Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد با وجود کاهش نسبی تعداد موارد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا و نیز آغاز ارائه تسهیلات اقتصادی، حالت فوق‌العاده را جهت مقابله با شیوع این ویروس یک ماه دیگر تمدید کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد که پس از نشست‌های مسؤولان کمیته ملی وضعیت‌های فوق‌العاده، فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و کمیته اپیدمی وابسته به وزارت بهداشت، پیشنهاد تمدید یک ماهه حالت فوق‌العاده را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیه در ادامه نوشت، این مساله (امروز) دوشنبه بررسی خواهد شد و در صورت موافقت با این پیشنهاد، دولت به اقدامات خود برای در اولویت نگه داشتن مسایل بهداشتی و امنیتی شهروندان ادامه خواهد داد.

نخست وزیر فلسطین در ادامه تاکید کرد، با صدور مجوز افزایش ساعات کار در برخی واحدهای اقتصادی مهم و حیاتی، به حفظ تعادل میان اجرای تدابیر بهداشتی و نیازهای ضروری شهروندان ادامه خواهیم داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در تاریخ پنجم مارس گذشته پس از گزارش اولین مورد ابتلا به کرونا در شهر بیت لحم در کرانه باختری اشغالی، به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرد و اوایل آوریل این شرایط را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

دولت فلسطین ۱۰ روز قبل بر اساس اصل برقراری توازن میان بهداشت عمومی و به حرکت درآوردن دوباره چرخ اقتصاد، اجازه ازسرگیری فعالیت‌های حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد زیرساخت‌های اقتصادی را صادر کرد.

این در حالیست که می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین روز یکشنبه از ثبت دو مورد جدید ابتلا به کرونا در شرق قدس اشغالی خبر داد و روز شنبه نیز سه مورد دیگر از ابتلا به این ویروس گزارش شده بود.

الکیله در کنفرانس مطبوعاتی در رام‌الله اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان در اراضی فلسطین به ۵۲۲ مورد رسیده که از این تعداد ۱۰۶ مورد بهبود یافته و چهار مورد نیز فوت شدند.

در این میان صدها فلسطینی سرگردان روز یکشنبه با بسته شدن مرزها برای مقابله با شیوع کرونا، از اردن به کرانه باختری بازگشتند.

هر روزه صدها فلسطینی سرگردان از طریق گذرگاه الکرامه در حد فاصل اردن و کرانه باختری وارد می‌شوند تا بررسی‌ها و آزمایش‌های پزشکی برای آنها انجام شده و از عدم ابتلای آنها به کرونا اطمینان حاصل شود، سپس آنها به مدت ۱۴ روز در منزل قرنطینه می‌شوند.

وزارت کار فلسطین اعلام کرد، هزاران کارگر فلسطینی با رعایت شروط قرنطینه خانگی تا پایان ماه رمضان، روز یکشنبه به محل‌های کار خود در داخل اراضی اشغالی بازگشتند.

رامی مهداوی، سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اظهار کرد: از اپراتورهای اسرائیلی جهت فراهم کردن اقامتگاه‌های مناسب برای این کارگران که بیشترشان در بخش‌های ساختمان‌سازی، صنعت و کشاورزی مشغول به کار هستند، تعهداتی گرفته شدند.

به گفته برخی منابع فلسطینی، قرار است با هماهنگی دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ظرف دو روز آینده نزدیک به ۴۰ هزار کارگر در چند نوبت وارد محل‌های کار خود شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین کرونا در جهان تشکیلات خودگردان فلسطین حالت فوق العاده یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد