستگاه فلزیاب، بیل و کلنگ کشف شده است.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران یگان حفاظت شهرستان نیشابور و طبق دستور مقام قضائی، محتویات گوشی نامبردگان مورد بررسی قرار گرفت که تصاویری مرتبط با برخی جرایم در حوزه میراث فرهنگی کشف شد.

باقری گفت: برابر دستور مقام قضائی سه نفر از متهمان تا بررسی کامل روند پرونده به زندان قوچان روانه شدند.

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی