Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:23:07 GMT

مصوبه‌ای از سفر روحانی به خراسان شمالی که خاک می‌خورد!

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۲۹۴۶۴

مصوبه‌ای از سفر روحانی به خراسان شمالی که خاک می‌خورد!

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان مبنی بر عملیات ایمیدرو برای معدن آلبلاغ اسفراین گفت: ۱۰ ماه از سفر ریاست جمهوری به استان می‌گذرد اما بحث سریالی بی‌توجهی به مسئولیت اجتماعی در استان تکرار شد و سازمان ایمیدروی کشور تاکنون به هیچ‌یک از تعهدات خود برای حضور، حفاظت، اکتشاف و بهره‌برداری عمل‌نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی در شورای معادن استان اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ ماه از سفر ریاست جمهوری به استان می‌گذرد و استان در این مدت تلاش کرده است با پیگیری مصوبات سفر سازمان ایمیدروی کشور را متوجه مسئولیت خود برای انجام تعهدش برای معدن آلبلاغ کند اما بحث سریالی بی‌توجهی به مسئولیت اجتماعی در استان تکرار شد.

وی افزود: هزینه حفاظت از معدن آلبلاغ طبق مصوبه سفر ریاست جمهوری بر عهده سازمان ایمیدروی کشور است اما آنان به بهانه‌های مختلف مانند برفی بودن منطقه به تعهد خود عمل نکردند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در بحث ایجاد امنیت، استان به‌ویژه نیروی انتظامی استان و شهرستان اسفراین برای حفاظت از معدن آلبلاغ پای‌کار آمدند اما سازمان ایمیدروی کشور برخلاف فعالیت‌هایش در سایر استان‌ها توجهی به استان خراسان شمالی ندارد.

وی مطرح کرد: به‌رغم تمام پیگیری‌های استان برای انجام تعهدات از سوی سازمان ایمیدروی کشور اما تاکنون در هیچ برهه‌ای از زمان اقدامی انجام‌نشده و حتی در مکاتبه‌ای از استان خواستند که تعهد دهد اگر آنان به تعهدات خود عمل نکردند استانداری هزینه‌ها را پرداخت کند.

شجاعی بابیان اینکه ببینید استان در سال‌های گذشته چقدر ضعیف عمل کرده که سازمان ایمیدروی کشور این‌چنین با استان رفتار می‌کند، تصریح کرد: حتی در برهه‌ای از زمان مسئولیت این سازمان به شرکت آلومینای جاجرم واگذار شد اما این شرکت هم کاری نکرد چراکه بسیاری از صنایع استان به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجهی ندارند.

شجاعی افزود: در استان عده‌ای هستند که از سازمان ایمیدروی کشور و یا افرادی که در راستای منافع مردم استان گام برنمی‌دارند، دفاع می‌کنند.

شجاعی در بخش دیگر از سخنان خود از تلاش‌های صمت، شرکت برق و بنیاد مسکن استان برای اجرای پروژه‌های ایجاد زیرساخت برق در ۱۸ واحد صنعتی و معدنی و ایجاد راه برای ۱۷ واحد معدنی قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در جلسه آینده در خصوص توزین و باسکول معادن و جابجایی معادن شن و ماسه واقع در حریم شهرهای استان گزارشی ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی روحانی رئیس جمهور مسئولیت اجتماعی خراسان شمالی معدن آلبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است