Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، توحیدی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان گفت: مردم در انتخاب روش آزاد سازی مستقیم عجله نکنند یا با آگاهی و تحقیق، انتخاب کنند، چون در حال حاضر بخشنامه اجرایی ابلاغ نشده است.

او افزود: چون در خصوص روش‌های آزادسازی از قبل اطلاع رسانی نشده بود سهام‌داران برای انتخاب روش آن سردرگرم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به سوالات دارندگان سهام عدالت که چه نکاتی را باید درباره آزادسازی سهام بدانیم؟ تصریح کرد: در روش مستقیم؛ مسئولیت حفظ، نگهداری و مدیریت سهام اختصاص‌یافته به عهده سهام دار بوده و برای حفظ ارزش سهام تخصیص‌یافته، قابلیت نقل و انتقال سهام به فرد دیگر و فروش آن براساس محدودیت‌های زمانی و مقداری تعیین‌شده توسط شورای عالی بورس امکان پذیر خواهد بود.

توحیدی افزود: مطابق قانون تجارت، از این پس افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند سهام دار محسوب شده و از مزایای سهام تخصیص‌یافته ازجمله سود و ... بهره‌مند خواهند شد.

او عنوان کرد: در طرح آزاد سازی سهام عدالت با استفاده از «روش سهام داری غیر مستقیم»؛ مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت سهام دار از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و سهام دار حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت.

او با اشاره به سوال بسیاری از سهام داران که آیا با انتخاب روش غیرمستقیم، یعنی واگذار کردن مدیریت و ساماندهی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، امکان فروش سهام وجود دارد؟ گفت: سهام داران در صورت واگذاری مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (روش غیرمستقیم) نمی‌توانند سهام خود را بفروشند، این سهام داران در این روش با یک واسطه سهام خود را مدیریت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان افزود: اینطور نیست که در این روش کلا امکان فروش وجود نداشته باشد، یعنی فعلا ساز و کار‌های آن وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه مقرر شده است برای کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند سازمان بورس، ساز و کار‌ها را تصویب و ابلاغ کند تصریح کرد: در انتخاب روش غیر مستقیم، ارزش سهم بالاتر می‌رود و شرکت های کرمان در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهام عدالت بورس منطقه ای سرمایه گذاری سهام داران سهام عدالت انتخاب روش سهام دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود